Citat:
Ursprungligen postat av
hjorten16
Bästa är om du själv lätta på ditt hjärta, du är besviken på systemet för du själv blev ett offer, det är inte ovanligt, har du provat snacka med psykolog?
Växa upp med en skada som utgjorde du inte kunde leka som andra barn sätter givetvis sina spår o vi andra kan bara beklaga det du fick genomgå. Vi vet via den svenska andan fick fulle bilföraren mer hjälp än du trots det enbart var du som skadades för livet.
Bästa är om du släpper offerkoftan, försöker inse det TS gör kan hjälpa andra o inte råka ut för samma som du.
Att PEth verkligen kan hjälpa o fånga upp dessa som utgör en risk så kan polisen koncentrera sig mer på jaga enbart dessa som körde på dig o hinna förhindra likande som för dig.
Jag känner mig inte som ett offer, lever och har levt ett bra liv.
Behöver inte skylla på andra och skada mig själv som du gör.( Enligt din egen utsaga).
Däremot så anser jag att myndighetsutövning skall ske rättssäkert och följa de råd och regelverk som samhället satt upp.
Inte ske ske på rättsosäkert och motstridande mot tillgänglig forskning.
Men efter dina svar blir jag rätt bekymrad för din hälsa.
Du bör definitivt söka för din demens, och skyll inte ditt tidigare drickande som orsakat dina skador på andra.
Finns faktiskt en majoritet som kan hantera alkohol.
Sen behövs andra regler för de som lever vid sidan av samhället och kör utan körkort.
En större fara för allmänheten, är en stor del av alkoholrelaterade olyckor som orsakas av folk utan svenska körkort/eller återkallade körkort. Men de berörs inte av den här tråden.
Möjligtvis att jagande av folk på ett rättspräkert sätt dra resurser från verkliga insatser för trafiksäkerheten.