Q2 resultat. Ungefär som väntat. Q1 blev mycket sämre än väntat trots redan låga förväntningar. Nu landade vi ungefär där förväntningarna var men med några tydliga besvär.
1. cybertruck ingår i other cars. 10k sålda ish om om model S iaf är 2k av dessa så säljer Tesla 2750 cybertrucks i månaden. Resten hamnar på uppställningsplatser så nu kan vi nog konstatera att Elon inte alltid skjuter rätt. Nu är det en tidsfråga innan produktionslinjen vaskas (till förmån för Q kanske)?
Dyrt äventyr iaf.
2. Earnings ned 23%. Det är det jag sa tidigare. Räntefritt erbjudande på många marknader för att få igång försäljningen är i stort sätt samma sak som att minska sina marginaler med ett billigare försäljningspris.
Hur kommer det gå i morgon?
Bra tror jag faktiskt. Fanboysen ser det som en kamp mot blankarna och med starkt självförtroende.(gamestonk-ish) eftersom de vann efter Q1 så köper de mer i morgon även fast siffrorna pekar åt fel håll
Så jag är out då det kommer till korta positioner.
En stor del av det jag sålde på 340 då jag gick ut gick ju in i SAAB så jag är inte ledsen om den går över 340 igen. Kul för de som har aktien