Citat:
Ursprungligen postat av
Jahbrah
Jag är med dig, och uppskattar att du säger detta. Frågan som vi båda då borde kunna komma överens om att diskutera är VAR vi drar gränsen.
För du säger ju själv, vilket är givet, att folk kör en cover?
Ja. Jag tror nog vi tycker ganska lika i denna sak. Men som du säger: var drar vi gränsen? Svårt, för att inte säga omöjligt om vi har med intelligenta smitare att göra. Enklare med dumskallar. Men varför inte utöka kontrollerna med de som söker sjukpension eller är långtidssjukskrivna för ångest? Så som man gör med de som skyller på fysiska sjukdomar? Problemet är ju då att vi får ett kontrollsamhälle som kan utnyttjas till annan kontroll än det var tänkt.
Obligatorisk fysterapi istället för psykofarmaka. Har kompisar som fick Stesolid utskrivet i åratal. De är vrak nu. Gym och promenader i skogen borde vara självklart på recept. Att bara sitta hemma och självömka framför teven botar ingen. Svårt i början såklart vid svår ångest, men det brukar ge med sig. Framförallt om man har en vilja till ett bättre liv.
Har man inte det, tja, bättre den typen av individer får vara ifred. Jag tror inte de är så många. Bättre de glor på TV och tuggar piller istället för att de rusar runt på stan och skriker. Helst skulle jag vilja se ett återinförande av mentalsjukhusen. Skandal att schizofrena paranoida får gå runt själva och loopa sitt helvete.