2025-07-28, 09:48
Medlem
jarhoiss avatar
Får han bara sitta och trycka allergimedicin från nu till september så kommer det nog bli riktigt bra
Citera
2025-07-28, 09:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodbud275
Bäckis gör minst 10 poäng kommande säsong
Haha. Det är nog en rimlig gissning!
Citera
2025-07-28, 10:44
Medlem
Bäckström, fin värvning av Brynäs. Tro på 18+ poäng från honom i grundserien, sedan playoff beroende på hur långt Brynäs tar sig så blir det 10-12 poäng där.
Citera
2025-07-28, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
De vet vilka storebror är!

Haha leksand har noll chans att vinna SM-gukd och kommer alltid vara lillebror. Ni hör hemma runt strecket och kommer vara statister som vanligt.

Nu är Bäckström hemma också. De går så in i helvete för guldet nu. Kan inte komma ihåg ett så starkt lag sedan senaste NHL-lockouten faktiskt. Nästan 4000 NHL matcher i Brynäslaget nu.

Det är helt insane.
Citera
2025-07-28, 11:10
Medlem
CalzoneItalias avatar
Bäckström i all ära men han är inte den spelaren längre som han varit . Han har inte spelat en match på flera år så jag är skeptisk till vad han kan åstadkomma. Han är ingen yngling längre 37 år
Citera
2025-07-28, 11:14
Medlem
Det vi ser nu mina damer och herrar är en ny Brynäsera.

De kommande åren kommer spelare som Järnkrok, Lindholm och Markström fylla på laget…

Stora intäkter, excellent förhandlare (Alcén) och mycket pengar kommer även möjliggöra andra nya fräscha värvningar.

Skulle inte förvåna mig en period med 3-4 SM guld inom en 5 års period. Det är bara för er andra att börja vänja er vid den tanken redan nu…

Kom ihåg var ni läste det.
Senast redigerad av Seasons15 2025-07-28 kl. 11:17.
Citera
2025-07-28, 11:49
Medlem
DjPuttes avatar
Ny era i Brynäs var då??
Man tror Bäckis är en Messias som inte spelat sedan 2023 jisses, hur länge håller han sig hel utan att skadan han opererades för blir samma igen??
Profil ja men han skulle lagt av instället för forts...
Citera
2025-07-28, 11:51
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Haha leksand har noll chans att vinna SM-gukd och kommer alltid vara lillebror. Ni hör hemma runt strecket och kommer vara statister som vanligt.

Nu är Bäckström hemma också. De går så in i helvete för guldet nu. Kan inte komma ihåg ett så starkt lag sedan senaste NHL-lockouten faktiskt. Nästan 4000 NHL matcher i Brynäslaget nu.

Det är helt insane.

Gratulerar till en gigantisk värvning! Det säger jag ingenting om, ni har ett riktigt bra lag på pappret. Kan mycket väl vinna SM Guldet. Men vi får väl se om ni pallar trycket, vet bara förra året hur det gick för er när vi krigade ner er tillsammans med en vild publik. Ni torskade även finalen längre fram.
Men får ni igång Bäckis är det årets värvning, han kommer dock få veta att han lever när han entrar isen i Sveriges mest klassiska mark, Leksand!

Hatet mot Leksand är slående, alla tippar oss i botten. Samtidigt vet jag att man och andra sidan vill ha kvar oss då vi oftast är säsongens match. Tippar att vi kniper sista slutspelsplatsen och att vi kommer ha plusstatistik mot Brynäs.

Vi är Leksand, vår supporterkultur överglänser er med råge trots magrare resultat. Givetvis är Leksand en större klubb än Brynäs.
Citera
2025-07-28, 12:10
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Det vi ser nu mina damer och herrar är en ny Brynäsera.

De kommande åren kommer spelare som Järnkrok, Lindholm och Markström fylla på laget…

Stora intäkter, excellent förhandlare (Alcén) och mycket pengar kommer även möjliggöra andra nya fräscha värvningar.

Skulle inte förvåna mig en period med 3-4 SM guld inom en 5 års period. Det är bara för er andra att börja vänja er vid den tanken redan nu…

Kom ihåg var ni läste det.

Snacka om Hybris deluxe . Avdankade gamla nhl spelare ska alltså ge Brynäs en ny era ? Haha
Citera
2025-07-28, 12:18
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Sant! Nån raket på grillorna har han aldrig varit.

Nej
Men Expressen får några klick idag
https://www.youtube.com/watch?v=Ivv-b-jJNyc&t=274s

Bäckis highlights ser ut som gå-fotboll

Tycker Rögle skall värva en back med vassa AXLAR...
Citera
2025-07-28, 12:31
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Snacka om Hybris deluxe . Avdankade gamla nhl spelare ska alltså ge Brynäs en ny era ? Haha

Ser fram emot en Brynäsvideo när Bäckis kör start o stopp i 2 min
Citera
2025-07-28, 15:43
Medlem
Bartman777s avatar
Kul med Bäckström i SHL igen även om jag såklart gärna sett han i mitt Caitals igen istället nu när han tydlgien ska vara hel. Honom hade vi nog haft plats för på något sätt ändå.

Nåja... att tro att han ska vara någon slags frälsare är nog att ta i ändå. Visst har han spelsinnet och blicken för att hitta passningar fortfarande, sådant går ju inte ur.

Men hur är statusen i övrigt?
Han är ju tydligen hel, men hur är det med farten, och vad krävs för att det ska bli ytterligare en skada?

Jag hade givetvis också varit superglad som Brynässupporter i det här läget, speciellt då jag är nostalgiskt lagd och även har Bäckis som en av mina favoritspelare. Givetvis är det kul att en sådan spelare kommer hem igen.

Men det är bra att vara lite realistisk också.
Han kommer vara 38 år i början av säsongen. Han har inte spelat på två år, och även innan dess gjorde han inte mer än halva säsonger under 2-3 års tid, mycket dels på grund av skador.

Ska vi gissa på att Bäcktsröm får tröjan hissad i Gävle efter att karriären är över, för hans trogenhet och alla insatser i Brynäströjan?
Det börjar ju gå inflation i sådant där numera, och inte helt ovanligt att man gör det av sentimentala skäl heller.

Nej, hans tröja ska upp i Washington och ingen annanstans. Kung Backstrom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in