2025-07-30, 17:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du har nog missförstått hur det går till i en diskussion. DU gör ett påstående = DU presenterar vid uppmaning dina bevis för att påståendet är sanningsenligt.

Dvs, varken jag eller någon annan kan/ska göra det åt dig

Då följer du väl ditt eget exempel får man förmoda??

Dvs. DU gör ett påstående = DU presenterar vid uppmaning dina bevis för att påståendet är sanningsenligt. Dvs, varken jag eller någon annan kan/ska göra det åt dig:

Du skrev:
….Och det av 'Brigitte' påstådda förtalet handlade INTE om att de anklagade kvinnorna falskeligen hade hävdat att hon var född biologisk man.
Så, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.

Vidare:
Ej heller anklagar paret Macron den nu stämda franske journalisten Xavier Poussard för att falskeligen har hävdat att 'Brigitte' är född biologisk man. Här handlar anklagelsen om "cyber bullying".
Igen, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.

Vidare:
Det är först nu med stämningen av Candace Owen som de anklagar någon för att falskeligen har påstått att 'Brigitte' är född kvinna. Vilket i sin tur gör det möjligt att kräva bevis för att så är fallet.
Igen, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.

Tre direkta lögner så här långt och därav mina uppmaningar till dig om att du bör presentera dina bevis för det du så kaxigt häver ur dig i en strid ström.
Fram till att du gör det så kommer jag att betrakta dig som just, en lögnare.

Citat:
Redan kommenterat och nej, herr Barnes har fortfarande inte läst in sig på materialet och har därmed inte en susning om vad det är han kommenterar eller inte kommenterar.

Spännande - men hur i hela friden vet du det? Har du ens läst materialet själv så vet du att det han säger stämmer väldigt väl med vad som står i stämningsansökan - så vad är problemet?
Du… ljuger väl inte nu igen??
Citera
2025-07-30, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Varsågod, lite om Frankrikes justitieminister och ett berömt fall:
https://lemediaen442.fr/qui-est-dupond-moretti-le-defendeur-de-linceste-consenti/
Vilket inte hade med ämnet att göra. Men tack ändå.
Citera
2025-07-30, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Vilket inte hade med ämnet att göra. Men tack ändå.
Varför frågade du då om du inte anser att det har med ämnet att göra?
Citera
2025-07-30, 17:29
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Innan du kallar folk för pappskallar… pappskalle.. så ska du gräva lite för att se om där finns en sanningshalt.

Där är en oberoende journalist som lagt ner ett par år att kartlägga ”Brigittes” tidigare liv

Och jag kan säga att det som lagts fram är betydligt mer övertygande än att hon skulle vara en riktig kvinna

Du kan kika på familjefotot där Brigitte är med hela familjen… ta gärna en titt om hon liknar flickan på bild eller om hon är mer lik brodern på bilden (näsa, ögon mm)… du kommer få en mindre chock

Det märkliga är att hennes bror är spårlöst ” försvunnen” sedan Brigittes vuxna liv börjat dokumenterats

You go figure
Pappskalle.
Citera
2025-07-30, 17:44
Medlem
Citat:
Varför frågade du då om du inte anser att det har med ämnet att göra?
Du skrev:

Citat:
Själva historien med Brigittes könsbyte är ju ganska tragisk men dom pedofila inslagen är av läskigare art.
Varpå jag efterfrågade en källa. Källan du gav var om justitieministern, och hade inget med Brigitte att göra. Som du skrev det kunde man tro att hon var inblandad i pedofili vilket inte var fallet. Källan du angav är en variant av den svenska Hänt Extra, så skopor av salt har tagits när jag letat efter andra källor.
Citera
2025-07-30, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Du skrev:

Varpå jag efterfrågade en källa. Källan du gav var om justitieministern, och hade inget med Brigitte att göra. Som du skrev det kunde man tro att hon var inblandad i pedofili vilket inte var fallet. Källan du angav är en variant av den svenska Hänt Extra, så skopor av salt har tagits när jag letat efter andra källor.
Om du tittar på Candace två senaste livestreamar så får du infon om Eric och Macron.
Det är för mycket för att skriva ner här.
Citera
2025-07-30, 17:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
1. Om nu någon till äventyrs hävdar motsatsen, att förtalet verkligen handlade om att de anklagade kvinnorna falskeligen hade hävdat att 'Brigitte' var född biologisk man, så går det utmärkt att presentera bevisen för det här i tråden.
Ingen ska behöva motbevisa dina påståenden för att man ifrågasätter dem - det är DU som ska belägga dina påståenden.

Eller som du själv skrev: Dvs. DU gör ett påstående = DU presenterar vid uppmaning dina bevis för att påståendet är sanningsenligt. Dvs, varken jag eller någon annan kan/ska göra det åt dig

Citat:
Dvs, jag har verkligen letat efter uppgifter som motsäger det som t.ex. Poussard säger och skriver, men har inte hittat något.
Jaha? Och att du varken hittar något som motsäger ELLER något som verifierar dina fantasier, det tog du alltså som bekräftelse på att dina fantasier var korrekta? Eller vad menar du??!

Citat:
2. Det är vad Poussard skriver i bl.a. X.

Inklusive bifogad stämningsansökan.
Nu har jag aldrig sett någon stämningsansökan eftersom någon sådan inte verkar finnas tillgänglig online - men du kanske kan länka den tack? Dock verkar det som om det stämmer att han blivit stämd för cyberharrassment (precis som jag skrev för några inlägg sedan) - dock med tillägget att det handlar om hatbrott med transfobiska inslag. Inte kul för Xavier om det stämmer.

Citat:
3. Igen. Om någon till äventyrs hävdar att 'Brigitte'/paret Macron har stämt någon (utöver Candace) för förtal där anklagelsen om att 'Brigitte' är född biologisk man ingår, be my guest.

Men glöm ej att presentera dina bevis för det.
Helt jäkla fantastiskt hur du argumenterar emot dig själv igen. Anledningen att jag ställde dessa frågor till dig var alltså att du själv skrev ”DU gör ett påstående = DU presenterar vid uppmaning dina bevis för att påståendet är sanningsenligt. Dvs, varken jag eller någon annan kan/ska göra det åt dig” - men du menar nu att denna ”regel” som du själv satt upp åt andra inte gäller för dig??

Citat:
Korrekt. Tre direkta lögner från "SnakePlisssken". I vanlig ordning.
?? Va? Vad har jag ljugit om? Är du full?
Citera
2025-07-30, 17:56
Medlem
Citat:
1. Om nu någon till äventyrs hävdar motsatsen, att förtalet verkligen handlade om att de anklagade kvinnorna falskeligen hade hävdat att 'Brigitte' var född biologisk man, så går det utmärkt att presentera bevisen för det här i tråden.

Dvs, jag har verkligen letat efter uppgifter som motsäger det som t.ex. Poussard säger och skriver, men har inte hittat något.

2. Det är vad Poussard skriver i bl.a. X.

Inklusive bifogad stämningsansökan.

3. Igen. Om någon till äventyrs hävdar att 'Brigitte'/paret Macron har stämt någon (utöver Candace) för förtal där anklagelsen om att 'Brigitte' är född biologisk man ingår, be my guest.

Men glöm ej att presentera dina bevis för det.

Korrekt. Tre direkta lögner från "SnakePlisssken". I vanlig ordning.

1 & 3. Det är som sagt svårt att 'prove a negative'...

2. Bevisat.

Antingen det, eller så ljuger han rakt upp och ner, som sagt.

Till er andra. Signaturen "SnakePlisssken" är som sagt svårt bitter för alla tillkortakommanden i diskussioner med undertecknad här i forumet och har numera inget annat än skitnödiga halmstrån att komma med i sina försök att komma till rätta med sin episka publika förödmjukelse.

Dvs, han har noll intresse av att diskutera ämnet i den här och andra trådar undertecknad deltar i, endast att förtvivlat försöka hitta något som fastnar...

En stalker med ett allt annat än ärligt uppsåt.

Nr2, kan du vänligen fixa så att länken funkar?
Du har bara titeln, men inte själva länken.

Ähh, glöm det!

Här är länken https://x.com/XavierPoussard/status/1947746287908007953 ?
Om det var det som onopono menade.
Senast redigerad av Piii... 2025-07-30 kl. 17:58.
Citera
2025-07-30, 18:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Nr2, kan du vänligen fixa så att länken funkar?
Du har bara titeln, men inte själva länken.

Ähh, glöm det!

Här är länken https://x.com/XavierPoussard/status/1947746287908007953 ?
Om det var det som onopono menade.

Det bör inte vara det - det där är ingen stämning, det är en kallelse till ett förhör vilket redan avhandlats i tråden.
Citera
2025-07-30, 18:17
Medlem
Citat:
Om du tittar på Candace två senaste livestreamar så får du infon om Eric och Macron.
Det är för mycket för att skriva ner här.
Candace är en idiot jag inte ens tar i med en lång tång. Hon är helt slut i hjärnan. Förstår att ni lättlurade dras åt henne, tyvärr.
Citera
2025-07-30, 19:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det bör inte vara det - det där är ingen stämning, det är en kallelse till ett förhör vilket redan avhandlats i tråden.
Polisanmälan.
Citera
2025-07-30, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ahh, dock så överensstämmer
Kod:
http://Breaking News. Brigitte Macron sues Xavier Poussard for… cyber harassment!
, som onopono försökte länka, med titeln till https://x.com/XavierPoussard/status/1947746287908007953 .

Citat:
Xavier Poussard
@XavierPoussard
🚨Breaking News. Brigitte Macron sues Xavier Poussard for… cyber harassment!

Summoned on 21 July 2025 to the Milan office of the Divisione Investigazioni Generali e Operazioni Speciali (DIGOS, the Italian political police), the author of #BecomingBrigitte was told that he would be questioned soon following a complaint by Brigitte Macron for "cyberharassment". In the minutes of this complaint, which we have been able to look up, Brigitte Macron tells the Commissaire Divisionnaire, who exceptionally came to the @Elysee
: ‘I don't go on a trip abroad without hearing about it. There isn't a spouse of a head of state who isn't aware" of the rumour about her “trans” identity.

9:51 em · 22 juli 2025
·
96,4 tn
visningar

Franska, är dock en av de språken som inte är min starka sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in