2025-07-23, 21:30
Medlem
What does Ozzy and Dana Strum have in common? . . .
Citera
2025-07-23, 21:31
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Ja, det är väl den musiklegend i världen efter John Lennon vars hädangång kommer uppmärksammas kanske mest av dem alla. Om det nu går att rangordna sådant. Kanske jämnt skägg med andra som t.ex Mick Jagger, Elton John, Madonna, när det så småningom blir dags för dem.

Jo, men du missar min mening.

Nån jävla korkad kid kommer skriva "Vem var den gubben/gumman"

Dagens kids är TOTALT historielösa!
Citera
2025-07-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Jo, men du missar min mening.

Nån jävla korkad kid kommer skriva "Vem var den gubben/gumman"

Dagens kids är TOTALT historielösa!

Samtidigt har ju de här gubbarna och gummorna, artisterna från 60-, 70- och 80-talet som fortfarande är aktiva lyckats hålla sina karriärer förvånansvärt aktuella och till och med även föryngrat sin publik och fått fans bland yngre generationer. Skulle snarare säga att en själv var fullständigt historielös och obrydd när det kom till de äldres musik när man var i den åldern. Men så fanns ju inte YT heller under stenåldern..
Senast redigerad av Tedrom 2025-07-23 kl. 21:43.
Citera
2025-07-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Hur gick Ozzys hädangång till? På Dignitaskliniken i Schweiz, med en Pentobarbital-smoothie?

Jag var också inne på det, men det verkar som han dog på hemmaplan (i England alltså).

https://faroutmagazine.co.uk/paramed...ozzy-osbourne/
Citera
2025-07-23, 22:04
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Samtidigt har ju de här gubbarna och gummorna, artisterna från 60-, 70- och 80-talet som fortfarande är aktiva lyckats hålla sina karriärer förvånansvärt aktuella och till och med även föryngrat sin publik och fått fans bland yngre generationer. Skulle snarare säga att en själv var fullständigt historielös och obrydd när det kom till de äldres musik när man var i den åldern. Men så fanns ju inte YT heller under stenåldern..

Köper det.

Sen hade jag en gitarrist till pappa och en storasyster som lyssnade på ABBA/EBBA GRÖN/Deep Purple/Black Sabbath plus 100 till.

Så hon "lärde mig en del".
Musik i hemmet är bra.

God bless min storasyster & OZ!
Citera
2025-07-23, 22:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Vilken timing med avskedskonserten!

Vila i frid Prince of Darkness!

"There will be no rest for the wicked" säger Skriften, ang livet efter detta.
Den vidrige Osbourne dyrkade den annu slemmigare pedofilen o barntorteraren Alestair Crowley, I "hyllningslåtar" etc...
Blää
Well nu brinner bägge asen tillsammans i helvetet.
Citera
2025-07-23, 22:08
Medlem
Black Sabbath har aldrig intresserat mig. Jag tänkte att jag kanske har missat nåt så jag hörde på två av deras låtar på Youtube men nej, det var bara blaj. Klarade inte av att höra på hela låtarna.
Citera
2025-07-23, 22:23
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Black Sabbath har aldrig intresserat mig. Jag tänkte att jag kanske har missat nåt så jag hörde på två av deras låtar på Youtube men nej, det var bara blaj. Klarade inte av att höra på hela låtarna.

Mkt märkligt att du tycker så.

Paul McCartney (the Beatles - om du känner till det bandet...) hyllar Sabbath.

Om du dissar Sabbath & OZZY så vill jag gärna höra vad du helst lyssnar på.
Citera
2025-07-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Känns onekligen som något sådant.

En väldigt värdig död med tanke på Ozzys sjukdomsbild.

Gissar att Bruce Willis gör något liknande innan året är slut.

Hur många år till har vi snubbarna i Zeppelin och Deep Purple kvar? The Who? Queen?

Well, vi skall alla den vägen vandra

Marknaden är huge - så med tanke på hur sniken Ozzys fru är så torde hon ha sålt hans assisterade självmord riktigt riktigt dyyyyrt i sådana fall. Och vi hade redan vetat allt om det.
Citera
2025-07-23, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Jag var också inne på det, men det verkar som han dog på hemmaplan (i England alltså).

Hemmagjord smoothie kanske?
Citera
2025-07-23, 23:58
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Känns onekligen som något sådant.

En väldigt värdig död med tanke på Ozzys sjukdomsbild.

Gissar att Bruce Willis gör något liknande innan året är slut.

Hur många år till har vi snubbarna i Zeppelin och Deep Purple kvar? The Who? Queen?

Well, vi skall alla den vägen vandra

Citat:
Ursprungligen postat av wejo

Då kan det bli en juridisk fortsättning, när nyheten om Ozzys plötsliga bortgång fått svalna lite.

Om Ozzy fick hjälp att anförskaffa barbiturater och eventuellt att administrera dem för att nå andningsdepression och systemstopp - död - kan det bli rättegång, beroende på hur lagstiftningen ser ut där han avled - eventuellt i England om uppgifterna stämmer (vilket de verkar göra).
Citera
2025-07-24, 00:06
Medlem
Vila i frid, du blir mörkrets kung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här