När det har varit en riktig varm sommar, då välkomnar jag hösten också.
Inte bara för att det blir svalare.
Men världen saktar ner, allt blir lugnt och stilla runt omkring. Mer harmoniskt.
Hösten kan vara en riktigt fin årstid.
Jag har haft semester i 4 veckor och det har varit skitvarmt här i stockholm med sol nästintill nonstop med nån dag undantag när det har regnat.
Idag har det också varit fint men nu är regnet på ingång. Och det är bra det, underbart att regnet kommer.
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-07-28 kl. 21:24.
Sommarvädret har varit kanon i år! Efter midsommar kan jag räkna antalet regndagar (ihållande) på max fem fingrar! Maj och juni till midsommar var dock ett skämt!
Knappt halva sommaren är ju kvar och efter senaste veckornas värme är regnet uppskattat! Solen och värmen kommer igen från nära mitten av augusti skulle jag tro. Annars hoppas jag på en lika sommarvarm september i år som förra året!
Jag har haft semester i 4 veckor och det har varit skitvarmt här i stockholm med sol nästintill nonstop med nån dag undantag när det har regnat.
Idag har det också varit fint men nu är regnet på ingång. Och det är bra det, underbart att regnet kommer.
Augusti kommer nog bli en behaglig månad temperaturmässigt.
Men jag ser fram emot Septembers och Oktobers klara luft.
Vad hände, det skulle ju regna jääättemycket idag??
Stundtals extrema skyfall över Ångermanland, men inte hört om något katastrofläge ännu för några år sedan höll en viktig damm på att brista, den har dom åtgärdat sedan dess. Den långa torra perioden tror jag räddar läget från översvämningar, det var nästan torrt i åar och bäckar innan regnet.
Senast redigerad av niceweathertoday 2025-07-29 kl. 12:15.
Stundtals extrema skyfall över Ångermanland, men inte hört om något katastrofläge ännu för några år sedan höll en viktig damm på att brista, den har dom åtgärdat sedan dess. Den långa torra perioden tror jag räddar läget från översvämningar, det var nästan torrt i åar och bäckar innan regnet.
ja men inget i stockholm vad jag sett...trodde det skulle komma 38 mm regn om jag minns rätt...kan någon förklara vad som hände?
ja men inget i stockholm vad jag sett...trodde det skulle komma 38 mm regn om jag minns rätt...kan någon förklara vad som hände?
Lågtryck rör sig upp mot Sverige från kontinenten är oberäkneliga och en liten ändring i lågtryckets bana kan leda till att regnet hamnar någon annanstans. Just nu ser det ut att regna i ett band från Östergötland upp till Värmland, Dalafjällen och Norrlands inland.