Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Det är definitivt så att kromosomerna är det tydligaste, annars får nån "expert" motivera varför det inte skulle vara så, eller någon annan visa det. Jag tror inte någon lyckas med det. Det här är egentligen något rätt enkelt, som man försöker göra komplicerat, som med testosteronnivån tidigare, inte vilket kön man är född som, som är det enklaste och otvetydigt. Kvinnosport ska väl var för just kvinnor, inte trans eller andra med tveksamma kön.
Men ältande kommer från de som inte vill inse att de inte är kvinnor. De som aggressivt vill att man ska anse att man kan bli ett annat kön än man är född som. Problemet är att man ideologiskt infört den här lögnen och försökt göra den till en sanning, vilket lett till att man låtit män tävla mot kvinnor tidigare. Själva dogmen är det viktiga, inte verkligheten.
Samtidigt som de som driver det här, anser sig står för någon utsatt grupp, så kör de över majoriteten och är helt empatilösa. Hur tror du riktiga kvinnorna som tränat hårt och förlorade mot Lia, kände sig. Men deras känslor bryr man sig inte om. Man pissar på dem och försöker negligera dem. De har inget mänskligt värde. Det är där själva ondskan är.
Man har ställt en liten minoritet mot en majoritet och vill att majoriteten ska böja sig för minoritetens självupplevda åsikt om sig själva. Det är inte vettigt, det borde alla inse.
EDIT: Svarade på fel inlägg, har klistrat in rätt nu.
Ja, ett kromosomtest vore ju önskvärt om man ville att idrotten skulle vara uppdelad baserat på biologiskt kön. Men det nämns bara saliv- eller blodprov i artikeln, vet du om det verkligen är ett kromosomtest som är på tapeten?
Det vore i så fall anmärkningsvärt, och jag förutspår i så fall att det bara är ett spel för gallerierna. Dvs att det kanske diskuteras som förslag just nu, men aldrig är tänkt att bli verklighet. Fast iofs vad är det som säger att inte testerna kommer att vara riggade om de nu ändå skulle införas? "Sköt dig och håll dig tillräckligt kvinnlig och snygg så sätter vi inte dit dig", typ.
För i grund och botten så verkar det som att folk i själva verket bara vill ha bort de manhaftiga transorna som är fula som stryk. Och det jag jag iofs ha en viss förståelse för, även om jag själv tycker att det är fel.
För när det gäller snygga transor så verkar varken män eller kvinnor tycka att det inte spelar nån roll. Eller snarare, ingen vill väl veta av att deras idoler skulle vara transor. Typ "förstör inte min superhjältes image, din hatare!!", eller nåt.
Dessutom så kommer transagendan garanterat från högre ort, så enstaka idrottsförbund lär knappast kunna införa egna regler som går stick i stäv med den.