Citat:
Ursprungligen postat av
SverigeHarKlusterB
Dio drog knappast sitt namn i smutsen någonsin rent musikaliskt. Vad yrar du om? Enda undermåliga skivsläppet han någonsin gjorde enligt mig var nog Angry Machines. Tycka vad du vill men han var jämn.
Du har en väldigt populärkulturell syn på det hela. Dio återskapade sig själv på 90-talet som dyster Sci-fi nörd. Redan Dream Evil skivan från -87 är ganska Dark Fantasy tematiskt.
Dehumanizer äger. Många av Dios texter där (i synnerhet Computer God och I) är nästan mer relevanta idag än då. Ironiskt nog också en skiva tyngre och doomigare och mer lik 70-tals Black Sabbath än någonting Ozzy någonsin gjorde solo (No Rest for the Wicked kommer väl närmast på en del av spåren).
Tar det här bort något från vad Ozzy åstadkom som solo-artist? Nej det gör det inte. Men rörande Costa Mesa grejen -92 så tycker jag ändå Dio hade 75% rätt. Och fick ännu mer rätt i efterhand då det ju visade sig enbart cirka tre år senare att det knappast var Ozzy:s farväl-konsert ändå.
Jag bryr mig inte hur lyckad som trenhoppare någon var. Jag uppskattar bara en hel del utav både Ozzy och Dios musik oavsett hur välanpassad de var till en specifik eras trender. Må bägge män vila i frid nu. De kankse redan mötts, hunnit reda ut en hel del saker och begravt yxan där på andra sidan nu.

Snälla ... Sacred heart Dream evil och Lock up the wolves var parenteser jämfört med Ronnies bästa skivor. Fruktansvärda underprestationer.
Shoot shoot, anyone? Lol
Men skit samma
Kring 1990 var Ozzy mycket mer framgångsrik än Ronnie och Sabbath. Att Ronnie hamnade längst ner i hackordningen var helt logiskt
Att Ozzy och Sabbath började spela ihop, var helt logiskt och musik i all ära men folk måste ju leva också.
Även rockikoner har folk att försörja.
Ozzy och Sharon hade fö inget emot att Ronnie var med i Costa Mesa, så där gjorde de inget fel.
Costa Mesa är ingen fläck på Ozzys eftermäle.
Ronnie var lite barnslig dock. Och efter Costa Mesa blev hans karriär skit igen. Bra jobbat.
Wendy var fö en bedrövlig manager. Sharon krossade henne alla dagar i veckan.