2025-07-30, 01:57
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det kanske hade haft resurser över till allvarligare brottslighet om folk lät bli att polisanmäla för att ge
X-maken dålig publicitet
och rättfärdiga sitt eget offentliga påstående om fysisk misshandel.

EDIT: Om hon polisanmält något annat så hade MZ blivit delgiven och C hade säkert inte försummat att tipsa kvällspressen om polisanmälningar.

Du som kräver tillförlitliga källor från andra som skriver här...

Det fetade är väl verkligen ett bottennapp när det gäller trovärdighet, eller kan du belägga det du skrivit som jag fetat?
Det är rent och skärt förtal (som du gång på gång skrivit att du tycker så illa om) och smutskastning utan grund.
Du har inte en aning om vad som hände i den där korridoren, du vet inte heller vad som står i anmälan.
Citera
2025-07-30, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Du som kräver tillförlitliga källor från andra som skriver här...

Det fetade är väl verkligen ett bottennapp när det gäller trovärdighet, eller kan du belägga det du skrivit som jag fetat?
Det är rent och skärt förtal (som du gång på gång skrivit att du tycker så illa om) och smutskastning utan grund.
Du har inte en aning om vad som hände i den där korridoren, du vet inte heller vad som står i anmälan.
Jag tycker att jag kan det med indicier.
Måns hade inte ens blivit delgiven om något brott så han kände inte till att C polisanmält honom när nyheten läckte ut.

Samma dag som MZ talade ut i GP 29apr. 2025 om sitt kokainbruk stod det i Expressen 29 apr. 2025 att Ciara polisanmält MZ för "relationsvåld". Vem tror du tipsade kvällspressen så de kunde konkurrera med dålig publicitet mot MZ på samma dag som han försökte förklarar sig i GP?
Man behöver inte vara Einstein för att räkna ut vem som hade intresse av att förstöra för MZ. Jag menar inte att det var C personligen som tipsade men som låg bakom att pressen fick nyheten. Som alltså inte ens MZ själv kände till.

Nu kommer jag inte ihåg det exakta datumet för polisanmälan i mitten på mars 2025.
Men vi hade just då haft diskussioner i tråden där vi ifrågasatte påståendet om fysisk misshandel eftersom C inte polisanmält misshandel som hon anklagade MZ för. Det känns som det var ett svar på de diskussionerna som C polisanmälde en knuff i efterhand. Det kan jag självklart inte bevisa.
Så bra att vi fick utrett det. Det var mer en känsla jag fick då. Så slarv av mig. Ett så kallat falskt minne som jag gärna ber C om ursäkt för.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-30 kl. 03:31.
Citera
2025-07-30, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Ja du har rätt, kollade igen nu.
Men det har ingen större betydelse eftersom drogmissbruket har fortgått och villkoret för att rädda äktenskapet därmed inte är uppfyllt.
Ska man försöka sig på en gissning så har det troligen viftats en del med snabeln i närtid också, men det är inget som jag kan redovisa någon säker källa på.

Otroligt vad kärringen svamlar och slingrar sig för övrigt, åklagaren är tvungen att fråga om flera gånger och till slut ställa specifikt riktade detaljfrågor innan kärringen svarar på vad hon vet och inte vet...
Hon jobbar på högtryck för att försköna barnens situation här i Sverige, trots att dom tidigare levt (nästan) hela sitt liv i England.
Hon försöker också till varje pris slippa berätta vad hon VET om Mums tidigare bravader och missbruk.
Tänk det tyckte inte jag. Tycker att BZ var ödmjuk och ansträngde sig för att svara så ärligt hon kunde på frågorna.
Att hon pressat MZ förra våren när han mådde dåligt om han hade något missbruk. Vilket MZ förnekade. Nu hade han erkänt att det var så.
Tror du att det är lätt att vittna? Eller tror du att det är nervöst?
Du far ut som en folkilsken rottweiler till försvar för C vid minsta kritik.
Vad skulle du ta dig till om någon kallade din älskade C respektlöst för "kärringen"?

Vad tror du OZ minns av sina första månader i UK?
10 månader i Sverige för en sådan liten är väldigt, väldigt lång tid.
Man brukar säga att de första minnena bildas vid 2,5-3 års åldern. Så vad tror du OZ minns av sitt unga liv?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-30 kl. 04:36.
Citera
2025-07-30, 05:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja, vi har gått igenom det här förut. Hon har förtalat honom i Sverige. Varför fortsätter du att prata om Uk när det är helt ovidkommande?
Lagen ligger ute till allmän, och din, beskådan.
Hon har gjort ett helt lagligt inlägg på sin Instagram hemma i London. Visa vilken lag som hon har brutit mot?
Citera
2025-07-30, 05:42
Avstängd
Citat:
Tänk det tyckte inte jag. Tycker att BZ var ödmjuk och ansträngde sig för att svara så ärligt hon kunde på frågorna.
Att hon pressat MZ förra våren när han mådde dåligt om han hade något missbruk. Vilket MZ förnekade. Nu hade han erkänt att det var så.
Tror du att det är lätt att vittna? Eller tror du att det är nervöst?
Du far ut som en folkilsken rottweiler till försvar för C vid minsta kritik.
Vad skulle du ta dig till om någon kallade din älskade C respektlöst för "kärringen"?

Vad tror du OZ minns av sina första månader i UK?
10 månader i Sverige för en sådan liten är väldigt, väldigt lång tid.
Man brukar säga att de första minnena bildas vid 2,5-3 års åldern. Så vad tror du OZ minns av sitt unga liv?
MånsPetters mamma gav ett riktigt dåligt intryck på rättegången. Man kan även konstatera att hon har misslyckats rejält med sitt viktigaste jobb i livet, att uppfostra sin son. Han har uppenbarligen ljugit för sina föräldrar under lång tid. Till och med på en rak fråga från sin egen mamma om droger ljög han.

Han har de facto svikit exakt alla sina närmaste anhöriga, sina föräldrar, sin fru och även barnen. Då skulle man tro att han kunde vara lite ödmjuk, men i stället kliver han upp på scenen och gråter för att det är synd om honom. Han ser givetvis till så att Expressen är på plats för att dokumentera hans våndor och hur förkrossad han är. Att barnen kanske saknar sin pappa lika mycket är inte intressant trots att deras separation beror på hans missbruk. Frågan är om han ens har ägnat dom en tanke, han är allt för upptagen med sina egna känslor.

Det känns märkligt att vuxna människor försvarar ett så omoget beteende. Det hjälper absolut inte MånsPetter Zelmerlöw.
Citera
2025-07-30, 07:15
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Hon kunde ju börjat med att söka stöd hos hans föräldrar.
Föräldrarna som var helt ovetande.
Och säga ifrån till Måns har hon väl gjort.
Genom att ansöka om skilsmässa så har hon ju tydligt satt en gräns.

Men hon kunde skjutit på det en vecka tills efter finalen.
Och varför skulle hon promt hänga ut sina barns far inför hela offentligheten?
Med väldigt svepande anklagelser. Så att folk trodde Måns var en fara för hustru och barn.
Den fysiska misshandeln visade sig vara en knuff.
Hur är det med det andra då? Drogerna, otroheten?

Hur du än vänder på det så kan jag bara se en mycket hämndlysten kvinna som gått in för att med alla medel skada sina barns pappa så mycket det bara går. Och hon fortsätter med små tjuvnyp.
Tycker du det verkar, efter att ha lyssnat på rättegången, som om Ms föräldrar skulle stöttat henne? Hon kände säkert deras avståndstagande inställning redan då.
Citera
2025-07-30, 07:17
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:

Med väldigt svepande anklagelser. Så att folk trodde Måns var en fara för hustru och barn.

Hur du än vänder på det så kan jag bara se en mycket hämndlysten kvinna som gått in för att med alla medel skada sina barns pappa så mycket det bara går. Och hon fortsätter med små tjuvnyp.
Du vet väl ingenting om den fysiska misshandeln...då det är under utredning. En knuff kan också hamna under fysisk misshandel.
Citera
2025-07-30, 07:20
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Det understrukna. På vilket sätt har hon kompromissat med sin karriär???
Måns har väl möjliggjort den genom att betala en mer än heltidsanställd Nanny.
Och själv har han stressat mellan jobb i Sverige och tillbaka för att ta hand om barnen samma vecka.
Ciara har tjänat en miljon om året ca, men det är ju Måns som stått för de stora kostnaderna så han har haft det över sig att dra in pengar till deras liv och underhåll. Ciara har köpt deras skoluniformer och kläder till dem. Det kan ju inte kostat en miljon om året.
Tycker du det känns som han stressat hem när han har valt festkvällar före sina barn?
Citera
2025-07-30, 07:24
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
"Måns hade bara behövt flytta.....". Ok. Så du menar Ciara skulle arbeta och försörja familjen så Måns kunde vara hemmapappa? Eller 🤔
Flera skribenter har vittnat här om att han hade en karriär som låtskrivare i UK, det hade väl varit fantastiskt. Han är trots allt 40 snart med en inte helt lysande karriär.
Citera
2025-07-30, 07:27
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det var ett av två led i löftet som skulle infrias. Varför har du så svårt att acceptera att jag vill veta om han infriade den delen?
Det framstår som att du anser att man enbart får lov att fokusera på drogdelen. Dvs den delen där du anser att han misslyckats.
Varför är det så?
Man brukar oftast inte vara otrogen till allmän beskådan till skillnad från att vara påtänd. Så den frågan får du ställa direkt till din homie M
Citera
2025-07-30, 07:32
Medlem
Citat:

Du menar att 40 åringar ska gå till föräldrar o svärföräldrar om det är ngt problem? När har folk klippt navelsträngen?
Citera
2025-07-30, 07:34
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Nej inte "knuffar". Hon har polisanmält för en "knuff", singularis.
För 4,5 månader sedan. Tror du snuten satt sina skarpaste utredare på det här? Är det därför det dröjer så länge? Håller de på att dna-testa väggen och ta fotavtryck på golvet där C och MZ stod?
Eller räcker inte de ekonomiska resurserna till längre? De kanske behöver hyra in en sniffhund också. När kommer åtalet om en knuff?
Man blir inte tilldelat en allmän försvarare, om man inte misstänker att brottet kan ge 6 mån fängelse eller mer. Och det är ju vad han blivit. Dessutom valde han den som fick Blattelito friad. Tycker du det känns som man är oskyldig då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in