2025-07-25, 09:55
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
Det är knappast fiskmåsen jag bryr mig om, det är kriminalvårdarens omdöme jag ifrågasätter.

Fiskmåsen hade nog bättre iq än dåren med batong. Hopas han blir internerad.
Citera
2025-07-25, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vem bryr sig om en jävla fiskmås som slås ihjäl? Det finns hur många som helst i samhället .
Så med ditt argument så behöver man inte bry sig om att en människa slås ihjäl för det finns ju så många i samhället😬Vidrigt att ge sig på en värnlös varelse som säkert inte bett om att få komma till världen som fiskmås🤔
Citera
2025-07-25, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
Men man måste vara bra psyoko att använda sin batong för att slå ihjäl en måsunge. Håller du inte med om det?
Beror ju helt på. Om den är skadad och behöver avlivas så kan det helt klart vara försvarbart.
Citera
2025-07-25, 10:05
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Beror ju helt på. Om den är skadad och behöver avlivas så kan det helt klart vara försvarbart.
Jo sant. Men det stod inget om det i texten, en så viktig detalj utelämnas nog inte.
Citera
2025-07-25, 10:09
Medlem
Citat:
Jo sant. Men det stod inget om det i texten, en så viktig detalj utelämnas nog inte.
Från artikeln

Citat:
Häkteschef Joachim Moberg bekräftar för Kriminalvårdsmagasinet att uppgifterna stämmer.

– Uppgiften om att en kriminalvårdsanställd har avlivat en sjuk fiskmås stämmer. Det var för ett par veckor sedan som en av våra medarbetare försökte avsluta lidandet för en skadad fiskmåsunge med en batong, säger han.
Citera
2025-07-25, 10:14
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Från artikeln
Aha sorry skyller på att jag är trött idag.
Citera
2025-07-25, 10:16
Medlem
Citat:
Ja i det läget är det rätt. Slog själv ihjäl en duva med skadad vinge för ett par dagar sedan.
Citera
2025-07-25, 10:19
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Varför har vi fiskmåsar överallt i våra städer? jag hade gärna slagit ihjäl allihop. Förbannat jobbiga fåglar som låter något förjävligt hela nätterna från kl2 till 6.. varför ska vi tvingas leva bland dessa mitt i stan?
Citera
2025-07-25, 10:23
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
Ja, måsar kan vara helt galna, men att som anställd vakt på ett häktet göra det med sin tjänstebatong i uniform under arbetstid, får mig att tycka att han inte har tillräckligt bra omdöme för att jobba inom Kriminalvården.

Citat:
Ursprungligen postat av Ljusetitunneln
Håller med, jag hatar måsar, men inte fan ska en plit på ett häkte slå ihjäl dom med en batong i uniform under ett arbetspass.

Citat:
Men man måste vara bra psyoko att använda sin batong för att slå ihjäl en måsunge. Håller du inte med om det?

OM djuret ifråga var såpass skadat att avlivning var det rätta att göra, förstår jag inte era invändningar.

Vad menar ni skulle vara alternativen?
Citera
2025-07-25, 10:24
Medlem
Majsmannen2s avatar
För att vara rättvis så har väl människor alltid slagit ihjäl varandra, bara lite tråkigt när vi blandar in utomstående raser i vår mänskliga dekadens.
Citera
2025-07-25, 10:24
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
OM djuret ifråga var såpass skadat att avlivning var det rätta att göra, förstår jag inte era invändningar.

Vad menar ni skulle vara alternativen?
Läste slarvigt.
Citera
2025-07-25, 10:25
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Läste slarvigt.
Uppfattat 👍🏼🤗
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera