• 1
  • 2
2025-07-23, 22:21
Medlem
TheSamePersons avatar
Jag gick in i en tråd på I&I och såg att en användare skrev att "vi är redan ett par miljoner för många i Sverige". Hur fan kan detta vara möjligt när alla andra länder som är lika stora som Sverige har oftast 5-6 gånger lika stor befolkning minst?
Citera
2025-07-23, 22:32
Medlem
Det är möjligt eftersom andra länder har betydligt fler invånare för mycket.

Det största problemet vi har i världen är inte att vi lever på ett sätt som skadar planeten; utan att vi är alldeles för många som gör det.

Moder jord försöker hela tiden tunna ut befolkningsmängden, men vi hindrar henne hela tiden.
Citera
2025-07-23, 22:37
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Det är möjligt eftersom andra länder har betydligt fler invånare för mycket.

Det största problemet vi har i världen är inte att vi lever på ett sätt som skadar planeten; utan att vi är alldeles för många som gör det.

Moder jord försöker hela tiden tunna ut befolkningsmängden, men vi hindrar henne hela tiden.

Ja men problemet är inte där utan att om vi tar länder som Polen, Spanien och Frankrike så är de lika stora som Sverige i princip men med en befolkning som är mycket större så varför skulle just Sverige vara ett undantag när vi har människor som Annie Lööf som är beredda att ta 30 miljoner till Sverige?
Citera
2025-07-23, 22:37
Medlem
Det handlat om att det skall finnas jobb som inte är skattefinansierade.
Citera
2025-07-23, 22:43
Avstängd
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Ja men problemet är inte där utan att om vi tar länder som Polen, Spanien och Frankrike så är de lika stora som Sverige..
Våra vattenreservoar och reningsverk är inte förberedda för att ha hand om ytterligare 30 miljoner odugliga jävla negrer. Sluta filosofera som en jävla idiot nu och börja tänka i banor som Heinrich Himmler i stället.
Citera
2025-07-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Ja men problemet är inte där utan att om vi tar länder som Polen, Spanien och Frankrike så är de lika stora som Sverige i princip men med en befolkning som är mycket större så varför skulle just Sverige vara ett undantag när vi har människor som Annie Lööf som är beredda att ta 30 miljoner till Sverige?

Vart har du fått det ifrån? Att Annie Lööf är beredd att ta in 30 miljoner till Sverige?
Citera
2025-07-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Våra vattenreservoar och reningsverk är inte förberedda för att ha hand om ytterligare 30 miljoner odugliga jävla negrer. Sluta filosofera som en jävla idiot nu och börja tänka i banor som Heinrich Himmler i stället.

Vilket fruktansvärt språk.

Behövs i så fall fler jobb, fler skolor, fler sjukhus och sjuksköterskor, fler poliser, fler bostäder, mer av allt. Varför ska vi hålla på så?
Citera
2025-07-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WokeMindVirus
Vilket fruktansvärt språk.

Behövs i så fall fler jobb, fler skolor, fler sjukhus och sjuksköterskor, fler poliser, fler bostäder, mer av allt. Varför ska vi hålla på så?
Även mer "klimatavtryck" blir det.
Citera
2025-07-23, 22:54
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Ok så Spanien och Frankrike där det är typ 50 grader på sommaren har inga problem med vatten och Sverige som regnar året runt har det? Fu kommer aldrog någonsin nå en så hög position som Himmler iaf, det kan vi konstatera.

Citat:
Ursprungligen postat av design
Vart har du fått det ifrån? Att Annie Lööf är beredd att ta in 30 miljoner till Sverige?

https://youtu.be/99VjCqtRiA0?feature=shared

Jag tittade på klippet igen (första gången var för flera år sedan) och kunde faktiskt inte hitta ett enda fel i det hon säger även om jag f.ö är känd för att representera allt som hon inte står för och tvärtom.
Citera
2025-07-23, 23:00
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Det handlar om mer än yta, pengar och resurser. Tror du att svensken vill behöva beblanda sig med ännu fler från MÖNA? Nej svensken vill bo med sina egna som man delar kultur, språk, historia, traditioner och grundläggande värderingar med. Detta säger jag ofta.

Detta gäller inte bara svenskar utan i princip alla folk i hela världen.
Citera
2025-07-23, 23:05
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Det handlar om mer än yta, pengar och resurser. Tror du att svensken vill behöva beblanda sig med ännu fler från MÖNA? Nej svensken vill bo med sina egna som man delar kultur, språk, historia, traditioner och grundläggande värderingar med. Detta säger jag ofta.

Detta gäller inte bara svenskar utan i princip alla folk i hela världen.

Ok det där köper jag eller rättare sagt skit som jag intr bryr mig men håller du med mig om att det enbart det som är problemet och alltså inte något med vatten, yta och annat skit?
Citera
2025-07-23, 23:11
Medlem
sommarlovs avatar
Sverige är ett kallt och mörkt land, utslaget på året.
Lantbruk är nästan meningslöst, våra bostäder måste värmas nästan hela året.
Utan teknik är vi chanslösa.
I Kongo kan det leva 100 miljoner, för att de kan odla året runt, de behöver bara elda för att laga mat.

Späder vi ut våra knappa resurser på folk som inte har den driven som behövs, kommer ingen klara sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in