Citat:
Ursprungligen postat av
EnoughisEnough
Svar på din Edit.
Nej det gör dom nog inte opåkallat iaf. Gör Kambodja det? Jag ser inte deras attacker med Grad från civila områden och mot civila områden som något väldigt hedrande.
Har förstått att du lever bland khmerer så du borde veta hur snacket går?
Nä ingen sida rapporterar om sådana små saker vilket brukade vara dagliga eller iaf regelbundna samtal mellan partnerna vid gränsen.
Thailand har geo-blockat Kambodja så det är svårt att få veta vad som sägs av Thailand mer än vad som framkommer av Google seach resultat för när jag klickar på länkarna blockas jag.
Ang civila mål så har även Thailand dödat civila, träffat bensinstationer och templen. Jag förstår inte varför Kamboja då kan framställas som djävulen när Thailand tom använt klusterbomer?
Vi behöver inte hålla med varandra men jag tror allt skedde pga Thailands PM av anledningarna jag nämnt. Hon pratade med Hun Sen och fick det att låta som att Hun Sen var hennes vän och att hon kan kontrollera armen å hans vägnar. Thailands arme måste attackera för att "save face" i sen sådan situation och visa att dom inte är puppets.
Innan konfliken ens bröt ut förespråkade Kambodja samtal och fred. Thailand förespråkade krig. Thailändare är mycket mer aggressivt folk än Kambodjanerna som fortfarande minns vilken förödelse som kommer med krig.
All misshandel och våld mot turister i Thailand existerar inte i Kambodja den heller. Jag har bott här över 10 år och har aldrig hört talas om det våld mot turister som förekommer i Thailand. Helt olika folk.