2025-07-29, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, vi har snakket om det flere ganger før, men du tar det liksom ikke til deg uansett hvor mange ganger man forteller deg det.
Hva er det som gjør at du kan si at politiet har kontroll på hvor TH er i bygget helt fram til klokken 11:12? På hvilken side i bibelen din står dette?
Og disse telefonsamtalene fra THs mobil, er heller ikke noe alibi, siden det kan være en person som TH har et kjærlighetsforhold til som har utført anropene.
Manipulering av teledata har vi sett før, senest i Jemtlandsaken, der Svein prøvde å få det til å se ut som at Janne hadde gått nedover mot sentrum.

Det alibiet er søkk lekk, og ikke vanntett slik du hevder.
Det er ikke belegg for å påstå at TH har et kjærlighetsforhold til MB. Men nå er det uansett sønnen som snakket med AEH mens TH var på arbeidsplassen. Så THs alibi holder.

Jemtland-saken har ingenting felles med denne saken.
Citera
2025-07-29, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Men all avføringen og slepespor med avføring da, det høres helt sprøtt ut spør du meg.
Hun ble antageligvis angrepet mens hun satt på toalettet. Det kan være forklaringen.
Citera
2025-07-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hun ble antageligvis angrepet mens hun satt på toalettet. Det kan være forklaringen.

Antagelig, basert på hva??
Citera
2025-07-29, 19:02
Medlem
Citat:
Ved å se på bildene av AE og sammenlikne med hukommelsen.

Politiet og Rettsmedisinsk sa at de mente at hun hadde blitt drept hjemme, og at metoden var kvelning. Dette er det tekniske bevis på. Det er ikke kommet fram noe som har tilbakevist dette.

Bakvinduene på en BMW M3 kan ikke sammenliknes med vinduene på en X3. Bilen ble funnet etter kort tid, og de to mennene fikk 6 og 10 års fengsel. Kan ikke sammenliknes. Det var heller ikke spor som tydet på at Fabian ble drept før at han ble fraktet bort. Tullete sammenlikning.

Hun så bildet, og kjente henne igjen. Det var grunnen til at hun kontaktet politiet. Hadde hun sagt at hun kunne garantere at det var AE, hadde ikke det økt troverdigheten, men svekket den. En interessant ting om denne observasjonen er at ingen har meldt seg.

Politiet hadde en teori om at AE ble drept i S4. Politiet har hatt mange teorier i denne saken. Guro H.H. sa til Krimpodden, for ni måneder siden, at de ikke vet om AE ble fraktet bort død eller i live. (I episoden "De heteste sporene i Lørenskog-gåten")
Citera
2025-07-29, 19:06
Avslutad
Citat:
Antagelig, basert på hva??
Det kan vel ikke være så vanskelig å forstå!?
Basert på dette:
Citat:
Citat:
Citat:
Det er ikke mulig å vite om hun var naken. Ingen kan ha så god kontroll på andres klesskap. Hun kunne hatt andre klær på seg, selv om klærne på baderomsgulvet i 1. etasje var hennes.
Men all avføringen og slepespor med avføring da, det høres helt sprøtt ut spør du meg.
Citera
2025-07-29, 19:08
Medlem
Citat:
Det kan vel ikke være så vanskelig å forstå!?
Basert på dette:

Siden du ikke baserer deg på de opplysningene som kommer fra politiet om at angrepet startet i andre etasje så er det umulig å forstå hvordan du mener hun satt på dass i første etasje.
Citera
2025-07-29, 19:08
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er ikke belegg for å påstå at TH har et kjærlighetsforhold til MB. Men nå er det uansett sønnen som snakket med AEH mens TH var på arbeidsplassen. Så THs alibi holder.

Jemtland-saken har ingenting felles med denne saken.

https://imgur.com/a/SlLhN1p
Hvem likner dette på?

Interne kilder bekrefter at MB og TH har og har hatt et hemmelig forhold.

Jemtland-saken? Mange likheter. Det er en muligens psykopat ektemann som har drept sin kone. Konen ville skille seg, akkurat slik som Anne. Svein hadde ulovlig 9mm pistol, akkurat som TH. Paret kom hjem i taxi på kvelden, akkurat som i Hagen-saken. Janne ble antakeligvis druknet før at hun ble senket i vannet, noe jeg mistenker kan ha skjedd med Anne også. Derfor blod rundt dolokket.
I en slik setting, så tenker jeg at hun først ble skutt med en 22 caliber (mulig manglende pistol).
Politiet finner patroner som ikke passer til noen av våpnene, og TH sier han ikke har sett dem før.
Citera
2025-07-29, 19:24
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hun så bildet, og kjente henne igjen. Det var grunnen til at hun kontaktet politiet. Hadde hun sagt at hun kunne garantere at det var AE, hadde ikke det økt troverdigheten, men svekket den. En interessant ting om denne observasjonen er at ingen har meldt seg.

Politiet hadde en teori om at AE ble drept i S4. Politiet har hatt mange teorier i denne saken. Guro H.H. sa til Krimpodden, for ni måneder siden, at de ikke vet om AE ble fraktet bort død eller i live. (I episoden "De heteste sporene i Lørenskog-gåten")

Jada, jeg vet at Irene har sett bildet av Anne. Kan ikke se at det skulle svekke troverdigheten om hun sa at hun var 100 % sikker.
Det kommer ikke fram noen plasser om at noen har meldt seg. Og hvorfor skulle de melde seg når bilen ikke en gang ble etterlyst? Hvordan skal de kunne huske seg selv 2.5 år etterpå basert på at denne damen står der å prater? Det er jo heller ikke alles interesse å se på krim-programmer.

Som sagt, det er ikke kommet fram noe som har tilbakevist det som politiet og rettsmedisinsk sa.
De mener, men kan ikke garantere siden de ikke har noe lik. Og ifølge deg skulle det vel svekke troverdigheten til H.H. hvis hun sa at de kunne garantere at AE ble kvalt til døde, eller hva..
Politiet har ikke hatt mange teorier. De har hele tiden sagt at de mener at hun ble drept i Sloraveien 4.
Denne talen fra H.H. er nok bare for å børste støv av TH. Han er jo såkalt renvasket, og da må den tilgrisede frakken hans renses, slik at det samsvarer med kode 103, haha. Hjemme på privaten mener nok H.H. noe helt annet.
Citera
2025-07-29, 19:29
Avslutad
Citat:
Siden du ikke baserer deg på de opplysningene som kommer fra politiet om at angrepet startet i andre etasje så er det umulig å forstå hvordan du mener hun satt på dass i første etasje.
Politiet har ikke gått ut offentlig og konkludert at hun ble angrepet i 2. etasje. Det gjør heller ikke jeg.. Men dette er de opplysningene som er tilgjengelig. Enten 1. eller 2. etasje. Og da finnes diverse mulige scenario. Jeg har ikke fasit.
Citera
2025-07-29, 19:41
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Politiet har ikke gått ut offentlig og konkludert at hun ble angrepet i 2. etasje. Det gjør heller ikke jeg.. Men dette er de opplysningene som er tilgjengelig. Enten 1. eller 2. etasje. Og da finnes diverse mulige scenario. Jeg har ikke fasit.

Så hvis politiet ikke offentlig har gått ut med det, så gjelder det ikke?
Men du bruker til stadighet boken Lørenskogmysteriet som grunnlag i mange av dine innspill her.
Veldig mye av det som står i den boken, er ting som politiet ikke offentlig har gått ut med, som f.eks. det du skreiv om THs skovaner, som forøvrig er basert på hans egne ord.
Citera
2025-07-29, 19:49
Avslutad
Citat:
https://imgur.com/a/SlLhN1p
Hvem likner dette på?

Interne kilder bekrefter at MB og TH har og har hatt et hemmelig forhold.

Jemtland-saken? Mange likheter. Det er en muligens psykopat ektemann som har drept sin kone. Konen ville skille seg, akkurat slik som Anne. Svein hadde ulovlig 9mm pistol, akkurat som TH. Paret kom hjem i taxi på kvelden, akkurat som i Hagen-saken. Janne ble antakeligvis druknet før at hun ble senket i vannet, noe jeg mistenker kan ha skjedd med Anne også. Derfor blod rundt dolokket.
I en slik setting, så tenker jeg at hun først ble skutt med en 22 caliber (mulig manglende pistol).
Politiet finner patroner som ikke passer til noen av våpnene, og TH sier han ikke har sett dem før.
TH har blitt etterforsket i årevis, politiet har ikke funnet noen slags forhold som gir grunnlag for motiv. Hverken fra THs side, eller noen i hans nærmeste krets.
Citera
2025-07-29, 19:50
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Hvem vil ha et kidnappingsoffer full av b€#j inn i sin nye fine BMW? Nei, disse forklaringene fra Havhest og Lorentsen tenker jeg vi kan si med sikkerhet er tilbakevist. Anne har aldri sittet i noen BMW, og hun har aldri forlatt Sloraveien i live.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in