• 1
  • 2
2025-07-26, 07:24
Medlem
Lao Tzus avatar
Vad tror ni om detta? Sant eller ett försök från Trump att distrahera amrisarna bort från Epsteinskandalen? Hur bör jag som jording förbereda mig om det stämmer?

Citat:
Possibly hostile’ alien threat detected in unknown interstellar object, a shocking new study claims

https://nypost.com/2025/07/25/scienc...-object-study/
Citera
2025-07-26, 08:46
Medlem
ItsWednesdays avatar
Är det från samma forskarlag som hävdade att pyramiderna är batterier?
Citera
2025-07-26, 08:47
Medlem
Nu har jag inte orkat klicka på länken för man skall inte behöva det, men jag vill ändå vara med o diskutera.
Kanske ett lite längre citat vore på sin plats?

Hur vet man att det ens är en farkost och inte en sten?
Dessutom, hur vet man att det är en fientlig farkost? Har man intervjuat besättningsmedlemmarna eller?
Citera
2025-07-26, 08:51
Medlem
Jag såg en intervju med Loeb där han talade om hur den kanske ändrar riktning bakom solen och överraskar oss. Det var en så udda och specifik tanke att det lät som att han redan visste vad som skulle ske.

Värt att komma ihåg att Corbell varnade för att de skulle försöka sig på en sån här bluff. Jag har ingen aning vad poängen skulle vara, men det låter lite för mycket som Blue Beam som de försökte använda för att ge framtida händelser rätt spinn.

Sen påstår han tydligen att det bara var en "pedagogisk övning" eller lite spekulerande på kul, men han vet mycket väl vilka rubriker han kan få.
Citera
2025-07-26, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Är det från samma forskarlag som hävdade att pyramiderna är batterier?

Nej, det är samma farbror som föreslog att Oumuamua kunde vara ett utomjordiskt solsegel eller liknande.
Citera
2025-07-26, 08:54
Medlem
Mullrets avatar
Sägs i artikeln det kan vara en sten ..

Vad skulle intelligenta varelser göra på Tellus? Hälsa på Taco Boy?
Citera
2025-07-26, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Vad tror ni om detta? Sant eller ett försök från Trump att distrahera amrisarna bort från Epsteinskandalen? Hur bör jag som jording förbereda mig om det stämmer?
Det är då fan vad dessa utomjordingar är intresserade av just USA hela tiden, är inte det lite märkligt?
Citera
2025-07-26, 09:33
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Det är då fan vad dessa utomjordingar är intresserade av just USA hela tiden, är inte det lite märkligt?
Ja exakt min fundering.
Citera
2025-07-26, 09:46
Medlem
Fast deras slutsats är ju att det troligaste är att objektet ändå bara är en vanlig komet:

"We strongly emphasize that this paper is largely a pedagogical exercise, with interesting discoveries and strange
serendipities, worthy of a record in the scientific literature. By far the most likely outcome will be that 3I/ATLAS is
a completely natural interstellar object, probably a comet, and the authors await the astronomical data to support
this likely origin.
"
Citera
2025-07-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Nej, det är samma farbror som föreslog att Oumuamua kunde vara ett utomjordiskt solsegel eller liknande.

Dylika frågeställningar är Avi Loebs ständiga grej, förmodligen därför Trump vill stänga ned Harvard.

Hela studien går att läsa här:
https://lweb.cfa.harvard.edu/~loeb/HCL25.pdf

Vi får väl se i november då hur fientliga de är...
Citera
2025-07-26, 13:02
Medlem
Sinraths avatar
"Vi bedömer utifrån en teori att det KAN vara ett tecken på att "dom" försöker dölja sig som ett hot därav KAN det vara ett fientligt hot!"

Extremt undermålig clickbait på den artikeln.
"Vi ser ingenting så vi deducerar att det är mer än vad det ser ut som".
Citera
2025-07-26, 15:26
Medlem
KalleXs avatar
För att förfina diskussionen här är några intressanta punkter angående I3/ATLAS.

• Dess bana är nästan exakt i samma plan som solsystemet. Sannolikheten för detta är alltså sjukt låg.
  • Den är väldigt stor. De enda andra besökarna från utanför solsystemet vi någonsin sett; Oumuamua och 2I/Borisov var mycket mindre. Statistiskt sett så borde vi sett miljontals Oumuamua/Borisov innan vi såg en av I3/ATLAS storlek. Sannolikheten för detta är alltså sjukt låg.
  • Dess bana går VÄLDIGT nära både Mars och Jupiter. Den kommer också passera hyfsat nära Venus. Sannolikheten för detta är alltså sjukt låg.
  • Man tror att det är en komet, men man har nu mätt att den har en 'bakvänd' svans. Normalt så får kometer en lång svans som sträcker sig bort från solen. Men svansen på I3/ATLAS pekar istället rakt mot solen. Detta har observerats förut, men är väldigt sällsynt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in