2025-07-16, 13:12
Medlem
Finns det några första/tredjepersonsspel där man spelar som motståndsmän under andra världskriget?
Cod wwii har några uppdrag och har spelat the saboteure.

Tar även tips på spel utanför ww2 där storyn är civilister som kämpar mot en ockupationsmakt.
Helst playstation.

Tack på förhand.
Citera
2025-07-27, 21:37
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AClD
Finns det några första/tredjepersonsspel där man spelar som motståndsmän under andra världskriget?
Cod wwii har några uppdrag och har spelat the saboteure.

Tar även tips på spel utanför ww2 där storyn är civilister som kämpar mot en ockupationsmakt.
Helst playstation.

Tack på förhand.
Sniper Elite Resistance

Ett annat motståndsspel är War Mongrels men det är stealth-tactics och inte FPS, passar bra in på temat WW2 dock.
Citera
2025-07-28, 09:32
Medlem
carfexzs avatar
Warhammer 40k Space Marine 2 – ett utmärkt spel som respekterar originalet
Saber Interactive är verkligen duktiga!
Citera
2025-07-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Sniper Elite Resistance

Ett annat motståndsspel är War Mongrels men det är stealth-tactics och inte FPS, passar bra in på temat WW2 dock.
Påminner om Commandos Behind Enemy Lines.

Ska testa Sniper elite. Tack!
Citera
2025-07-29, 18:44
Medlem
Kungenshoras avatar
Shadow Tactics, Desperados 3 och Shadow Gambit.
Tre spel i samma genre, Commandosliknande stealth-tactics.
Shadow Tactics och Shadow Gambit är de jag gillar bäst, tycker japanskt ninjatema och pirattema passar mig bättre i smaken än västerntema.

Fina spel om man vill gnugga tankenötterna och lösa lite taktiska pussel, hög belöningsfaktor när man klarar en bana.
Citera
2025-08-14, 12:36
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Vad finns det för spel där målet är att rädda en prinsessa?
Citera
2025-08-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vad finns det för spel där målet är att rädda en prinsessa?

Mario Bros!
Citera
2025-08-14, 21:42
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Mario Bros!
Jag vet! Men något mer?
Citera
2025-09-18, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Jag vet! Men något mer?

Hur gammalt funkar?

Prince of Persia tror jag, definitivt Ghouls 'n Ghosts (samt original och minns aldrig vilken som är vilken).

Många Zeldan har en släng av det, men det är nog sällan ens huvudsakliga mål utan delmål. Utom i det första och andra?

Ett helt gäng JRPG:n också men har inte så bra koll exakt - i många är det väl ens party member.

Men det var nog en approach som kändes trött redan under SNES-eran, för det var lite som "chosen one"/"power of friendship" att det kändes lame redan när man var liten även om man inte kunde formulera varför.
Citera
2025-09-18, 13:58
Medlem
PungiMunninens avatar
Doom remaster collection till Switch är nog det roligaste jag haft på länge. Jag hade inte ens Doom II som barn, så det är inte bara nostalgi. Riktigt bra implementerat och gyro-aim hjälper verkligen till när man suger på att sikta med joysticks (du kan alltså sikta genom att rikta enheten, vilket hjälper som fan vid precision).

Även Diablo II remaster fungerade riktigt bra till switchen och kontrollerna fungerar ovanligt bra.

Till datorspel skulle jag rekommendera Postal: Brain Damage. En "boomer shooter" som är det bästa Postal som släppts sedan tvåan. Blandning av shooter, skräck och humor och lite Quake-feeling över det hela.
Citera
2025-09-23, 15:22
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Ny trailer inatt för OD (= Overdose?), det senaste spelet från Hideo Kojima.

https://youtu.be/upBaUqquy3I

Trailern gör det inte särskilt tydligt vad spelet ens går ut på, men det ser jävligt fett ut.
Ny trailer idag:

https://youtu.be/eHCqxLtwy5g

Ser fortfarande fett ut.
Citera
2025-09-26, 20:57
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Spel där man är polis och göra allt som poliser gör. Fånga brottslingar, löser brott, vittnar i domstol, tar mutor, etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in