2025-07-23, 15:26
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Nej, det kommer inte att ske. Döda ryssfascister kan inte erövra nånting alls.

Ditt runkobjekt Bloodymir Putler sa år 2014 att han kunde ta Kiev "på två veckor om han ville". Hur långa veckor har man i den putleristiska kalendern?

https://time.com/3259699/putin-boast-kiev-2-weeks/
https://www.euractiv.com/section/defence/news/putin-i-can-take-kiev-in-two-weeks-if-i-want/

Borde Putler i egen person bege sig till fronten och visa hur erövringen ska gå till? Varför sitter han och slöar i sin lyxbunker? Beror det på att han är gammal, sjuk, impotent och feg, vilket de elaka ruzzåfååååberna i hela världen påstår?
2014 var den ukrainska krigsmakten i miserabelt skick och moralen låg. Vid annekteringen av Krim gick över hälften av trupperna över till den ryska sidan. Sedan dess har framför allt USA och UK pumpat in stora mängder krigsmateriel och utbildat militären. Bl a gemensamma övningar med amerikanskt bombflyg. Naturligtvis avsett att provocera ryssarna till anfall.

Vilka ryska befattningshavare har förresten påstått att Kiev kommer att falla inom kort?
Citera
2025-07-23, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Den ryska armén vinner slag efter slag. Ukrainas östfront är i praktiken sönderfallen, och efter det misslyckade ukrainska anfallet mot Kursk har även norra fronten öppnats upp.

I själva verket håller ryska styrkor snabbt på att ta kontroll över Sumy-regionen, där Ukraina saknar tillräckliga försvarsstyrkor.

Om Sumy faller är det inte långt kvar till Kyiv, eftersom avståndet är mycket kort. I krig innebär en kollaps på en front ofta att fienden snabbt kan avancera till nästa.

De Patriot-missiler som väst skickat till Ukraina har blivit ineffektiva mot Rysslands uppgraderade version av Shahed-drönare.

Även om sannolikheten är låg, visar nederlaget i Sumy att det inte är omöjligt att Ryssland faktiskt kan inta Kyiv.

Personligen tror jag att hjärtat av Ukraina — Kyiv — löper större risk att falla i ryska händer än Odesa.

Om grisarnas huvudstad faller till Ryssland, är det då en symbolisk händelse liknande när Nazitysklands huvudstad Berlin föll?

Efter 3,5 år hade man trott någon utveckling hade inträffat. Samma inlägg gång på gång från rysstrollens sida…

Ukraina håller inte på att kollapsa. Fronten är mer stabil än västfronten under första världskriget. Ryssarna kommer ingenstans mer än någon kilometer, för det behöver de offra hela brigader, ukrainarnas sparar sina soldater och backar, de väntar till en bättre position och håller emot när det är gynnsamt. Efteråt när ryssarna kört slut sina förband pausas striderna. Mycket material är redan förstört för ryssarna, ju längre det här fortgår, dessutom mer kött kommer ryssarna behöva offra.

Sen drar det igång igen vid någon annan ”strategisk bondby”. Kommer troligen kunna hålla på så här i flera år, tills Sovjets gamla arsenal är slut eller att Putin dör av ålder och Ryssland kastas in i sin oundvikliga successionsstrid.
Citera
2025-07-23, 15:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vilka rättigheter var det som de ryskspråkiga saknade?
Ded är faktiskt en hel del.
Men du kan endera googla. Finns en hel del info, trots att mycket av någon anledning inte är lika lätt att hitta.

Eller så kan du läsa i min historik mellan åren 2022- 2024. Där jag skrivit en hel del med neutrala trovärdiga länkar som är skrivna innan kriget bröt ut.

Du kan även se dokumentären nedan.
Den skulle sändas på SVT som likt SR under många år kritiserat Ukraina.

Men av någon anledning valde man att inte sända den.. varför kan man fråga sig?
Dokument utifrån. Ukraina - revolutionens mörka sida (The dark side of the revolution in Ukraine)

https://www.bitchute.com/video/36s9eVr5el3f
Senast redigerad av flashbackstasi 2025-07-23 kl. 15:33. Anledning: stavfel
Citera
2025-07-23, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ded är faktiskt en hel del.
Men du kan endera googla. Finns en hel del info, trots att mycket av någon anledning inte är lika lätt att hitta.

Eller så kan du läsa i min historik mellan åren 2022- 2024. Där jag skrivit en hel del med neutrala trovärdiga länkar som är skrivna innan kriget bröt ut.

Trovärdiga länkar 🤡. Jag har rysktalande släkt från donbas. De var inte förföljda där och är det inte nu i Västra Ukraina.
Du är en lögnaktig ryss eller islamist.

Presidenten och stora delar av armén är rysktalande men det fattar inte du.
Citera
2025-07-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Nej, då ryssland är inte intresserad av Kiev. Då hade man tagit det från dag ett.

Rest-ukraina blir en neutral lydstat till Ryssland. Det är det enda tänkbara slutet.

Vi får väl se när "ukraina" får nog och vänder sig mot sina "herrar".

Ryssarna försökte inta Kyiv i februari 2022 men misslyckades. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Kyiv_(2022)
Citera
2025-07-23, 15:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Trovärdiga länkar 🤡. Jag har rysktalande släkt från donbas. De var inte förföljda där och är det inte nu i Västra Ukraina.
Du är en lögnaktig ryss eller islamist.

Presidenten och stora delar av armén är rysktalande men det fattar inte du.
Du har skrivit så mycket otroliga saker (utan länkar) så jag tror vad jag vill om det...
Om du på allvar skulle förkovra dig i konflikten skulle du förstå bakgrunderna till varför det eskalerade.

Du kan också börja med att se filmen.

Dokument utifrån. Ukraina - revolutionens mörka sida (The dark side of the revolution in Ukraine)

Citera
2025-07-23, 15:47
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du har skrivit så mycket otroliga saker (utan länkar) så jag tror vad jag vill om det...
Om du på allvar skulle förkovra dig i konflikten skulle du förstå bakgrunderna till varför det eskalerade.

Du kan också börja med att se filmen.

Inget eskalerade din tomte, det var ryzzland som invaderade och försökte inte Kiev redan i Februari-22, misslyckades då, chanslösa idag.
Citera
2025-07-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Nej, då ryssland är inte intresserad av Kiev. Då hade man tagit det från dag ett.

Rest-ukraina blir en neutral lydstat till Ryssland. Det är det enda tänkbara slutet.

Vi får väl se när "ukraina" får nog och vänder sig mot sina "herrar".

Missade du början av kriget när ryssarna avancerade mot Kiev, de är intresserade, de kan dock inte.

Det är en möjlig utveckling, tror dock de 10.000 förlusterna på ukrainsk sida omöjliggör en sådan utveckling. Förbittringarna mot Ryssland är totala.

De kan de göra, men då väljer de en ny regering, troligen en mer nationalisk under denna förra överbefälhavaren.

Ni ryssar borde vara mer intresserade vad som händer med ert egen styre efter Putin. 2023 hade ni nästan startat ert kommande inbördeskrig/valrörelse. Ukraina lär poppa popkorn när Ryssland inte har Putin längre.
Citera
2025-07-23, 16:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Inget eskalerade din tomte, det var ryzzland som invaderade och försökte inte Kiev redan i Februari-22, misslyckades då, chanslösa idag.
Ska man skratta eller gråta när ni fortfarande slänger ur er dessa oneliners??
Berätta istäället vad som får dig att fortfarande famla efter det sista grässtrået för att upprätthålla modern tids största lögn?
Drar du någon fördel av det? Berätta.
Citera
2025-07-23, 16:05
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Ryssarna försökte inta Kyiv i februari 2022 men misslyckades. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Kyiv_(2022)
Nej det försökte de inte. Det genomförde en varning. Som Ukraina fattade innebörden av och var beredda att skriva ett fredsavtal.

Sedan kom Boris Johnson och lovade ledningen milliarder i privata bankkonton och antagligen asyl i väst.

Du kan inte bara hitta på saker som det passar dig.
Citera
2025-07-23, 16:07
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexuna
Missade du början av kriget när ryssarna avancerade mot Kiev, de är intresserade, de kan dock inte.

Det är en möjlig utveckling, tror dock de 10.000 förlusterna på ukrainsk sida omöjliggör en sådan utveckling. Förbittringarna mot Ryssland är totala.

De kan de göra, men då väljer de en ny regering, troligen en mer nationalisk under denna förra överbefälhavaren.

Ni ryssar borde vara mer intresserade vad som händer med ert egen styre efter Putin. 2023 hade ni nästan startat ert kommande inbördeskrig/valrörelse. Ukraina lär poppa popkorn när Ryssland inte har Putin längre.
JA så är det. Alla som inte tycker USA skall kunna bedriva olagliga biolab i skitländer är säkert ryssar.

Hotet mot kiev kommenterar jag i inlägget ovan.
Citera
2025-07-23, 16:09
Medlem
TELAVIV91s avatar
Att Ryssland eskalerade iom invasionen är ju en självklarhet, som om en eskalering i sig vore något negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in