2025-07-28, 16:14
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Jag antar att Brynäs ledning är så kompetenta så de inte signar en obrukbar spelare, om det inte är så att han ska in i ledarstaben på någotvis.
Precis. De skulle aldrig signa honom isf. Han är faktiskt i lika bra fysisk form som för några år sen. Enligt uppgifter som jag har. Ser 4 lag som känns som troliga sm guldvinnare : Frölunda, Brynäs, Skellefteå och Färjestad.
Citera
2025-07-28, 16:17
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Ser fram emot en Brynäsvideo när Bäckis kör start o stopp i 2 min

Vad är det för märkvärdigt med det? Det klarar alla spelare i SHL av.
Citera
2025-07-28, 16:19
Medlem
m4tt145s avatar
Mäktigt med Bäckis för alla inte bara bifare. Kul!
Citera
2025-07-28, 16:20
Medlem
CalzoneItalias avatar
Bäckis har haft en fantastisk karriär men hans kropp har tagit stryk av det såklart så man ska inte ha för stora förhoppningar på att det skall bli succé. Var samma när Foppa kom hem och testade i MoDo det gick inget vidare hans kropp var slut pga skador mm.
Citera
2025-07-28, 16:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Hans höfter är väl problematiska, håller han en hel säsong på normalstor is? Hänger han med i tempot?
Citera
2025-07-28, 16:36
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Bäckis har haft en fantastisk karriär men hans kropp har tagit stryk av det såklart så man ska inte ha för stora förhoppningar på att det skall bli succé. Var samma när Foppa kom hem och testade i MoDo det gick inget vidare hans kropp var slut pga skador mm.
Jamen Foppa hade mkt mera problem skada än Bäckström. Dessutom kom han till ett mkt sämre lag än vad Bäckström kommer till. Brynäs idag är flera ggr bättre än vad Modo var. Tror att Bäckström kommer bli grymt bra i PP. Dessutom är hans fysiska status prima! Enl uppgifter.
Citera
2025-07-28, 16:42
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Vad är det för märkvärdigt med det? Det klarar alla spelare i SHL av.

Tror ej denna killen har kvicka fötter o vändningar
Citera
2025-07-28, 16:50
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hans höfter är väl problematiska, håller han en hel säsong på normalstor is? Hänger han med i tempot?
Det här är väl knappast en spelare som käkar istid i spel fem mot fem vid 38 års ålder. Tippar på att han får spela mest PP med Silfverberg och nån till. Kan bli lyckat.
Citera
2025-07-28, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Gratulerar till en gigantisk värvning! Det säger jag ingenting om, ni har ett riktigt bra lag på pappret. Kan mycket väl vinna SM Guldet. Men vi får väl se om ni pallar trycket, vet bara förra året hur det gick för er när vi krigade ner er tillsammans med en vild publik. Ni torskade även finalen längre fram.
Men får ni igång Bäckis är det årets värvning, han kommer dock få veta att han lever när han entrar isen i Sveriges mest klassiska mark, Leksand!

Hatet mot Leksand är slående, alla tippar oss i botten. Samtidigt vet jag att man och andra sidan vill ha kvar oss då vi oftast är säsongens match. Tippar att vi kniper sista slutspelsplatsen och att vi kommer ha plusstatistik mot Brynäs.

Vi är Leksand, vår supporterkultur överglänser er med råge trots magrare resultat. Givetvis är Leksand en större klubb än Brynäs.

Nej sluta tramsa, jag älskar Leksand och derbyna. Fantastisk stämning.

Men det är ganska irrelevant. Även om Leksand skulle vinna alla matcher mot Brynäs i säsongen så spelar det ingen som helst roll för Leksand kommer inte vara med att strida mot guldet.

Brynäs däremot är en reell guldkandidat. Att de ens kom till final efter att ha varit i allsvenskan säsongen innan förtjänar alla bragdpris som finns. Det av något är att ”palla trycket”. Det var ineffektiviteten och framförallt målvaktsspelet som gjorde att de föll på mållinjen. De hade fler skott än Luleå och spelade ut dem stundtals.

Nu är det nya tag. Vi går för guld ännu hårdare denna gången.
Citera
2025-07-28, 17:02
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Nej sluta tramsa, jag älskar Leksand och derbyna. Fantastisk stämning.

Men det är ganska irrelevant. Även om Leksand skulle vinna alla matcher mot Brynäs i säsongen så spelar det ingen som helst roll för Leksand kommer inte vara med att strida mot guldet.

Brynäs däremot är en reell guldkandidat. Att de ens kom till final efter att ha varit i allsvenskan säsongen innan förtjänar alla bragdpris som finns. Det av något är att ”palla trycket”. Det var ineffektiviteten och framförallt målvaktsspelet som gjorde att de föll på mållinjen. De hade fler skott än Luleå och spelade ut dem stundtals.

Nu är det nya tag. Vi går för guld ännu hårdare denna gången.

Du kan uppenbarligen inte läsa. Att vi kommer ha plusstatistik mot Brynäs betyder väl inte att vi kommer längre än Brynäs i slutspelet eller ska spela för SM Guld? Jag skrev att jag tror vi kommer ha plusstatistik i matcherna mot Brynäs och att vi kniper sista slutspelsplatsen. Är det att tro att vi kommer vinna guld? Brynäs har ett bättre lag än vad vi har, kommer förmodligen gå längre. Leksand är trots det en mäktigare klubb, vassare supportrar och berör!
Citera
2025-07-28, 17:03
Medlem
Citat:
Snacka om Hybris deluxe . Avdankade gamla nhl spelare ska alltså ge Brynäs en ny era ? Haha

Yes, that’s correct. Silfverberg, Rödin, Larsson, Lindblom m.fl. är fortfarande i absoluta toppskiktet i SHL och Bäckström kommer knappast hålla låg klass.

Du kan säga vad du vill om det, men whoever you’re rooting fore: you’re going down…
Citera
2025-07-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Du kan uppenbarligen inte läsa. Att vi kommer ha plusstatistik mot Brynäs betyder väl inte att vi kommer längre än Brynäs i slutspelet eller ska spela för SM Guld? Jag skrev att jag tror vi kommer ha plusstatistik i matcherna mot Brynäs och att vi kniper sista slutspelsplatsen. Är det att tro att vi kommer vinna Guld?

Och jag tror Leksand kommer förlora 4-0 i matcher mot Brynäs, missa slutspel och eventuellt nödgas kvala…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in