2025-07-08, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baffes
En kursare från lastbilsutbildningen fick jobb på Axels på sommaren -01... På julen efter träffade jag honom igen och han berättade att det var det värsta jobb han haft. De flesta drack hejvilt jämt, lönen kunde de få ut i hembränt, för pengar ville platschefen inte dela ut. Pengar ut tivolikassan stals det duktigt av de anstälda eftersom de inte fick så mkt pengar i lön. Fördelarna var att det var en oavbruten sommarlång fest med gratis mat och dricka. Sen fanns det fulla och villiga tjejer i kopiösa mängder, han låg med mer antal tjejer än han ens hade haft samlag i sitt liv tidigare med sina 7 ex genom livet. 1 eller 2 tjejer per kväll tivolit stod still var inget problem. (han fick dock sin första könssjukdom den sommaren)

Sen hur mycket som är påhitt vet man ju dock inte. Men han är i normala fall ingen "snackare"

Han skulle ALDRIG I LIVET låta någon han hade kär åka karusell på det tivolit sa han. Fast Axel är inget undantag tydligen...

Fick reda på att anställda i grupp om 6 män utnyttjat en lågbegåvad bekants dotter på ett hotellrum i Skellefteå.
Ringde upp ansvarig som sa att han visste vilken tjej det handlade om men att hon ville och att han la sig inte i vad de anställda gjorde efter arbetstid.
Han tyckte det var onödigt av mig att lyfta detta, för de hade familj och fru att ta hänsyn till.

Det han blev mest upprörd över var mitt påstående att tjejen hade fått åka gratis i samband med detta: det dementerade han hårt.
En riktigt smutsig business, blev illamående och kommer aldrig nånsin stötta med en biljett igen: någonsin.
Citera
2025-07-19, 11:40
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Dom lär knappst gå i graven då dom är störst i Norra Europa och är en klass för sig utan konkurrens .

Lite konkurrens har dom allt!

Davids Tivoli kan också!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gwMoG0/kvinna-slungad-ur-karusell

LL
Citera
2025-07-25, 14:25
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Lite konkurrens har dom allt!

Davids Tivoli kan också!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gwMoG0/kvinna-slungad-ur-karusell

LL

Men Bengts Tivoli kan partaja

Tivoli i Lycksele fick inte öppna – personalen var berusad: ”Bedrövligt”

Bengts Tivoli som skulle öppnat under torsdagen på Motorveckan i Lycksele har inte kunnat köra igång – anledningen: Personalen var berusad. Tivolit kommer att öppna under fredagen – men under strikt bevakning.
– Skulle någon i personalen vara berusad så får de packa ihop på studs,

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/tivoli-i-lycksele-fick-inte-oppna-personalen-var-berusad-bedrovligt
Citera
2025-07-28, 20:34
Medlem
Sist jag åkte en attraktion på tivoli så hade de apparatskåpet öppet och startade direkt på reläna, och det är inte direkt att man måste stå och hålla inne "knappen" som du kallar det, man sätter det bara i manuellt läge.
Såg det precis när han skulle starta och jag satt på, så var lite sent för att backa ur..

Citat:
Ursprungligen postat av Vildmarkshotellet
De var inte svenskar?

För övrigt kan TS inte stämma. Karuseller går på automatik, de kan ju också köras i manuellt läge men det är inte så att någon orkar hålla in en knapp i över 2 min.
Citera
2025-08-12, 15:24
Medlem
https://www.nt.se/nyheter/norrkoping/artikel/tivolit-valjer-bort-norrkoping-kommer-inte-till-augustifesten/l72kdpwj "Tivolit väljer bort Norrköping – kommer inte till Augustifesten"

Någon som prenumerationer på tidningen? Rubriken får det ju att framstå som att dem själva väljer bort tivoit. Men efter att ha läst tråden och en del artiklar om deras säkerhet osv, senast en artikel från DN I Juli tror jag. Har han själv blivit bortvald och står där och ljuger dem rakt upp ansiktet?
Citera
2025-08-13, 09:04
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
https://www.nt.se/nyheter/norrkoping/artikel/tivolit-valjer-bort-norrkoping-kommer-inte-till-augustifesten/l72kdpwj "Tivolit väljer bort Norrköping – kommer inte till Augustifesten"

Någon som prenumerationer på tidningen? Rubriken får det ju att framstå som att dem själva väljer bort tivoit. Men efter att ha läst tråden och en del artiklar om deras säkerhet osv, senast en artikel från DN I Juli tror jag. Har han själv blivit bortvald och står där och ljuger dem rakt upp ansiktet?

Axels har inte ingått i det officiella programet för Augustifesten dom 2-3 sista åren. Dom har själv fått fixa en plats själva. Tyvärr har dom stått vid Borgen och borta vid Parken (fotbollsarenan). Detta är en bit från själva "festen" och många väljer att inte besöka tivolit pga avstånden
Citera
2025-08-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Axels har inte ingått i det officiella programet för Augustifesten dom 2-3 sista åren. Dom har själv fått fixa en plats själva. Tyvärr har dom stått vid Borgen och borta vid Parken (fotbollsarenan). Detta är en bit från själva "festen" och många väljer att inte besöka tivolit pga avstånden

Eller så är inte avståndet problemet utan deras rykte...
Citera
2026-04-26, 01:46
Medlem
Jag såg precis vad som såg ut som att axels tivoli hade blivit stannad av polisen. Det var iallafall en lång rad med karusell lastbilar längst med motorvägen bakom en civilpolis med blåljusen på. Det måste ha varit dem eftersom de nyss var i staden där jag körde förbi.
Citera
2026-04-26, 16:05
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enknasigboll
Jag såg precis vad som såg ut som att axels tivoli hade blivit stannad av polisen. Det var iallafall en lång rad med karusell lastbilar längst med motorvägen bakom en civilpolis med blåljusen på. Det måste ha varit dem eftersom de nyss var i staden där jag körde förbi.

Omöjligt. Dom är i 4 olika städer/orter nu i helgen. På samtliga platser har dom öppet t.o.m sön 17-18.00. Så det kan inte vara dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in