2025-07-25, 08:07
Medlem
https://www.kriminalvardsmagasinet.se/public/219433-kriminalvardare-slog-ihjal-fiskmasunge-med-batong/

Hur dum får man vara att som kriminalvårdare i tjänst på ett häktet, använda sin tjänstebatong för att slå ihjäl en fiskmåsunge?

Att det skylls på att man ville avsluta lidande är ju uppenbarligen rent skitsnack.
Citera
2025-07-25, 08:15
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
https://www.kriminalvardsmagasinet.se/public/219433-kriminalvardare-slog-ihjal-fiskmasunge-med-batong/

Hur dum får man vara att som kriminalvårdare i tjänst på ett häktet, använda sin tjänstebatong för att slå ihjäl en fiskmåsunge?

Att det skylls på att man ville avsluta lidande är ju uppenbarligen rent skitsnack.

Vem bryr sig om en jävla fiskmås som slås ihjäl? Det finns hur många som helst i samhället .
Citera
2025-07-25, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vem bryr sig om en jävla fiskmås som slås ihjäl? Det finns hur många som helst i samhället .

Det är knappast fiskmåsen jag bryr mig om, det är kriminalvårdarens omdöme jag ifrågasätter.
Citera
2025-07-25, 08:20
Medlem
che3s avatar
Citat:

Om det var skitsnack eller inte kommer att visa sig efter utredningen, du bör följa ärendet på kriminalvårdsmagasinets hemsida vilken du redan torde vara bekant med.
Citera
2025-07-25, 08:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Dumt att göra men samtidig kan jag förstå honom. Måsar är ett jävla otyg och just när de lägger ägg och sen ska vakta sina ungar så kan de bli riktiga pain in the ass med sitt skränande, attackskitande och attackflygande.

Citera
2025-07-25, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Om det var skitsnack eller inte kommer att visa sig efter utredningen, du bör följa ärendet på kriminalvårdsmagasinets hemsida vilken du redan torde vara bekant med.

Det verkar vara sant eftersom häkteschefen bekräftat i en kommentar till Kriminalvårdsmagasinet att det var sant.
Citera
2025-07-25, 08:26
Medlem
Bara det inte slutar med en ny självbränning 😲
Citera
2025-07-25, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Dumt att göra men samtidig kan jag förstå honom. Måsar är ett jävla otyg och just när de lägger ägg och sen ska vakta sina ungar så kan de bli riktiga pain in the ass med sitt skränande, attackskitande och attackflygande.

Ja, måsar kan vara helt galna, men att som anställd vakt på ett häktet göra det med sin tjänstebatong i uniform under arbetstid, får mig att tycka att han inte har tillräckligt bra omdöme för att jobba inom Kriminalvården.
Citera
2025-07-25, 08:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ja, måsar kan vara helt galna, men att som anställd vakt på ett häktet göra det med sin tjänstebatong i uniform under arbetstid, får mig att tycka att han inte har tillräckligt bra omdöme för att jobba inom Kriminalvården.

Hade kanske varit bättre om han använt batongen till att slå skiten som han vaktade då många av dem har gjort sig förtjänta av lite stryk.
Man får helt enkelt välja tillfället när man dödar måsar bättre än att göra det på jobbet i uniform. Gissar att han även berättade om det i fikarummet och det var då som fel person hörde om det och var tvungen att anmäla.
Citera
2025-07-25, 09:23
Medlem
Citat:

Håller med, jag hatar måsar, men inte fan ska en plit på ett häkte slå ihjäl dom med en batong i uniform under ett arbetspass.
Citera
2025-07-25, 09:34
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Men man måste vara bra psyoko att använda sin batong för att slå ihjäl en måsunge. Håller du inte med om det?
Citera
2025-07-25, 09:41
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Slå ihjäl måsar är något bra och positivt. Häktesvakten visade stort omdömde. Måsar ör vidriga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in