Kul med Bäckström i SHL igen även om jag såklart gärna sett han i mitt Caitals igen istället nu när han tydlgien ska vara hel. Honom hade vi nog haft plats för på något sätt ändå.
Nåja... att tro att han ska vara någon slags frälsare är nog att ta i ändå. Visst har han spelsinnet och blicken för att hitta passningar fortfarande, sådant går ju inte ur.
Men hur är statusen i övrigt?
Han är ju tydligen hel, men hur är det med farten, och vad krävs för att det ska bli ytterligare en skada?
Jag hade givetvis också varit superglad som Brynässupporter i det här läget, speciellt då jag är nostalgiskt lagd och även har Bäckis som en av mina favoritspelare. Givetvis är det kul att en sådan spelare kommer hem igen.
Men det är bra att vara lite realistisk också.
Han kommer vara 38 år i början av säsongen. Han har inte spelat på två år, och även innan dess gjorde han inte mer än halva säsonger under 2-3 års tid, mycket dels på grund av skador.
Ska vi gissa på att Bäcktsröm får tröjan hissad i Gävle efter att karriären är över, för hans trogenhet och alla insatser i Brynäströjan?

Det börjar ju gå inflation i sådant där numera, och inte helt ovanligt att man gör det av sentimentala skäl heller.
Nej, hans tröja ska upp i Washington och ingen annanstans. Kung Backstrom