2025-07-29, 09:12
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Läs artikeln igen. Det är väl rätt uppenbart att det handlar om våldtäkt av barn. Varför skulle man annars i rättegången, diskutera våldtäktsoffrets ålder?

Och i andra tidningar skriver man att det är just detta, våldtäkt av barn, som han döms för.

Japp, jag hittade och både citerade och länkade en sådan text direkt efter mitt inlägg du citerade. Kanske du missade det inlägget?

Det var bara en spekulation som jag sa, och fundering på ordvalen. Misstänkte detsamma men tyckte ändå det var en lustig rubrik när det är våldtäkt av barn han döms för.
Citera
2025-07-29, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Japp, jag hittade och både citerade och länkade en sådan text direkt efter mitt inlägg du citerade. Kanske du missade det inlägget?

Det var bara en spekulation som jag sa, och fundering på ordvalen. Misstänkte detsamma men tyckte ändå det var en lustig rubrik när det är våldtäkt av barn han döms för.

Ja, det inlägget missade jag. Visst är det märkligt att de liksom döper om brottet i fråga men för egen del hade jag aldrig en tanke på att han hade våldtagit ett numera vuxet barn.
Citera
2025-07-29, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
"barnet" kan vara 20 år inget vi vet står ingenstans att det är minderårig, bara att det är kompisens barn.

Det står att han under rättegången påstod att han inte visste ”barnets” ålder. Det indikerar tydligt att det handlar om en minderårig person.
Citera
2025-07-29, 09:41
Medlem
Språket är kanske en följd av att det vid sex med minderåriga kallas våldtäkt även om inget våld förekommer.
När tidningen då skriver "tvingade till sig" så blir det tydligt att det brottet även skulle beskrivits som våldtäkt om det skett mot en vuxen.

Vi kommer nog se mer av den här sortens formuleringar i framtiden som följd av sexlagstiftningen ser ut numera.

Ordet våldtäkt används nu både när en kvinna frivilligt säljer sexuella tjänster och när det är oklart ifall det funnits samtycke. Ordet har väl tagits med för att brotten ska betraktas som värre men istället blir följden att ordet våldtäkt tappar sitt värde.

Vi vet fortfarande att det begåtts ett brott när ordet våldtäkt används men det är numera väldigt oklart hur svårt brottet egentligen är.

För 20 år sedan var det självklart att en våldtäktsman skulle hängas upp i kuken och ruttna i solen. Idag kanske det bara är någon som träffat en prostituerad som frivilligt sålt sex.
Citera
2025-07-29, 10:30
Medlem
borgir82s avatar
Gällivare tingsrätt
Målnummer
B 959-24

Tingsrättsdom:
https://gofile.io/d/E1iYWG
Citera
2025-07-29, 10:59
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Gällivare tingsrätt
Målnummer
B 959-24

Tingsrättsdom:
https://gofile.io/d/E1iYWG

"Mahmoud Albakkour har genomfört vaginalt och oralt samlag med
målsäganden som var 13 år gammal vid gärningen, samt vid samma
tillfälle penetrerat målsägandens vagina med ett finger. Det hände den 21
mars 2025 på Lasarettsgatan 39 E, Gällivare kommun".

"Som försvårande omständighet har målsäganden gett uttryck i ord och handling för att hon inte deltog frivilligt i samlaget..."

BO är alltså en 13-årig flicka.
Citera
2025-07-29, 11:21
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Avrätta skiten bara.
Citera
2025-07-29, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pan-Evert
Menar du på fullt allvar att något sånt här inte hade fått dig att se till att din "vän" förlorade mer än sin vänskapskrets om det hänt ditt barn?

Det hade inte blivit någon rättegång för "vännen" om det var ett av mina barn, men förmodligen för mig då jag troligen blivit huvudmisstänkt även om jag städat bort avskrädet.

Jo det brukar låta så men hur ofta händer det egentligen? Men du är förstås speciell.
Citera
2025-07-29, 11:51
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitarn
Ni som diskuterar barnets ålder. Sluta va efterblivna och läs ts. Står klart och tydligt att det pågått sen barnet var 5. Pedofil dvs

Nog du som är ”efterbliven” och inte kan läsa.

Har vi fått klarhet i hur gammalt barnet var när det började? Och vem pedofilen är?
Citera
2025-07-29, 12:32
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
"Mahmoud Albakkour har genomfört vaginalt och oralt samlag med
målsäganden som var 13 år gammal vid gärningen, samt vid samma
tillfälle penetrerat målsägandens vagina med ett finger. Det hände den 21
mars 2025 på Lasarettsgatan 39 E, Gällivare kommun".

"Som försvårande omständighet har målsäganden gett uttryck i ord och handling för att hon inte deltog frivilligt i samlaget..."

BO är alltså en 13-årig flicka.

Gillar att du fetar "hon" men inte "vagina".

Hemskt är det oavsett. Är man osäker på ålder ska man inte ge sig in på att ha sex med någon. Och en 35-åring ska fan inte ligga med en 15-åring heller,även om det rent tekniskt inte är olagligt.
Citera
2025-07-29, 13:24
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Känns jävligt främmande att ha sex med sin kompis dotter oavsett ålder och samtycke.

Han borde väl sannolikt ha förlorat hela vänskapskretsen med detta får man väl förmoda.
Men om det är ett barn man inte känner är det inte så främmande?
Citera
2025-07-29, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Verkar ha funnits gott om bevisning i alla fall, som bekräftat målsägarens berättelse.

”de skador som barnet fått efter brottet får stöd i det som hen har berättat i förhör.”

”Utöver barnets berättelse om händelsen har polisen säkrat dna på den åtalades hand och ett av hans linnen som han använt för att torka av barnet med efter samlaget. Polisen har också säkerställt bevis på att de båda personerna vistades i mannens lägenhet när brottet skedde.

Mannen har först hävdat att han sovit under övergreppet och trott att han haft sex med sin flickvän, men sedan tagit tillbaka detta… Polisen har kunnat påvisa att han hållt på med sin telefon i anslutning till övergreppet, vilket tyder på att han inte sovit..

https://www.nsd.se/nyheter/gallivare...gelse/r24g2mpj
Varför befann sig flickan i lägenheten hos sin fars kompis? Antar att de två var där själva så det är ju ännu märkligare. Eller var det kanske så att hon skulle vara barnvakt där och han lurade dit henne på det viset? Flickans farsa borde väl vetat vad det är för typ kompisen är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in