2025-07-26, 19:29
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Minns när man var yngre. Man kunde hitta en film som var ett mästerverk. Något riktigt bra. Objektivt bra. Man såg filmen och satt liksom helt paff efteråt. Som att man hade växt som människa.
Den känslan får jag aldrig idag. Känns som man vet hur det skall sluta innan det börjar och man berörs inte av något direkt.

Därför tar jag nu hjälp av flashback.

Snälla ge mig tips på filmer som faktiskt berör. Något riktigt bra. Spelar ingen roll vilken genre. Det måste finnas en massa film som man inte ens känner till som gör detta.
Citera
2025-07-26, 19:36
Medlem
Blir väl idiotförklarad här, men Equalizer-filmerna älskar jag. Tycker alla tre är bra men ettans slut är lite mer gripande, föll en tår där faktiskt.
Citera
2025-07-26, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Minns när man var yngre. Man kunde hitta en film som var ett mästerverk. Något riktigt bra. Objektivt bra. Man såg filmen och satt liksom helt paff efteråt. Som att man hade växt som människa.
Den känslan får jag aldrig idag. Känns som man vet hur det skall sluta innan det börjar och man berörs inte av något direkt.

Snälla ge mig tips på filmer som faktiskt berör. Något riktigt bra. Spelar ingen roll vilken genre. Det måste finnas en massa film som man inte ens känner till som gör detta.

Requiem for a dream
Citera
2025-07-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Blir väl idiotförklarad här, men Equalizer-filmerna älskar jag. Tycker alla tre är bra men ettans slut är lite mer gripande, föll en tår där faktiskt.

Bara sett första men tycker det är lättsam pang pang action från USA.

Roligt att han tar med sitt eget tee till cafeet.
Citera
2025-07-26, 19:40
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Magnolia
A clockwork orange
The butterfly effect
Wild tales
Fight club
Världsrymden anfaller (70-tals versionen).
Senast redigerad av Reverend.Camden 2025-07-26 kl. 19:42.
Citera
2025-07-26, 19:41
Medlem
Full metal jacket
Citera
2025-07-26, 19:41
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Sett samtliga som nämnts hittills.
Citera
2025-07-26, 19:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Rädda mening Ryan.

Storbölar du liksom inte i slutet av den finns det inget att reka.
Citera
2025-07-26, 19:45
Medlem
zombie-nations avatar
Beror på typ av film men spånar lite bara, Rumble fish, Finding Forrester, Leave no trace, Requiem for a dream och The boy who harnessed the wind.
Citera
Medlem
The Imitation Game
Citera
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Sett samtliga som nämnts hittills.
Vilka filmer som berör rekommenderas av dig?
Citera
Medlem
Citat:

Jag gissar att du sett The Green Mile och Shutter Island?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in