2025-07-30, 10:49
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Det var ju någon muslimsk busschaufför som vägrade köra med flaggor på sin buss. Djävlar vad han råkade ut för trakasserier från sina överordnade!

Haha big W busschaufför. Det gillar jag, man blir påtvingad dessa skitflaggor vart man än vänder sig nu för tiden tycker jag, tröttsamt. Ingen bryr sig om någon är homosexuell i Sverige, men tryck inte upp skiten i ansiktet på en "HEJ KOLLA MIG, KOLLA MIG"
Citera
2025-07-30, 10:51
Medlem
ItsWednesdays avatar
Gulligt ju, bra budskap. Plus att det retar gallfeber på incels och muslimer. Win win.
Citera
2025-07-30, 10:52
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Flaggan ska väl symbolisera "öppen" kärlek för allt och alla? Ja iaf det som passar arrangemanget?

Hade varit kul att veta hur de ställer sig sig till de människor som identifierar sig som ett djur typ katt är de också inkluderande i knullfesten? Vilket övrigt borde vara olagligt, I dagens tänk, För det är väl det handlar om sexuella relationer.
Att SL tar ställning genom att sätta en flagga på bussar säger väl egentligen ingenting förutom att det lugnar ner 5000 homosexuella och retar upp 10.000 muslimer. Och en och annan böghatare här på FB, själv har jag aldrig förstått mig på böghatare det blir liksom bara över fler tjejer till oss andra!

Det som kan reta mig dock är att människor ska pracka på andra sin/sina böjelser. Framförallt till barn som inte har förmågan att värja sig vad dom hör eller ser. Att se en dildo på huvudet på en gubbe i kvinnokläder gör mer skada än nytta. Barn kan inte förstå att pridetåget är spektakel att föräldrar står vid sidan och tittar med sina barn med flaggan och klappar händerna borde vara brottsligt...för 50 år sedan hade dom tagits in på psyket för 100 år sedan skulle man hängt alla på stora torget...idag klappar man händerna!

Skulle vara bra att hitta en balans på tokerier typ skicka alla till en öde ö.

Dildo på huvudet?

Vill genuint föreslå att om du har chansen, gå till ett Pride-event. Malmö, GBG, Stockholm och flera mindre orter har dom. Du kommer bli brutalt besviken.

Inga knullfester, ingen som försöker övertyga dig att bli bög. Det är genuint bara en färggrann promenad som historiskt sett var en protest och numera är som en karneval mera.

Bara köp inte ölen på området den är svindyr.
Citera
2025-07-30, 10:54
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KilleMedRizz
Haha big W busschaufför. Det gillar jag, man blir påtvingad dessa skitflaggor vart man än vänder sig nu för tiden tycker jag, tröttsamt. Ingen bryr sig om någon är homosexuell i Sverige, men tryck inte upp skiten i ansiktet på en "HEJ KOLLA MIG, KOLLA MIG"

Uppenbarligen bryr sig folk, bara å läsa här i tråden. Folk bryr sig jättemycket. Och är verkligen en vecka där homosexualitet uppmärksammas att "trycka upp skiten i ansiktet"?
Citera
2025-07-30, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Om du kallar pride för en knullfest så är du fan en hatare själv. Du projicerar ditt egna självhat som 99% av alla här inne gör.

Inte alls hatare kunde inte bry mig mindre ser dock inte varför man ska visa upp sin sexualitet den passar bäst inom 4 väggar mellan X-antal personer.

Sexuella olika relationer/personer kan man utbilda i skolan när eleverna är tillräckligt mogna. Det behövs varken tåg eller transpersoner som läser sagor för små barn.
Citera
2025-07-30, 10:56
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Det är inte riktigt det intersektionalitet betyder. Det är en analysform inom sociologin för att se hur olika delar i en persons existens kan överlappa och skapa ytterligare förtryck i olika maktrelationer.
Det är inte en politisk ideologi, utan en sociologisk analysmetod.

För vänstern så används den ofta i diskussioner kring hur klassbegreppet inte är den enda maktrelationen i samhället och växte rejält under triple-op-tiden på sena 90-talet.

Hela poängen är - för att ta din Oprah jämförelse - att Oprah, vad hon än gör är hon en svart kvinna. Det gör att en diskussion om säg "rika kändisars makt i samhället" eller "feminism" också bör innehålla anglen att hon är en svart kvinna, eller i det senare exemplet: just svart och därför kan en sociologisk analys som exkluderar det inte vara komplett.

Det säger inget om maktrelationen mellan sopåkaren och Oprah. Eller vänder på klassbegreppen - utan att sopåkaren liksom Oprah också existerar inom flera olika sociala system bortom bara klass.

Personligen är jag glad att klass börjar bli mer relevant - eftersom just den detaljen snabbt dribblades bort. Men det gör ju inte att sociologiska förklaringsmodeller blir irrelevanta i sig.
Ja och Nej.

Det kommer från sociologin under 1960-talet, och var redan då en slags outvecklad pseudovetenskaplig metod som sedan används lite hur som helst inom den applicerade postmodernismen (en av tendenserna inom sfären är att begrepp ändrar betydelser och mening).

Klass är mycket riktigt irrelevant, men istället för att utgöra en kritik av hur klassers markörer upplösts, har man helt enkelt kopierat klassindelning med kön, läggning och ras.

Det man kallade post- eller kulturmarxism inom litteraturvetenskapen på 1990-talet var något som många ansåg vara löjan. När 70-talets idéer kring postkoloniala studier mashades ihop med genusstudier övergick de från att vara separata teoribildningar som kunde vara intressanta när man analyserar en roman, till att appliceras på verkligheten och genusvetenskap bröts ur helt. Intersektionalitet är en av de instrument som sedan lånats in och förvanskats.
Citera
2025-07-30, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Inte alls hatare kunde inte bry mig mindre ser dock inte varför man ska visa upp sin sexualitet den passar bäst inom 4 väggar mellan X-antal personer.

Sexuella olika relationer/personer kan man utbilda i skolan när eleverna är tillräckligt mogna. Det behövs varken tåg eller transpersoner som läser sagor för små barn.
Det är ingen som knullar framför barn eller liknande, utan det är du som är hyperfokuserad på barn och sex som den pedofil du egentligen är.
Citera
2025-07-30, 10:57
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Gulligt ju, bra budskap. Plus att det retar gallfeber på incels och muslimer. Win win.

Rainbow Muslims går också i Pride och fucking hell att folk inte uppmärksammar det är helt absurt. Det är ofta rätt unga Svenskar som just slåss mot ett familjeförtryck samtidigt.
Så jävla starkt och också en punkt där Pride faktiskt gör en hel del nytta.
Citera
2025-07-30, 10:58
Medlem
godboys avatar
Prideflaggan representerar en politisk inställning och bussar bör inte utsmyckas med skräpet. Jag bryr mig inte om vem som idkar sex med vem så länge båda eller alla är med på det. Men jag tycker inte att det ska flaggas för det.
Citera
2025-07-30, 11:00
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Uppenbarligen bryr sig folk, bara å läsa här i tråden. Folk bryr sig jättemycket. Och är verkligen en vecka där homosexualitet uppmärksammas att "trycka upp skiten i ansiktet"?

Ja, folk här i tråden & många andra är trötta på prideskiten - det bryr man sig om för det är skräp, och dom tvingar på barn skiten också, för ett jävla oväsen på gator & torg.

Men att bara vara homosexuell i lugn och ro - som vilken jävla människa som helst, utan att gapa som fan om det bryr sig ingen om. Det är det som en stör sig på, man behöver inte göra sig så jävla märkvärdig för det = ingen bryr sig.
Senast redigerad av KilleMedRizz 2025-07-30 kl. 11:07.
Citera
2025-07-30, 11:02
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Skulle säga att det är precis tvärtom. När priderörelsen startades så var den mycket mer radikal. Detta eftersom hatet och förtrycket mot de var väldigt mycket större. Sen har det i takt med ökad acceptans blivit mer av en folkfest.
Låt mig göra en liten jämförelse: när skinheadrörelsen var ung var den radikal, våldsam och reaktionär. Det fanns en dragning för det var en rörelse av outsiders men väl inne var det relativt högt i tak.

Efter National Fronts intåg i rörelsen delades den och senare blev skinheads synonymt med rasism.

Priderörelsen har, liksom de flesta andra rörelser, rört sig från en uppmärksammad brötighet till en ideologisk maskin. Skillnaden är att etablissemanget inte accepterar rasism/nazism/nationalism, men med en fot i läroverken och deras teoribildning är man nu en ideologisk maskin för samhällspåverkan.

Det finns mängder av skinheads som menar att NF-skins aldrig var riktiga skinheads, men precis som för alla andra skinheads är skadan redan gjord. Svenne banan kommer tro att du är nazist.

Precis samma är det för Pride, med skillnaden att om du som bög står upp mot Pride är du motsvarande en Onkel Tom för svarta...
Citera
2025-07-30, 11:04
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Googla som du vill att alla andra ska göra när dom ber om källa från dig.
Det är inte så det funkar. Gör man ett påstående presenterar man fakta.

Du kan förstås ge mig en ledtråd vad du själv googlat på för att få fram dessa siffror av överrepresentation. Eller så kan vi anta att hela ditt liv och identitet är draget ur arslet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in