2025-07-25, 10:47
Medlem
Taskpungens avatar
Kan de sluta skjuta upp prognosen så att det svala vädret alltid är en dag bort? Så trött på att hela tiden vara klibbig och svettig. Nej jag är inte fet. Skyller på mina finska gener.
Citera
2025-07-25, 11:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Kan de sluta skjuta upp prognosen så att det svala vädret alltid är en dag bort? Så trött på att hela tiden vara klibbig och svettig. Nej jag är inte fet. Skyller på mina finska gener.

Ja men i Finland är det ju ännu varmare!
Citera
2025-07-25, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Ja men i Finland är det ju ännu varmare!

Kommer bli extra klibbigt dom här dagarna när fukten kommer in.

Först efter ett par skurar kan vi få lindring, jag ser moln i fjärran nu!
Citera
2025-07-25, 19:14
Avslutad
Citat:

Nu är det tydligen bränder överallt, luktar rök i hela Norrland snart.

Folk som gillar denna värme är antagligen korkade och har IQ som en apa, många som får cancerbesked efter denna sommar.
Senast redigerad av niceweathertoday 2025-07-25 kl. 19:17.
Citera
2025-07-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
Nu är det tydligen bränder överallt, luktar rök i hela Norrland snart.

Folk som gillar denna värme är antagligen korkade och har IQ som en apa, många som får cancerbesked efter denna sommar.

Ni fick alltså en sol och badsommar trots allt Varmaste juli i Norrland sedan 2018. Även här nere vid Västkusten har det varit mördande varmt. Vi har haft en lång svit med 25-30C och hög luftfuktighet. Det gör mig inget alls att det blir något svalare framöver.

Ute till havs har Rödkallen satt ett nytt rekord då temperaturen där aldrig sjönk lägre än 23.3C under natten till idag. Det är den varmaste natten som har någonsin uppmätts i Norrland (med en marginal på 0.3C).
Citera
2025-07-25, 23:52
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Håller med.
Man går runt och är ständigt dåsig, varm och irriterad. Orkar ju fan ingenting i den här värmen.
Citera
2025-07-26, 09:04
Medlem
StigEngstroms avatar
Äntligen, regn och molnigt i Stockholm och milda vindar som smeker den solbrända kroppen.
Känns som att omgivningen stannar upp och lugnar ner sig. Aaaaah vad skönt.
Citera
2025-07-26, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Äntligen, regn och molnigt i Stockholm och milda vindar som smeker den solbrända kroppen.
Känns som att omgivningen stannar upp och lugnar ner sig. Aaaaah vad skönt.

Värsta värmen har lagt sig nu i norr, ser ut att bli mer normal sommartemp framöver.
Ser ändå ut att kunna bli fina dagar i Augusti också med temperaturer på 25 grader.
Nu lär rötmånaden sätta fart.
Blir en tur till Stockholm i mitten på Augusti för att fixa det sista i lägenheten innan flytten i September.
Senast redigerad av niceweathertoday 2025-07-26 kl. 10:31.
Citera
2025-07-27, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
Värsta värmen har lagt sig nu i norr, ser ut att bli mer normal sommartemp framöver.
Ser ändå ut att kunna bli fina dagar i Augusti också med temperaturer på 25 grader.
Nu lär rötmånaden sätta fart.
Blir en tur till Stockholm i mitten på Augusti för att fixa det sista i lägenheten innan flytten i September.

Prognos Älvsbyn:

Idag 26 grader
Senare i veckan 28 grader
Citera
2025-07-27, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Prognos Älvsbyn:

Idag 26 grader
Senare i veckan 28 grader

Ja det verkar vara maxtempen denna vecka, inga 30 grader iaf.
Skönt om det blir något svalare, och att det successivt kryper ner mot 20 grader andra veckan i Augusti.
Ska bli skönt att kunna gå på långpromenader igen efter 3 veckors hetta.
Inatt var det ett rejält åsk och regnväder över mellersta Norrland.
Citera
2025-07-28, 10:47
Medlem
graFFes avatar
Ja då var sommaren över för den här gången. Regn varje dag så långt man kan se i prognosen.

Ses om 11,5 månader igen
Citera
2025-07-28, 11:21
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graFFe
Ja då var sommaren över för den här gången. Regn varje dag så långt man kan se i prognosen.

Ses om 11,5 månader igen
Så jävla skönt, har fått sol och värmeslag så det räcker och blir över.
Man blir bara trött, svettig, lättirriterad och trög i värmen som varit.
Det är en sak om man ligger på ett all inklusive hotell hela dagarna men göra saker som aktiviteter med barnen, pilla i trädgården, snickra på huset m.m har varit ren tortyr.
För min del får det regna hur mycket det vill, bara det blir svalare.
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-07-28 kl. 11:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in