Citat:
Ursprungligen postat av
Elvi
Gratulerar till en gigantisk värvning! Det säger jag ingenting om, ni har ett riktigt bra lag på pappret. Kan mycket väl vinna SM Guldet. Men vi får väl se om ni pallar trycket, vet bara förra året hur det gick för er när vi krigade ner er tillsammans med en vild publik. Ni torskade även finalen längre fram.
Men får ni igång Bäckis är det årets värvning, han kommer dock få veta att han lever när han entrar isen i Sveriges mest klassiska mark, Leksand!
Hatet mot Leksand är slående, alla tippar oss i botten. Samtidigt vet jag att man och andra sidan vill ha kvar oss då vi oftast är säsongens match. Tippar att vi kniper sista slutspelsplatsen och att vi kommer ha plusstatistik mot Brynäs.
Vi är Leksand, vår supporterkultur överglänser er med råge trots magrare resultat. Givetvis är Leksand en större klubb än Brynäs.
Nej sluta tramsa, jag älskar Leksand och derbyna. Fantastisk stämning.
Men det är ganska irrelevant. Även om Leksand skulle vinna alla matcher mot Brynäs i säsongen så spelar det ingen som helst roll för Leksand kommer inte vara med att strida mot guldet.
Brynäs däremot är en reell guldkandidat. Att de ens kom till final efter att ha varit i allsvenskan säsongen innan förtjänar alla bragdpris som finns. Det av något är att ”palla trycket”. Det var ineffektiviteten och framförallt målvaktsspelet som gjorde att de föll på mållinjen. De hade fler skott än Luleå och spelade ut dem stundtals.
Nu är det nya tag. Vi går för guld ännu hårdare denna gången.