2025-07-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du har även misslyckats med att bevisa det här påståendet.
Det är upp till domstol och transportstyrelsen o bedöma, jag förklara bara hur dom bedömer efter gällande regler.
2025-07-23, 12:44
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Det är upp till domstol och transportstyrelsen o bedöma, jag förklara bara hur dom bedömer efter gällande regler.
Nej det har du inte gjort. Du har inte förklarat eller visat något.
Däremot har du skrivit en massa ordsallad utan stöd.
2025-07-23, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Åh vilken åsna du är. Det blir fakta- och skrivfel i varje inlägg du gör.
Jaha o vart är man på väg då med detta? som jag förstår är det upp till transportstyrelsen själv att jobba fram nya riktlinjer, ser ingen som ska ställa transportstyrelsen iför tals.
2025-07-23, 12:45
Medlem
Citat:
Äsch ni förstår inte regelverken, det finns inga fel, hänvisa istället till vad som bevisar att det är fel?

Vi har haft trafikutskottet, TS har förklarat reglerna, centrum av rättvisa har även dom förklarat att reglerna för myndigheter är fel.

Bara för regler ger myndigheter mer tolkningsutrymme utgör inte att dessa gör fel, så fungerar all jurdik, gäller o hitta rätt tolkningsutrymme för en advokat, oavsett om man försvarar eller anklagar.
Vilket jag även visat via domar, som 60 åringen från västerbotten, där tolka man reglerna rätt o 60åringen vann.
Du har själv länkat till vad som blev fel och vad transportstyrelsen gjort för att rätta till det.
Plus att vi är många som redan skrivit ut det i klartext.
Men med ditt bristande intelekt har du svårt att förstå det.
2025-07-23, 12:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Samtliga som läser på tråden vill se du bevisa hur transportstyrelsen styr domstolar o domare.

Skulle själv tycka det skulle vara intressant o se bevis på detta.

Nej, de flesta som läser tråden tycker nog synd om dig för du verkar sakna nåt fundamentalt när det kommer till kognitiv kapacitet.

Du har till dags dato inte skrivit ett enda inlägg som diskuterar trådens ämne. Häpnadsväckande och sorgligt
2025-07-23, 12:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jaha o vart är man på väg då med detta? som jag förstår är det upp till transportstyrelsen själv att jobba fram nya riktlinjer, ser ingen som ska ställa transportstyrelsen iför tals.

Obegripligt svar, som vanligt.
2025-07-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du har själv länkat till vad som blev fel och vad transportstyrelsen gjort för att rätta till det.
Plus att vi är många som redan skrivit ut det i klartext.
Men med ditt bristande intelekt har du svårt att förstå det.
Har även länkat till detta. Vad jag vet har ingen konstaterat TS gjort fel.

Transportstyrelsen frågades ut om PEth – slår ifrån kritiken

Myndighetens chef Jonas Bjelfvenstam menar att man inte har gjort fel men säger samtidigt att man ska ändra rutinerna.

– Det är alldeles uppenbart att vi haft ett regelverk som inte varit bra, säger trafikutskottets ordförande Ulrika Heie (C).
Transportstyrelsens generaldirektör Jonas Bjelfvenstam mötte trafikutskottet på torsdagen med anledning av kritiken mot PEth-tester. Han anser inte att myndigheten har gjort fel
2025-07-23, 12:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Myndighetens chef Jonas Bjelfvenstam menar att man inte har gjort fel men säger samtidigt att man ska ändra rutinerna.

– Det är alldeles uppenbart att vi haft ett regelverk som inte varit bra, säger trafikutskottets ordförande Ulrika Heie (C).
Transportstyrelsens generaldirektör Jonas Bjelfvenstam mötte trafikutskottet på torsdagen med anledning av kritiken mot PEth-tester. Han anser inte att myndigheten har gjort fel

Transportstyrelsen slår ifrån sig kritiken? Jamen dåså, då måste de ju ha rätt
2025-07-23, 12:59
Medlem
Ajogens avatar
Citat:

Saknar källa. Det står inget i det du skrev att TU avsade TS gjort fel. Om de gjort rätt bör det inte behövt ändra sina rutiner dock.
Senast redigerad av Ajogen 2025-07-23 kl. 13:04.
2025-07-23, 13:07
Medlem
Citat:

Vilket jag har svarat dig på.
Givetvis svarar han inte att jag är en sopa och inte lämplig för jobbet.
Men bara det faktum att de anpassade sina riktlinjer o h kommunikation i princip omedelbart efter kritiken och mötet med regeringen säger rätt mycket.
Vad är det du inte förstår.
Uppenbarligen hyser du en stor beundran för transportstyrelsen, vilket gör att du misslyckas med att förstå sakfrågan oxmch de åtgärder som satts in för att rätta till felaktigheterna.
Men varför länkar du en hel del som inte hör till frågan, och skapar halmdockor där su skall bevisa saker som inte ifrågasatts.
Som där du ville att jag skulle bevisa att hög långvarig alkoholkonsumtion inte kunde påverka en förares lämplighet.
Har jag inte ifrågasatt, däremot så ifrågasätter jag och flera hur enstaka förhöjda PEth värden är ett bevis för att en person uppfyller den diagnosen.
2025-07-23, 13:24
Medlem
Citat:
Tror polisanmälan ligger kvar
2025-07-23, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Vilket jag har svarat dig på.
Givetvis svarar han inte att jag är en sopa och inte lämplig för jobbet.
Men bara det faktum att de anpassade sina riktlinjer o h kommunikation i princip omedelbart efter kritiken och mötet med regeringen säger rätt mycket.
Vad är det du inte förstår.
Uppenbarligen hyser du en stor beundran för transportstyrelsen, vilket gör att du misslyckas med att förstå sakfrågan oxmch de åtgärder som satts in för att rätta till felaktigheterna.
Men varför länkar du en hel del som inte hör till frågan, och skapar halmdockor där su skall bevisa saker som inte ifrågasatts.
Som där du ville att jag skulle bevisa att hög långvarig alkoholkonsumtion inte kunde påverka en förares lämplighet.
Har jag inte ifrågasatt, däremot så ifrågasätter jag och flera hur enstaka förhöjda PEth värden är ett bevis för att en person uppfyller den diagnosen.
Nej jag har lärt mig o anpassa mig efter hur systemet fungera, tycker jag varit tydlig med det nu.
Har lärt mig att det inte går att skylla på systemet, bästa är att anpassa sig, som jag berätta med mitt företag, nu sjukskriven igen, dvs andra ggr på mycket kort tid, enskilt företag, staten betala sjukpenning, vården har sina kötider, fine jag lyfter sjukpenning tills dom har tid, men ana det handlar om underbemanning nu under semester tider.
Likande med lumpen en anpassning så jag fick förmån jobb tidigt medans konjunktur var rätt, rätten där man sköt upp 1 år, var inte lönt o gnälla o tycka synd om sig själv, bara göra det bästa av det, osv.
Berätta om mina egna inkallelser till blodprov, hur jag anpassa mig efter systemet.

Visst sjukpenning utgör en vinst, det är semester, men enskild räknas jobba dygnet runt enligt regelverk o det är vad jag går efter o vad staten vill, rätta dig efter systemet, jaja jag gör det.

Likande är med PEth, man följer regelverken som finns, man kan inte döma någon för det är fel i reglerna, det är upp till politiker o ända reglerna, men få verkar våga gå in o ändra, man tycker systemet serverar dom väl, vilket även trafikutskottet uttala sig om.

Det är detta ni bör beakta, följa regel verket, men visst man kan även styra så det blir i positiv riktning för genene man som jag nu lärt mig med åren. vilket även TS använder sig av. utgör att vi gör inget fel, vi följer regler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in