2025-06-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Eller hur!? Vad fan hände med Josef? Han var tuff och gillade honom som fan.

Jag med men den karaktären har fått en jättekonstig rollutveckling. Hur kan de göra honom töntig och ouppmärksam!? Han var ju den som satte lite färg på allt nu får han gå runt och vara helt avdankad i en jätteliten biroll. Inte ok.
Citera
2025-06-24, 08:09
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag med men den karaktären har fått en jättekonstig rollutveckling. Hur kan de göra honom töntig och ouppmärksam!? Han var ju den som satte lite färg på allt nu får han gå runt och vara helt avdankad i en jätteliten biroll. Inte ok.

Håller med. Denna filmens enda behållning är när Josef är ute på lägret och berättar anekdoter. Han knäpper en första bira och man undrar vad som ska hända nu och han verkar trivas bra i manosfären.

Det hade man kunnat ge mycket mer utrymme, istället fick han dra därifrån för att Victor försvunnit.
Citera
2025-06-26, 01:02
Medlem
Jag undrar om det är Haber som bett att bli utskriven eller varför han syns så lite i 2 senaste filmerna...
Citera
2025-07-22, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag undrar om det är Haber som bett att bli utskriven eller varför han syns så lite i 2 senaste filmerna...
Han är väl helt enkelt gammal och orkar inte mer.
Plus han är ju pensionär både i verkligheten och filmen.

Men om han går i pension så kan de ju inte längre kalla serien "Beck".
Så jag tror att det är tanken med Wilhelm. Att han ska bli nya Beck så de kan behålla namnet.
Citera
2025-07-22, 13:02
Medlem
dooeys avatar
Lär se den och bli besviken. De första filmerna med grannen, rättsläkaren, introt, musiken etc. är riktigt mysiga och kult klassiker anser jag.

Lockpojken (1a filmen) är nog min favorit och gillar starkt introt där med den mörka dystopiska musiken där man samtidigt ser en scanner gå i grön mörk färg. Men efter varje film började de successivt byta ut både intro och skådespelare och nu är det mest bara pajigt och trist.
Särskilt utan grannen med de röda brillorna och att Beck ser ut som en rynkig gubbe som knappt orkar prata.
Citera
2025-07-22, 18:28
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Lär se den och bli besviken. De första filmerna med grannen, rättsläkaren, introt, musiken etc. är riktigt mysiga och kult klassiker anser jag.

Lockpojken (1a filmen) är nog min favorit och gillar starkt introt där med den mörka dystopiska musiken där man samtidigt ser en scanner gå i grön mörk färg. Men efter varje film började de successivt byta ut både intro och skådespelare och nu är det mest bara pajigt och trist.
Särskilt utan grannen med de röda brillorna och att Beck ser ut som en rynkig gubbe som knappt orkar prata.
Varför väljer du då att fortsätta titta?
Hade jag gett en film så dåliga odds så hade jag valt något som hade större chans att falla mig i smaken istället.

Jag förstår mig verkligen inte på det här.. folk sitter och spyr galla över hur dålig Beck-filmserien blivit. Men fortsätta följa den ska man tydligen?

Kan någon förklara detta för mig? Som jag skrev tidigare... om jag känner att en filmserie börjar gå ner sig så kapar jag den direkt.

Jag menar inte att låta arrogant, jag vill verkligen försöka förstå vad det är som driver er att fortsätta kolla på skiten, om ni uppenbarligen fortsätter tycka att varje ny film som kommer ut är skit.

(Hela detta inlägg var inte riktat till dig dooey, utan mer en allmän undran till alla som väljer att fortsätta titta på film efter film som spottas ut, trots att ni upprepade gånger blir så besvikna och sitter sedan här och klagar).

Jag slutade efter film 16 tror jag.
Citera
2025-07-22, 21:47
Medlem
dooeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Hade jag gett en film så dåliga odds så hade jag valt något som hade större chans att falla mig i smaken istället.

Jag förstår mig verkligen inte på det här.. folk sitter och spyr galla över hur dålig Beck-filmserien blivit. Men fortsätta följa den ska man tydligen?

Kan någon förklara detta för mig? Som jag skrev tidigare... om jag känner att en filmserie börjar gå ner sig så kapar jag den direkt.

Jag menar inte att låta arrogant, jag vill verkligen försöka förstå vad det är som driver er att fortsätta kolla på skiten, om ni uppenbarligen fortsätter tycka att varje ny film som kommer ut är skit.

(Hela detta inlägg var inte riktat till dig dooey, utan mer en allmän undran till alla som väljer att fortsätta titta på film efter film som spottas ut, trots att ni upprepade gånger blir så besvikna och sitter sedan här och klagar).

Man hoppas väl på att de lyckats få till en bra Beck film trots allt ändå plus gillar Peter Haber och konceptet. Men lär inte se den senaste med stora förhoppningar nej. Lär inte va någon höjdare men poängen är ju att man inte vet förrän man sett. Kan ju va bra på sitt sätt.
Ville mest poängtera hur mkt jag gillar de första filmerna i förra inlägget, där alla karaktärerna är med så som Gunvald och grannen etc.
Citera
2025-07-22, 22:03
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Man hoppas väl på att de lyckats få till en bra Beck film trots allt ändå plus gillar Peter Haber och konceptet. Men lär inte se den senaste med stora förhoppningar nej. Lär inte va någon höjdare men poängen är ju att man inte vet förrän man sett. Kan ju va bra på sitt sätt.
Ville mest poängtera hur mkt jag gillar de första filmerna i förra inlägget, där alla karaktärerna är med så som Gunvald och grannen etc.
Okej. Jo, jag gillar också de första filmerna, det var en skön känsla i dom.
Jag känner igen det du beskriver med filmen "Lockpojken", och jag håller med. Dock håller jag Beckfilmerna med Gösta Ekman ännu högre än de tidiga med Haber.
Citera
2025-07-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Han är väl helt enkelt gammal och orkar inte mer.
Plus han är ju pensionär både i verkligheten och filmen.

Men om han går i pension så kan de ju inte längre kalla serien "Beck".
Så jag tror att det är tanken med Wilhelm. Att han ska bli nya Beck så de kan behålla namnet.
Nja han är ju inte pensionär i senaste filmen men jobbar ju på en annan avdelning. Möjligen "jobbonär".
Citera
2025-07-23, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Nja han är ju inte pensionär i senaste filmen men jobbar ju på en annan avdelning. Möjligen "jobbonär".
Okej jobbonär då.
Men han gick faktiskt i pension i någon film men tyckte det var så tråkigt så han återvände.
Citera
2025-07-23, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Okej jobbonär då.
Men han gick faktiskt i pension i någon film men tyckte det var så tråkigt så han återvände.
Ja han var ju med betydligt mer i denna filmen än i den förra....
Gott att ha med han i alla fall eftersom han är originalet som är den ända som är kvar från film 1.
Citera
2025-07-24, 12:46
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777

Sluta att gråta så mycket om hur andra människor väljer att se på film och vad de egentligen anser om vissa filmer och filmserier, och hur man får eller inte får titta på det. Du är inte Filmens riddare.

Hur stör det din dag personligen att folk väljer att kolla på filmer de inte gillar eller kommenterar filmserier de inte längre gillar?

Samma utläggningar från dig i varenda tråd, här, om andra skribenters filmvanor och "att du inte menar att vara arrogant" när det är just det du menar och vill låta friare och mer fritänkande än andra. I sanningens namn framför du sällan en enda intressant tanke - om något ämne. Mest korkad moralism maskerat som frågor och annat tröttsamt nöffs.
Senast redigerad av -GG 2025-07-24 kl. 12:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in