2025-07-27, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Vad är det för trams, finns inga såna krav, inte ens försäkringskassan har några såna krav,

Har förklarat att TS har ingen egna läkare inte heller FK har egna läkare, det är externa läkare som hjälper handläggare på TS samt FK att utvärdera bedömningen av värden, det är sedan handläggare som tar besluten och inte läkare.

Kort TS har gjort bedömningar i år tionden utan extern hjälp det samma har FK gjort, dvs det har aldrig handlat om att träffa någon patient, annars hade läkare själva kunna skriva ut sjukpenning eller återkalla körkort.

Då rekommenderar jag att du börjar läsa tidningen eller lyssna på radio. TS tidigare praxis är förändrad, nu är det alltid en läkare som måste ställa diagnos på patienten innan ett ärende ens kan bli aktuellt för ett ingripande.

På lätt svenska: två PEth prover är inte längre tillräckligt för att påvisa skadligt bruk
2025-07-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hadegott
Då rekommenderar jag att du börjar läsa tidningen eller lyssna på radio. TS tidigare praxis är förändrad, nu är det alltid en läkare som måste ställa diagnos på patienten innan ett ärende ens kan bli aktuellt för ett ingripande.

På lätt svenska: två PEth prover är inte längre tillräckligt för att påvisa skadligt bruk
Det kan du inte bevisa, dessa 40 ska bedömas av experter, kan du bevisa att det enbart handlar om läkare som bedömer dessa? eller om det enbart är handläggare från TS som går igenom dom igen.
2025-07-27, 16:41
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det kan du inte bevisa, dessa 40 ska bedömas av experter, kan du bevisa att det enbart handlar om läkare som bedömer dessa? eller om det enbart är handläggare från TS som går igenom dom igen.
Vad försöker du säga?
2025-07-27, 16:44
Medlem
Citat:
Bästa är om du själv lätta på ditt hjärta, du är besviken på systemet för du själv blev ett offer, det är inte ovanligt, har du provat snacka med psykolog?
Växa upp med en skada som utgjorde du inte kunde leka som andra barn sätter givetvis sina spår o vi andra kan bara beklaga det du fick genomgå. Vi vet via den svenska andan fick fulle bilföraren mer hjälp än du trots det enbart var du som skadades för livet.
Bästa är om du släpper offerkoftan, försöker inse det TS gör kan hjälpa andra o inte råka ut för samma som du.
Att PEth verkligen kan hjälpa o fånga upp dessa som utgör en risk så kan polisen koncentrera sig mer på jaga enbart dessa som körde på dig o hinna förhindra likande som för dig.
Jag känner mig inte som ett offer, lever och har levt ett bra liv.
Behöver inte skylla på andra och skada mig själv som du gör.( Enligt din egen utsaga).
Däremot så anser jag att myndighetsutövning skall ske rättssäkert och följa de råd och regelverk som samhället satt upp.
Inte ske ske på rättsosäkert och motstridande mot tillgänglig forskning.
Men efter dina svar blir jag rätt bekymrad för din hälsa.
Du bör definitivt söka för din demens, och skyll inte ditt tidigare drickande som orsakat dina skador på andra.
Finns faktiskt en majoritet som kan hantera alkohol.
Sen behövs andra regler för de som lever vid sidan av samhället och kör utan körkort.
En större fara för allmänheten, är en stor del av alkoholrelaterade olyckor som orsakas av folk utan svenska körkort/eller återkallade körkort. Men de berörs inte av den här tråden.
Möjligtvis att jagande av folk på ett rättspräkert sätt dra resurser från verkliga insatser för trafiksäkerheten.
Senast redigerad av SkogsSaab 2025-07-27 kl. 16:52.
2025-07-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Vad försöker du säga?
Ingen idé, är enbart hjortens alkoholdemens som talar.
2025-07-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Vad försöker du säga?
Vi alla som jobbat inom statligt vet att allt är inte som man tro det är.
TS själva meddela vi går igenom dessa 40st, vi tillsätter en expertgrupp, visst expert i TS egna ögon sett. men det behöver inte menas det är läkare som bedömer.
2025-07-27, 16:53
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
TS själva meddela vi går igenom dessa 40st, vi tillsätter en expertgrupp, visst expert i TS egna ögon sett. men det behöver inte menas det är läkare som bedömer.
Du var inte mera tydlig denna gång heller...

Vad är det du vill framföra?
2025-07-27, 17:01
Medlem
Citat:

Jag har ingen information om att expertgruppen skall gå igenom de 40 återkallningar som gjordes under 2024. Har du en länk?

Men dessa fall är inte det mest intressanta, framtida praxis blir intressant att följa.
2025-07-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hadegott
Jag har ingen information om att expertgruppen skall gå igenom de 40 återkallningar som gjordes under 2024. Har du en länk?

Men dessa fall är inte det mest intressanta, framtida praxis blir intressant att följa.
Om jag förstå Anderas Carlsons sista uttalande kommer det inte o ske någon expertgrupp som kollar dessa 40st ännu en gång.
2025-07-27, 17:07
Medlem
Citat:
Man behöver inte känna sig som ett offer bara för man beter sig som ett offer, varav detta med psykolog kan hjälpa dig o förstå beteendet du har.
Skadar inte mig själv, jag berätta inte hur jag skadat mig för läkare.

Blir man rättshaverist som ni beror det på något till varför, jag ser inga problem med TS handlande, tycker det är bra man jobbar sig fram o vi slipper bakfulla personer bakom ratten.
Uppenbarligen talar du inte egen person.
Du skrev tidigare i tråden att du sköt dig själv med spikpistol för att få sjukpenning.
Hur dina kompisar super och beter sig som alkisar.
Samt att du regelbundet måste bevisa för sjukvården att du kan sköta ditt alkoholberoende.
Sen visar du med all tydlighet att du inte kan tyda en skriven text, inte kan följa ett enkelt resonemang.
Sen börjar du svamlar om helt befängt saker du får upp i ditt huvud.
Lägg ner och sök läkarvård för din demens.
2025-07-27, 17:12
Medlem
Citat:
I en expertgrupp kan ju inte tjänstemän från TS ingå det säger sig självt
Det är ju dom så kallade experterna på TS som har ställt till detta
2025-07-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milla2025
I en expertgrupp kan ju inte tjänstemän från TS ingå det säger sig självt
Det är ju dom så kallade experterna på TS som har ställt till detta
Ja då lär det vara kvinnan från Gotland som ska kolla ännu en gång om hon gjorde rätt beslut första gången. TS har inte hur många olika personer som helst som kollar, tror helt klart det handlar om samma personer bra under ett annat namn för att få det o låta fint.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in