• 3
  • 4
2025-07-29, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1
Det finns en profil som heter exakt som hennes namn och som har laddat upp en profilbild för sex veckor sedan, som ser mycket likt ut att vara just hon. Farmodern är vän med den profilen, så då har de ju hittat henne då? Men hon kanske inte vill ha någon kontakt.

Ja jäklar du har rätt, men hon är inte vän med farmodern på Facebook.
Hon är vän med sin faster men inte pappan.
Konstigt att inte media eller liknande fått nys om detta, fallet har ju ändå varit rätt uppmärksammat.

Man ser ju tydligt på profilbilden att de är hon.
Stackars farmorn som kämpade så hårt att få hem sitt barnbarn (kämpade bra mkt hårdare än pappan) så hann hon dö innan flickan kom hem 🥺
Citera
2025-07-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masev
Ja jäklar du har rätt, men hon är inte vän med farmodern på Facebook.
Hon är vän med sin faster men inte pappan.
Konstigt att inte media eller liknande fått nys om detta, fallet har ju ändå varit rätt uppmärksammat.

Man ser ju tydligt på profilbilden att de är hon.
Stackars farmorn som kämpade så hårt att få hem sitt barnbarn (kämpade bra mkt hårdare än pappan) så hann hon dö innan flickan kom hem 🥺

Man kan ju tolka det som att hon vill ta kontakt med dem då om hon är vän med fastern, det står tydligt var hon bor osv. Är det någon som vet om pappan känner till detta eller kan kontakta honom?
Citera
2025-07-29, 11:51
Medlem
Citat:
Man kan ju tolka det som att hon vill ta kontakt med dem då om hon är vän med fastern, det står tydligt var hon bor osv. Är det någon som vet om pappan känner till detta eller kan kontakta honom?

Han borde nog veta eftersom fastern är vän med Matilda. Som jag förstår det är fastern och pappan nära.
Men frågan är ju vad mamma-kidnappare tycker om att Matilda använder sitt riktiga namn på Facebook. Har Matilda slagit sig fri eller skiter mamman i det nu när fallet är preskriberat?
Citera
2025-08-13, 12:51
Medlem
Citat:
Han borde nog veta eftersom fastern är vän med Matilda. Som jag förstår det är fastern och pappan nära.
Men frågan är ju vad mamma-kidnappare tycker om att Matilda använder sitt riktiga namn på Facebook. Har Matilda slagit sig fri eller skiter mamman i det nu när fallet är preskriberat?

Hon har en öppen Instagram också. Så hon verkar inte leva gömd. Kan man ens leva gömd som barn i ett rätt utvecklad land som Estland. Känns rätt skumt att pappan inte vetat att det är där hon varit.
Citera
2025-08-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissemisse16
Hon har en öppen Instagram också. Så hon verkar inte leva gömd. Kan man ens leva gömd som barn i ett rätt utvecklad land som Estland. Känns rätt skumt att pappan inte vetat att det är där hon varit.

Nej men mayilda är ju vuxen nu och fallet är preskriberat så är inte så konstigt att hon nu får ha sociala medier.
Kan du länka hennes instagram?
Citera
2025-08-13, 16:07
Medlem
Citat:
Nej men mayilda är ju vuxen nu och fallet är preskriberat så är inte så konstigt att hon nu får ha sociala medier.
Kan du länka hennes instagram?

Jag menar mer att det är konstigt att hon kunnat växa upp där gömd. Estland verkar ju ha en fungerande folkbokföring.

Det är bara att söka på henns för och efternamn så kommer hon upp.
Citera
2025-08-13, 16:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
Var någonstans?

Citat:

Jag har inte Facebook.

Det framkommer alltså tydligt var någonstans Matilda bor. Estland? Ryssland? Verkar hon fortfarande kunna svenska?
Citera
2025-09-12, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag har inte Facebook.

Det framkommer alltså tydligt var någonstans Matilda bor. Estland? Ryssland? Verkar hon fortfarande kunna svenska?

Står Tallinn på Facebook.
Står inge text så svårt att veta om hon kan svenska
Citera
2025-09-15, 08:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tallinn?

Citat:
Ursprungligen postat av President89
Står Tallinn på Facebook.
Står inge text så svårt att veta om hon kan svenska

Tack för dessa uppgifter.

Jag betvivlar att hennes nuvarande hemmaort skulle vara Tallinn. Nu är i o f s Matilda myndig så det är inte mycket som de estniska myndigheterna kan göra gentemot henne. Är hennes mamma också hemmahörande där?

Synd att det inte stod någon text där vare sig denna var skriven på svenska, estniska eller ryska.
Citera
2025-09-21, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för dessa uppgifter.

Jag betvivlar att hennes nuvarande hemmaort skulle vara Tallinn. Nu är i o f s Matilda myndig så det är inte mycket som de estniska myndigheterna kan göra gentemot henne. Är hennes mamma också hemmahörande där?

Synd att det inte stod någon text där vare sig denna var skriven på svenska, estniska eller ryska.

Står inte var mamman bor.
Misstänker starkt att dom bott i Ryssland tills typ nyligen.

Ryssarna har väl sämre folkbokförings register än tex Sverige och Estland?
Citera
2025-09-21, 10:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Misstänker samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av President89
Står inte var mamman bor.
Misstänker starkt att dom bott i Ryssland tills typ nyligen.

Ryssarna har väl sämre folkbokförings register än tex Sverige och Estland?

Det gör jag också.

I Estland hade det numera inte funkat under så lång tid. Mamman pratar också ryska. Har alltid varit svårt att få ut uppgifter från Ryssland och numera är det ännu svårare. Matilda kan numera ev. vara rysk medborgare.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in