Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-03, 22:12
Medlem
brukerinnes avatar
[quote=Hamilkar|88761608]
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Vi har inte riktigt det här systemet i Sverige, så jag måste fråga: Är det vanligt att statsadvokaten kommer med kompletterande frågor när fall inges för att eventuellt nedläggande av en utredning? (I Sverige äger förundersökningsledningen själv helt frågan om huruvida en utredning ska läggas ned eller inte.) Om det finns frågor av betydlig vikt som skulle ha kunnat avhandlas tillfredsställande men som inte har avhandlats tillfredsställande i den hittillsvarande utredningen, vore det naturliga inte isåfall att statsadvokaten vägrar nedlägga utredningen och skickar tillbaks den, snarare än att h*n börjar diskutera med förundersökningsledningen?

Jeg tror det har sammenheng med et manglendet skille mellom politi (etterforskning) og påtalemyndighet. Dette har vært oppe til debatt mange ganger. Det har vært påpekt at det er annerledes i andre land https://www.nrk.no/rogaland/politime...tte-1.16667185
Citera
2024-07-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne

Jeg tror det har sammenheng med et manglendet skille mellom politi (etterforskning) og påtalemyndighet. Dette har vært oppe til debatt mange ganger. Det har vært påpekt at det er annerledes i andre land https://www.nrk.no/rogaland/politime...tte-1.16667185

Det innlegget du siterer er ikke noe jeg har skrevet, men er et sitat fra Hamilkar. Du har mulighet å rette det opp.
Citera
2024-07-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Så Jayce = VG? Ok, da er jeg med.
Utrolig bra at VG driver undersøkende journalistikk. Begynner å bli vel mange unge kompetanseløse, men yppige influenserjetsetterdamer nå. Fordummende utvikling. Får se hva vg koker sammen i Hagensaken.
Senast redigerad av LH07 2024-07-03 kl. 23:16.
Citera
2024-07-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Tror vi kan glemme at dette funnet har noe med denne saken å gjøre i hvertfall.
ser dessverre slik ut men ei levende aeh er uansett helt utenkelig.
Citera
2024-07-04, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Tror vi kan glemme at dette funnet har noe med denne saken å gjøre i hvertfall.
Ja. Det spekuleres i en sak fra 1957, hvor et ektepar i 50-årene i båt iført regntøy druknet, hvor man kun fant kvinnen.
(FB) Norge: skelettdelar hittade i sjön Savalen (2024-07-03)
Edit. Jeg har ikke fått lest artikkel om dette, da artikkelen er for abonnenter.
Senast redigerad av z-z-z 2024-07-04 kl. 03:06.
Citera
2024-07-04, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Som forventet, vil jeg si. Dette kan være noen som forsvant for hundre år siden for alt vi vet.
100 år gamle gummistøvler og regnfrakk. Tror ikke vi er så langt bak i tid her. Max 50 år siden og sannsynligvis en mann.
Citera
2024-07-04, 10:29
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Det innlegget du siterer er ikke noe jeg har skrevet, men er et sitat fra Hamilkar. Du har mulighet å rette det opp.

Ok. Vet ikke hva som skjedde her. Men er vel for sent å endre nå, så jeg lar det bare stå.
Citera
2024-07-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ser dessverre slik ut men ei levende aeh er uansett helt utenkelig.

Det er helt utenkelig.
Hun ble drept ved kvelning i sitt eget hjem i SV4 31. oktober 2018.
Ribbet for alt ble hun deretter slept naken i sin egen avføring mot det flere anså ville være en verdig avslutning på en kones, mors, bestemors og god venninnes liv etter å ha i lang tid planlagt og nå utført disse planlagte handlingene mot henne.

Stakkars Fru Hagen.
Citera
2024-07-04, 22:00
Medlem
Denne saken har mye upublisert materiale. Ting som politiet vet. Detaljer som pressen vet. Og informasjon som ulike personer sitter på... ikke minst. På et eller annet tidspunkt vil vi kanskje få se at alt hemmelighetskremmeriet opphører. At det vil komme frem ulike detaljer og avsløringer som vil gi et bedre helhetsbilde. Inntil videre er det lagt lokk på det meste. Men det vil kanskje gavne saken at ting gjøres kjent...
Citera
2024-07-04, 22:53
Medlem
Citat:
Denne saken har mye upublisert materiale. Ting som politiet vet. Detaljer som pressen vet. Og informasjon som ulike personer sitter på... ikke minst. På et eller annet tidspunkt vil vi kanskje få se at alt hemmelighetskremmeriet opphører. At det vil komme frem ulike detaljer og avsløringer som vil gi et bedre helhetsbilde. Inntil videre er det lagt lokk på det meste. Men det vil kanskje gavne saken at ting gjøres kjent...

Ja ny ukjent info er sårt tiltrengt nå.
Citera
2024-07-05, 00:09
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:

Ser veldig fram til det... 🙏 River jo av seg håret av alt man ikke veit, men lurer på, i denne saken 😅
Citera
2024-07-05, 00:13
Medlem
Citat:

Vet vi f.eks. hvor slepespor fører hen? Fører de mot ytterdør? Eller bare stopper de opp i hallen der?
Vet vi noe om Annes mobil i løpet av natta? Lå den i ro i SV4?
Kan alt ha skjedd ila natten. Det ville gitt MGM enormt mye mer spillerom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in