2025-07-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Håller med om att Elon Musk är en gambler som gillar höga insatser:

https://fortune.com/2025/07/20/elon-musk-tesla-robotaxi-service-austin-scaling-earnings-car-sales/

Han spelar 4D schack där andra människor i trafiken är insatsen så att han kan pumpa aktien och sin egen förmögenhet liiite högre.
Citera
2025-07-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Du verkar rätt duktigt lurad om du inte vet att Tesla utvecklar AI.

Tack för att du vill verka utbilda mig. Det verkar dåligt med sånt här i tråden. Jag i min enfald trodde att det var FSD som Tesla utvecklade - men nu vet jag bättre. Tack återigen.
Citera
2025-07-21, 23:50
Medlem
raskenss avatar
Elon Fusk lovade heligt att teslabilar från 2019 årsmodell skulle var framtidssäkrade och kunna köra FSD med level 5. Full autonomi alltså. Allt handlade om mjukvaran som skulle komma och frälsa världen. Håller han sitt löfte eller var det en medveten lögn?

Värdet på begagnade Teslor når bottenrekord eftersom ingen tror dom kommer att kunna användas i full autonomi.

https://carup.se/trippelseger-for-tesla-pa-dyster-lista/

Fake it til you make it?
Citera
2025-07-22, 09:26
Medlem
Madagascars avatar
Q2-rapporten kommer imorgon efter stängning.

Tankar om den, earnings call med Elon och kursrörelser?

Jag funderar på att gå bull på Earnings call med Elon. Typ att rapporten inte spelar så stor roll för kursen och att Elon lär tala positivt om Robotaxi bl a.
Citera
2025-07-22, 13:20
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Q2-rapporten kommer imorgon efter stängning.

Tankar om den, earnings call med Elon och kursrörelser?

Jag funderar på att gå bull på Earnings call med Elon. Typ att rapporten inte spelar så stor roll för kursen och att Elon lär tala positivt om Robotaxi bl a.

Är mest spännande vilka nya gizmos Musk ska lansera som ska komma i stor skala nästa år som aldrig infrias.

Musk kanske lanserar en ny restaurang-kedja i retrofuturistisk stil som man på 50talet trodde framtiden skulle se ut. Liknande den nya lunchrestaurangen dom byggt i Kalifornien. Där dom har sina hubertusromotar som steker hamburgare. Sen kommer Elon orera i 3 månader med hyperbola superlativ så öronen trillar av, för att sen hamna i totalkonflikt med Michelin-guiden för han inte får en stjärna varefter han lanserar sin egen michelin-guide som självklart alla tesla-fans kommer betrakta som guds skrift.
Senast redigerad av raskens 2025-07-22 kl. 13:26.
Citera
2025-07-22, 13:42
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Tack för att du vill verka utbilda mig. Det verkar dåligt med sånt här i tråden. Jag i min enfald trodde att det var FSD som Tesla utvecklade - men nu vet jag bättre. Tack återigen.

Ja, om man inte förstod att FSD i allra högsta grad är AI så var det ju ett stort kliv du just gjorde kunskapsmässigt.å
Citera
2025-07-22, 13:50
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Så klart du menar indirekt utan att säga det rakt ut att människor är efterblivna att fårstå i princip vad som helst. Intressant människosyn du har.

Naaaw! Är du sur nu för att det inte gick att anmäla?

In other news: Elon värvar en av Nvidias främsta AI experter.
Citera
2025-07-22, 14:19
Medlem
raskenss avatar
Cybertrucken går mot sotdöden som världshistoriens mest misslyckade bil:

https://www.dagensps.se/motor/teslas-mardrom-cybertrucken-har-de-samsta-siffrorna-nagonsin/
Citera
2025-07-22, 16:36
Medlem
Citat:
Cybertrucken går mot sotdöden som världshistoriens mest misslyckade bil:

https://www.dagensps.se/motor/teslas-mardrom-cybertrucken-har-de-samsta-siffrorna-nagonsin/
Clickbait-artiklarna du hänvisar till i inlägg efter inlägg tråkar lite, men det är skönt att veta att Aftonbladet i framtiden kommer att ha en stabil läsarskara.
Citera
2025-07-22, 20:47
Medlem
otellos avatar
Citat:
Elon Fusk lovade heligt att teslabilar från 2019 årsmodell skulle var framtidssäkrade och kunna köra FSD med level 5. Full autonomi alltså. Allt handlade om mjukvaran som skulle komma och frälsa världen. Håller han sitt löfte eller var det en medveten lögn?

Värdet på begagnade Teslor når bottenrekord eftersom ingen tror dom kommer att kunna användas i full autonomi.

https://carup.se/trippelseger-for-tesla-pa-dyster-lista/

Fake it til you make it?
Det kommer inte ens gå att retrofitta gamla bilar med ny hårdvara då den inte får plats rent fysiskt, värmeutveckling är också ett problem. Inte för att deras s.k. FSD fungerar, men ändå.
Citera
2025-07-22, 20:49
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Naaaw! Är du sur nu för att det inte gick att anmäla?

In other news: Elon värvar en av Nvidias främsta AI experter.
Menar du till xAI? Visste du att dom bränner 2 miljarder dollar per månad, utan några intäkter öht?
Citera
2025-07-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Menar du till xAI? Visste du att dom bränner 2 miljarder dollar per månad, utan några intäkter öht?
Låter lite.
SpaceX måste bränt mer när det startades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in