2017-06-25, 13:42
Medlem
Personal misshandlade besökare.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/misshandlades-pa-tivolit

Citat:
Jag frågade om vi skulle vinna en chokladask om vi spelade på alla nummer, berättar Petter och fortsätter:

– Ja svarade tivolipersonalen. Men sedan vann vi ingenting och då blev det diskussioner.

Blev hårda ord
Enligt Petter blev det hårda ord både från honom och tivolipersonalen.

– Jag tyckte det var obehagligt. Det stod flera barnfamiljer i närheten och det kändes pinsamt att vi skulle stå där och tjafsa, säger Jessica Almér.

Familjen beslutade sig för att lämna chokladhjulet och gå tillbaka mot bilen. Men när de hade kommit en liten bit kom två ur tivolipersonalen springande efter. Det var de två som hade varit vid chokladhjulet.

Det small till
– Så då vände jag tillbaka och gick emot dem och när vi möttes frågade de om jag hade problem, och sedan small det, säger Petter.

Peter fick två hårda slag mot vardera örat.

Och därefter plockar den ansvarige för tivolit som SVT kontaktat fram "multiverktyget": rasism
Självklart vet han inget om händelsen annat än att familjefadern skulle ha gjort "rasistiska uttalanden"
Och lika självklart ställer journalisten inga motfrågor på detta...
Citera
2017-06-25, 15:11
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kj66
Personal misshandlade besökare.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/misshandlades-pa-tivolit

Och därefter plockar den ansvarige för tivolit som SVT kontaktat fram "multiverktyget": rasism
Självklart vet han inget om händelsen annat än att familjefadern skulle ha gjort "rasistiska uttalanden"
Och lika självklart ställer journalisten inga motfrågor på detta...
Självklart plockas alltid rasistkortet fram i dessa lägen. Men idag vet ju alla normalbegåvade att det alltid dras fram så fort en icke nordman är inblandat i något. Är väl vara Aftonhoran, SVT TV4 och liknande som fortfarande försöker använda detta slitna multiverktyg. Alla vet ju egentligen vad som hänt så fort det börjar yras om rasism: Att inga verkliga positiva argument finns till babbens fördel.

Axels Tivoli är väl dessutom de som kör omkring i obesiktigade och risiga lastbilar? Sen att folk ens går på såna ställen är för mig outgrundligt.
Citera
2017-06-27, 07:39
Medlem
Ytterligare bravader från Axels tivoli, tyvärr premiuminnehåll.

Citat:
https://www.sydsvenskan.se/2017-06-25/femaring-skadade-benet-nar-hoppborg-sackade-ihop-nu-polisanmals-axels-nojesfalt

Femåring skadade benet när hoppborg säckade ihop – nu polisanmäls Axels nöjesfält

I torsdags förra veckan var femåriga Izabella Östergren Buczek med sin mamma på Axels nöjesfält i Arlöv under Burlövsfestivalen. När hon klättrat nästan till toppen av den fem meter höga rutschbanan i hoppborgen gick strömmen – och tillsammans med flera andra barn gled hon ner mot marken medan borgen sjönk ihop.
Citera
2017-06-27, 07:53
Medlem
Gabriel Knights avatar
När jag läser i tråden blir jag arg på alla korkade människor som går på det där tivolit. Varför går folk dit när de vet att det drivs av laglösa skummisar? Tråden skapades 2006 och är full av incidenter som har hänt på tivolit och en del av dem har florerat flera gånger i medierna.
Folk får skylla sig själva om de blir misshandlade eller gör illa sig när de ignorerar de varningar som har funnits i minst 10 års tid.
Citera
2017-06-27, 17:32
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
När jag läser i tråden blir jag arg på alla korkade människor som går på det där tivolit. Varför går folk dit när de vet att det drivs av laglösa skummisar? Tråden skapades 2006 och är full av incidenter som har hänt på tivolit och en del av dem har florerat flera gånger i medierna.
Folk får skylla sig själva om de blir misshandlade eller gör illa sig när de ignorerar de varningar som har funnits i minst 10 års tid.
Ja, jag håller med dig! Vem f-n går in på ett nöjesfält där det i huvudsak sköts av smutsiga ziggisar! Eller karuseller som monteras upp och ner flera gånger i veckan, hur säkert känns det? Framförallt när det görs av de människor som verkar förestå detta ställe. Skulle aldrig gå dit. Fattar inte föreningar / marknader som anlitar dessa klåpare.
Citera
2017-06-28, 15:37
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, jag håller med dig! Vem f-n går in på ett nöjesfält där det i huvudsak sköts av smutsiga ziggisar! Eller karuseller som monteras upp och ner flera gånger i veckan, hur säkert känns det? Framförallt när det görs av de människor som verkar förestå detta ställe. Skulle aldrig gå dit. Fattar inte föreningar / marknader som anlitar dessa klåpare.

Axels Tivoli är det enda tivoliföretag i Sverige som har ekonomin för att kunna köpa in sig på dom stora festivalerna och marknader och ge arrangörerna bra ekonomiska förutsättningar. Även när det gäller kvaliten på karusellutbudet. Nya och jävligt dyra karuseller...
Citera
2017-07-05, 16:00
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Axels Tivoli är det enda tivoliföretag i Sverige som har ekonomin för att kunna köpa in sig på dom stora festivalerna och marknader och ge arrangörerna bra ekonomiska förutsättningar. Även när det gäller kvaliten på karusellutbudet. Nya och jävligt dyra karuseller...

Var Axels på Bråvalla?
Citera
2017-07-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Bengts tivoli sitter också på den kapaciteten.
Citera
2017-07-06, 12:39
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Var Axels på Bråvalla?

Ja det var dom
Citera
2017-07-06, 12:42
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Bengts tivoli sitter också på den kapaciteten.

Men dom har inga platser i Sverige, dvs stora festivaler och marknader. Axels har monopolet, tack vare att dom övertog Skoghs, Cederholms och Christers Nöjesfälts redan etablerade platser.. Iofs tjänar nog Bengts på att vara i Baltikum där dom besöker stora festivaler..
Citera
2017-07-28, 23:03
Medlem
Highbeams avatar
http://pt.se/nyheter/pitea/flog-ur-karusellen-skallskadad-10588254.aspx
Citera
2017-08-04, 18:49
Medlem
The_Aces avatar
Axels är i stan och jag var förbi och fotade lite:
http://imgur.com/a/DUpE4

Inga problem att få gå på karuseller om man är under minimilängd, stubbar som stöd, stöd som inte var förankrade i marken.

Känns tryggt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in