2025-07-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Ni har ingenting att sätta emot oss läktarmässigt. Vi kör över er varenda gång!

LTJD!

Inte på isen heller. Endast 1 av 4 matcher lyckades dom vinna den gångna säsongen över oss.
Citera
2025-07-27, 13:19
Medlem
Bartman777s avatar
Enligt Rickard Wallin så blir det inga fler namn in innan säsongen börjar, nu efter att Philp skrev på.

För Rickard Wallin är den sista biten i lagbygget på plats med det lag som kommer att starta säsongen.
– Ja, sista pusselbiten tog ju lite tid att lägga. Vi hade ju ingen panik i det utan försökte leta efter det vi tyckte skulle passa bäst.

https://www.farjestadbk.se/article/xzxaszz-23h01/view

Vi har 13 forwards nu, jag hade mått bättre om vi hade 14 iaf. En bred trupp behöver man ha om man ska gå hela vägen.
Visst kan det komma in något under säsongen, men det är alltid lite gambling att göra så, och jag ser hellre att hela truppen är med från början, än att börja stöka i det efter jul eller så.

Men med våra blott 13 forwards kanske det innebär att någon junior får chansen. Inte mig emot isåfall.
Citera
2025-07-27, 15:27
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Inte på isen heller. Endast 1 av 4 matcher lyckades dom vinna den gångna säsongen över oss.

De vet vilka storebror är!
Citera
2025-07-27, 16:44
Medlem
Gavves avatar
Brynäs kallar till presskonferens i morgon klockan 13. Lär väl vara Bäckström som presenteras då.
https://www.brynas.se/article/a8iat02-1ekad/view
Citera
2025-07-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Ja, Läxand lyckades snubbla in några puckar trots att man var utspelade i de tre matcherna.
Citera
2025-07-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Brynäs med Bäckström, då är allt annat än guld ett stort fiasko. Har man någon annan åsikt är man bara väldigt rädd för ett fiasko.

Är Bäckström i speldugligt skick? Han har väl inte spelat på några år? Han fyller 38 i november. Var ganska många år sedan han spelade en hel säsong.

Han är en lysande spelare om han är frisk. Så jag är inte ute efter att såga honom. Mer att dämpa förväntningarna. Jag har ingen aning om hans fysiska status.
Senast redigerad av Palkranen 2025-07-27 kl. 22:02.
Citera
2025-07-27, 22:01
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Är Bäckström i speldugligt skick? Han har väl inte spelat på några år?

Jag antar att Brynäs ledning är så kompetenta så de inte signar en obrukbar spelare, om det inte är så att han ska in i ledarstaben på någotvis.
Citera
2025-07-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Jag antar att Brynäs ledning är så kompetenta så de inte signar en obrukbar spelare, om det inte är så att han ska in i ledarstaben på någotvis.

Självklart är det så. Var mest av okunnig nyfikenhet jag undrade över hans status.
Citera
2025-07-27, 23:27
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Självklart är det så. Var mest av okunnig nyfikenhet jag undrade över hans status.

Han har ej varit någon större skridskoåkare sista 5 åren... knappast innan heller
PP kan han spela
Citera
2025-07-28, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Han har ej varit någon större skridskoåkare sista 5 åren... knappast innan heller
PP kan han spela

Sant! Nån raket på grillorna har han aldrig varit.
Citera
2025-07-28, 08:59
Medlem
Citat:
Är Bäckström i speldugligt skick? Han har väl inte spelat på några år? Han fyller 38 i november. Var ganska många år sedan han spelade en hel säsong.

Han är en lysande spelare om han är frisk. Så jag är inte ute efter att såga honom. Mer att dämpa förväntningarna. Jag har ingen aning om hans fysiska status.
Med tanke på 1+1 bör han vara i utmärkt skick (nåja, så utmärkt skick en 37-åring kan vara…).
Citera
2025-07-28, 09:40
Medlem
Bodbud275s avatar
Bäckis gör minst 10 poäng kommande säsong
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in