2025-07-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Nej det försökte de inte. Det genomförde en varning. Som Ukraina fattade innebörden av och var beredda att skriva ett fredsavtal.

Sedan kom Boris Johnson och lovade ledningen milliarder i privata bankkonton och antagligen asyl i väst.

Du kan inte bara hitta på saker som det passar dig.

Nej det var inte en varning. De försökte i en månad och drevs sedan ut ur staden. Det ligger färskt i minnet så du får vänta några årtionden innan du kan börja revidera historien.
Citera
2025-07-23, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ded är faktiskt en hel del.
Men du kan endera googla. Finns en hel del info, trots att mycket av någon anledning inte är lika lätt att hitta.

Eller så kan du läsa i min historik mellan åren 2022- 2024. Där jag skrivit en hel del med neutrala trovärdiga länkar som är skrivna innan kriget bröt ut.

Du kan även se dokumentären nedan.
Den skulle sändas på SVT som likt SR under många år kritiserat Ukraina.

Men av någon anledning valde man att inte sända den.. varför kan man fråga sig?
Dokument utifrån. Ukraina - revolutionens mörka sida (The dark side of the revolution in Ukraine)

https://www.bitchute.com/video/36s9eVr5el3f

Jag frågar dig. Du har väl redan googlat på vilka rättigheter som saknades? Jag tänker inte göra din efterforskning åt dig.
Länka till dom då.
Om du tror jag klickar på en bitchute länk så är du bara efterbliven. Det är som att klicka in sig på en sida som 100% ger dig virus.
Citera
2025-07-23, 16:31
Medlem
Citat:
Du har skrivit så mycket otroliga saker (utan länkar) så jag tror vad jag vill om det...
Om du på allvar skulle förkovra dig i konflikten skulle du förstå bakgrunderna till varför det eskalerade.

Du kan också börja med att se filmen.

Dokument utifrån. Ukraina - revolutionens mörka sida (The dark side of the revolution in Ukraine)

https://www.bitchute.com/video/36s9eVr5el3f

Otroliga saker? Ja, det ter sig väl så för dig.

Om du tycker det är otroligt att jag känner rysktalande som inte förföljts när det är allmänt känt att presidenten är rysktalande så säger det en hel del om hur sjuk du är.

Fast du får väl betalt
Citera
2025-07-23, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Den ryska armén vinner slag efter slag. Ukrainas östfront är i praktiken sönderfallen, och efter det misslyckade ukrainska anfallet mot Kursk har även norra fronten öppnats upp.

I själva verket håller ryska styrkor snabbt på att ta kontroll över Sumy-regionen, där Ukraina saknar tillräckliga försvarsstyrkor.

Om Sumy faller är det inte långt kvar till Kyiv, eftersom avståndet är mycket kort. I krig innebär en kollaps på en front ofta att fienden snabbt kan avancera till nästa.

De Patriot-missiler som väst skickat till Ukraina har blivit ineffektiva mot Rysslands uppgraderade version av Shahed-drönare.

Även om sannolikheten är låg, visar nederlaget i Sumy att det inte är omöjligt att Ryssland faktiskt kan inta Kyiv.

Personligen tror jag att hjärtat av Ukraina — Kyiv — löper större risk att falla i ryska händer än Odesa.

Om grisarnas huvudstad faller till Ryssland, är det då en symbolisk händelse liknande när Nazitysklands huvudstad Berlin föll?

Det behöver bli nytt val utan västs påverkan… för att få slut på kriget! Zelensky ”valdes” ju ut av EU osv för att passa deras agenda.. inte direktpåverkan men Zelenskyjs uppgång skedde i ett landskap format av väst efter Majdan.. bidrag gavs för kampanjer osv. Svårt också att styra ett land när hela väst drar i Zelensky som om han vore en marionett docka. Behöver komma in en neutral. Eller Ryssvänlig som vill lösa problemen i landet . Välkomna ryskspråkiga osv.
Senast redigerad av Menea 2025-07-23 kl. 17:26.
Citera
2025-07-23, 17:42
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Europa kommer aldrig att tillåta detta.

Typ, så ja.

Men inte bara Europa.

Väst och i förlängningen oljestaterna kommer inte tillåta det.

Väst eftersom det inte slutar med Kiev eller Ukraina utan kommer fortsätta vidare in i nästa land och sedan nästa land och så vidare.

Oljestaterna eftersom deras marknad är väst och det kommer vara väldigt svårt för dem att fortsätta göra affärer om västvärlden dras in ett fullskaligt krig med Ryssland.

Finns för mycket att förlora på att Kiev och Ukraina faller för allt för många människor för att det skulle bli aktuellt att det skulle tillåtas i överskådlig tid.

Det är väl egentligen inte lika viktigt att Zelensky och Ukraina inte förlorar som att Putin och Ryssland inte får vinna.

Så, det finns ingen "möjlighet" att Kiev faller i nuläget, det finns inte heller någon risk att så sker.
Citera
2025-07-23, 18:19
Medlem
Citat:
Fundera över varför Nato inte upphörde när Warzavapakten gjorde det...

Ingen litade på moskvastaten allra minst de forna sovjetunionen/warzavapakt länderna som mycket väl visste att det bara var en tidsfråga innan moskvastaten skulle försöka återerövra vad de förlorat.

Så därav många östländer som rusade in i Nato-alliansen i syfte att försöka få skydd från moskoviternas aggressivitet.
Citera
2025-07-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Vilken smäll

Att ge sitt liv för att rädda sitt folk. Eller nåja, det är ju inte hans folk. Hans folk är de som styr och ställer i resten av världen.
Citera
2025-07-23, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Det är lite lustigt. Ena dagen är Ryssland helt inkapabelt att ta en meter mark från ett urfattigt grannland. Andra dagen måste vi gå med i NATO och lägga handratals miljarder på att rusta försvaret i hela EU med amerikanska vapen för att stå emot ett eventuellt anfall från Ryssland.
Propagandans makt, indoktrinering.
Citera
2025-07-23, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ingen litade på moskvastaten allra minst de forna sovjetunionen/warzavapakt länderna som mycket väl visste att det bara var en tidsfråga innan moskvastaten skulle försöka återerövra vad de förlorat.

Så därav många östländer som rusade in i Nato-alliansen i syfte att försöka få skydd från moskoviternas aggressivitet.
Nej, det var inte alls anledningen, den var att USA inte tordes släppa kontrollen över Europa.

Allt är diarefört så faktum inte tror
Citera
2025-07-23, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Den ryska armén vinner slag efter slag. Ukrainas östfront är i praktiken sönderfallen, och efter det misslyckade ukrainska anfallet mot Kursk har även norra fronten öppnats upp.

I själva verket håller ryska styrkor snabbt på att ta kontroll över Sumy-regionen, där Ukraina saknar tillräckliga försvarsstyrkor.

Om Sumy faller är det inte långt kvar till Kyiv, eftersom avståndet är mycket kort. I krig innebär en kollaps på en front ofta att fienden snabbt kan avancera till nästa.

De Patriot-missiler som väst skickat till Ukraina har blivit ineffektiva mot Rysslands uppgraderade version av Shahed-drönare.

Även om sannolikheten är låg, visar nederlaget i Sumy att det inte är omöjligt att Ryssland faktiskt kan inta Kyiv.

Personligen tror jag att hjärtat av Ukraina — Kyiv — löper större risk att falla i ryska händer än Odesa.

Om grisarnas huvudstad faller till Ryssland, är det då en symbolisk händelse liknande när Nazitysklands huvudstad Berlin föll?

Du kunde bara inte hålla dig va? Från att ha lyckats skriva ett hyfsat neutralt inlägg som skulle göra folk oroliga drar du till med de sista raderna där du skriver från ditt ruttna hjärta.

Men nej. Ryssland avancerar otroligt långsamt. Ukraina drar sig tillbaka av taktiska skäl just för att undvika större förluster av trupper som skulle kunna leda till genombrott. I Sumy är det ryssen som slås tillbaka.

Dröm vidare orch. Ryssland är körda. Det här kriget kommer att bli besvärligt att avsluta för ryssarna. De vill ha mycket, men saknar kapaciteten att ta det. Kriget pågår nog minst till 2027. Vid det laget är Rysslands statskassa så tom att det ekar.
Citera
2025-07-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Sedan kom Boris Johnson och lovade ledningen milliarder i privata bankkonton och antagligen asyl i väst.

När folk säger att rysk propaganda är så effektiv, brukar jag alltid hänvisa till deras förklaring att kriget enkelt kunde ha avslutats våren 2022, då både Ryssland och Ukraina ville det, men sen kommer den onde Boris Johnson med ”världsmakten” Storbritannien ändrade det…

En PR-konsult hade nog gett rådet att åtminstone skylla på USA, de har ju en global tyngd. Storbritannien är för små. Folk kommer bara skratta åt det. Vill man vara hipster, så säg istället Estland, Vatikanen eller Portugal.

De är dock ganska konsekventa. Tog ett tag att lista ut varför de väljer just Storbritannien och efter några böcker om kalla kriget, noterade jag att de Sovjetiska ledarna och KGB ofta skylde just på Storbritannien. Det här med att USA/CIA gått om Storbritannien med råge verkade Soviet inte riktigt fatta.

Förklaringen ska tydligen vara Stalin, vilket var besatt av Storbritannien. Förståligt under 1930-talet men helt verklighetsfrånvänt under ex 80-talet. Efterföljande ledare drillades helt enkelt in i hans tankevärld. Soviet hade ju inte högt i tak i intellektuella diskussioner, slutligen är det även så Putin fick mycket av sin världsbild.

Gissningen är nog att sådana uttalanden skapar mest skratt i västvärlden men är mer förståeliga i själva Ryssland. Propagandan från Sovjets dagar funkar än. Förutsatt befolkningen är förberedd inför det.
Citera
2025-07-23, 20:14
Medlem
Jag hatar Putin Russia...

Jag har bett däruppe att göra största havet kommer i genom till moskva-området. Finland och baltiska länder slipper Russia för gott... Russia folk får ro i båten på 600 km till Europa..
En största hav får vara vid Finland och Baltiska länderna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in