Citat:
Ursprungligen postat av
hjorten16
Det är inte jag som alkohol relaterade skador, det har du själv förklarat du har med ditt knä.
det är du som lider av alkoholrelaterat, ändå har du ingen kunskap till varför du är skadad, hade du minneslucka när du skada knät?
Peth är en långtidsmarkör, det borde även du veta, över tid kan man även bedöma ett beroende.
Finns ingen forskning att Peth inte fungerar som långtidmarkör, tvärtom stödjer dom flera den fungera utmärkt för det.
Mitt knä blev skadat då en person körde bil berusad.
Själv var jag 12år och befann mig på en släkting tomt.
Nu hade ingen utredning via PEth eller dylikt hjälpt då personen saknade körkort men körde trotts det berusad.
Vilket är synnerligen off topic igen tråden.
PEth kan användas I en utredning ja, men några enstaka förhöjda PEth värden utgör inget fristående bevis för att en person har ett riskfyllt alkoholberoende som i laglig mening borde leda till ett indraget körkort.
Läs igenom den forskning du själv länkat till.
Jag vet inte om din uppenbara oförmåga att ta till sig frågeställningen har med låg IQ eller begynnande demens som kan vara alkoholrelaterad.
Då du uppenbarligen gärna umgås med alkoholister och skadar dig själv för att sjukpenning så misstänker jag att du själv har grava bekymmer med ditt drickande.