2025-08-01, 12:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Hej!
Köpte en ölburk på bolaget för 18,40 kr.
Betalade kontant så det blev bara 18 kr pga avrundningsreglerna.

Köper man ett helt flak, 24 burkar, så får man betala 442 kr kontant om man köper / betalar hela flaket direkt.

Dock har man ju rätt att köpa och betala burkarn en och en och betala kontant och då kostar flaket bara 432 kr.

Här finns ju stora pengar att spara för oss öldrickare!

Någon som testat detta redan?
Citera
2025-08-01, 12:37
Medlem
Sereenas avatar
Låter som ett prima sätt att irritera personalen till att kasta ut en
Citera
2025-08-01, 12:37
Medlem
StoreSvartes avatar
A-lagarna som sitter på bänken och köper öl en och en har nyttjat det här knepet i åratal alltså.
Citera
2025-08-01, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hej!

Köper man ett helt flak, 24 burkar, så får man betala 442 kr kontant om man köper / betalar hela flaket direkt.

Dock har man ju rätt att köpa och betala burkarn en och en och betala kontant och då kostar flaket bara 432 kr.

Jag har testat detta konceptet på lösviktsgodis. Ta godis för 0,49 kr. Då får man godiset gratis. Sen är det bara att gå om så hela tiden tills man fyllt en stor påse.
Citera
2025-08-01, 12:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Jag har testat detta konceptet på lösviktsgodis. Ta godis för 0,49 kr. Då får man godiset gratis. Sen är det bara att gå om så hela tiden tills man fyllt en stor påse.

Fan vad smidigt!
Man kan ju få ihop en hel middag gratis på det viset!
Citera
2025-08-01, 12:58
Medlem
godboys avatar
Orka!
Lite som i vilken ICA butik som helst då. Du skulle gå in och köpa alla varor styckvis som har en öreskostnad på 49 öre eller lägre och då spara de örena. Luktar lite psyk att hålla på så.
Senast redigerad av godboy 2025-08-01 kl. 13:01.
Citera
2025-08-01, 12:58
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
A-lagarna som sitter på bänken och köper öl en och en har nyttjat det här knepet i åratal alltså.
Dagens bästa, skrattade så jag spillde kaffe, va fan , ts har alltså löst o avslöjat bänkgrabbarnas knep.
Citera
2025-08-01, 13:07
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hej!

10kr för så mycket krångel 🤔
Citera
2025-08-01, 14:02
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Dagens bästa, skrattade så jag spillde kaffe, va fan , ts har alltså löst o avslöjat bänkgrabbarnas knep.

Var tvungen att titta på bolagets priser.
Om vi tar öl och sorterar efter pris landar först öl #47 som är TT pilsner 50 cl för 13.40 SEK på öre som inte är 50 eller högre.

Filterar vi på 50 cl är det #4 (samma öl). Men under 50 cl kommer öl #9, #10 och #11 på 40 ören! Som rundas ned

Om de lokala talangerna optimerat, ser ofta dem dricka Fem Komma Tvåan som kostar 13.90 SEK, vilket skulle kräva att de köper 6 stycken för att runda ned.
Citera
2025-08-01, 14:30
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Vissa bolag har ju självscanning nuförtiden då slipper man ju störa personalen
Citera
2025-08-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen

Får man det verkligen gratis? Har inte någon någon minimivikt eller då?

För övrigt är det märkligt att butiker inte tar ut en hanterings/expeditionsavgift per köp för kassörskans insats...
Citera
2025-08-01, 14:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Ja dom är knipsluga bänkalkisarna!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in