2025-07-23, 09:45
Medlem
Helt otroligt att han har levt så länge. Vilket jävla liv han har levt, kroppen har tagit mycket stryk med hans levnadsätt. Han hade nog kunnat levt över 100år, väldigt bra gener.
Sen finns det folk som är hur nyttiga som helst och lever inte alls länge.

Han gick och betedde sig som en grönsak för över 20 år sen också, trodde han skulle dö när som helst redan då.

Alla fall, RIP.
Citera
2025-07-23, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Såg ut som levercirros.
De snackar om parkinssons.

Skrumplever? Han hade kunnat köpt flera nya levrar om han ville- ingen rik rockstjärna dör av leversjukdom.
Citera
2025-07-23, 09:53
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Många artister som bara är produkter. Men de är nog glada ändå. Vad hade Aerosmith varit utan låtskrivarna som gjorde den stora igen? Desmond Child, Holly Knight, Diane Warren. Är säkert många diehards från 70talet som hatar det de blev men de sålde ju så det räckte och blev över.

Tyvärr gillar jag inte Sharon och hennes vansinniga beslut. Har skickat iväg många talangfulla musiker genom åren

Och det är ju bara pinsamt att Ozzy står som ensam låtskrivare på Bark at the moon. Inte I helvete att nån som bara kan ta ett par ackord på en gitarr skriver låtar som Bark at the moon och Rock 'N' Roll Rebel

Jag tycker egentligen Sharon får för mycket hat emot sig. Mycket av det hon gjorde mot bland andra Jake E. Lee och Bob Daisley var Ozzy själv med på. Han hade sina sämre sidor också.

Att anställa en dvärg bara för att ha han spela Ozzys betjänt under varje konsert, kalla honom Ronnie och fejk-hänga honom under Goodbye to Romance varje konsert under Diary of a Madman turnén var inte Sharons idé. Det var Ozzy rakt igenom.

Och den där stackars duvan på det där skivbolagsmötet var faktiskt en av Sharons bättre idèer som Ozzy förstörde för henne genom att bita ihjäl den.

Han var ju en boomer trots allt. Det är faktiskt något särskilt med just den generationen som gör den extra hemsk oavsett klassbakgrund. Men det är lätt att glömma och förlåta just nu.

Känns bisarrt nu att både Dio och Ozzy inte är vid liv längre. Men livets gång. Folk dör hela tiden som aldrig dött förut. Men jag var ändå inte förberedd på Ozzys bortgång. Det blev verkligen en käftsmäll för mig ändå.
Senast redigerad av SverigeHarKlusterB 2025-07-23 kl. 10:06.
Citera
2025-07-23, 09:54
Medlem
En legendar inom musiken har lämnat oss. Han gjorde det han älskade ända in i döden.
Citera
2025-07-23, 09:57
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Dock osannolikt att det var sjukdomen som orsakade Ozzys död två veckor efter hans sista konsert. Däremot var säkerligen sjukdomen orsaken till att han tog beslutet att välja att dö. Om så är fallet hoppas jag att frågan om assisterad dödshjälp kommer på tal igen.

Jag tror att assisterad dödshjälp använts i detta fallet. Känns för hastigt efter avskedskonserten.

Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Kan hända att de var först med hårdrock, men vem lyssnar på sånt idag? Rätt töntigt och dåligt skulle jag säga.

Vad ska man annars lyssna på? Liksom hallå!!
Citera
2025-07-23, 10:01
Medlem
VoktorDodkas avatar
Man ser i facebookflödet att det inte bara är hårdrockare som vill RIPa Ozzy, Changes och Mama I'm coming home verkar plötsligt vara ett par av hans stora hits, det tar jag som att det är samma fans som började gilla Scorpions när dom blev ett smörband.

Jag såg aldrig Ozzy som en Gud som många nu verkar ha gjort hela livet, han var en medioker sångare men en enorm personlighet. Han sabbade för sabbath men ses ändå som om det var han som var Black Sabbath(Tony är Black Sabbath), han var knappt tredje bästa sångare i Sabbath, hade inte Ozzy vänt Sabbath ryggen och släppt in Dio hade dom aldrig blivit mer än ett band i mängden precis som dom var innan Heaven and Hell. Jag blir dock inte av med något tårliknande i ögonvrån att han gått bort, det finns få hårdrockspersoner som är så allmänt kända och älskade som Ozzy.

Passande låtar att minnas honom till finns det flera av men jag tycker Lita Ford uttryckte sig bra;
"Close My Eyes Forever takes on a whole different meaning now.."
Citera
2025-07-23, 10:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
De snackar om parkinssons.

Skrumplever? Han hade kunnat köpt flera nya levrar om han ville- ingen rik rockstjärna dör av leversjukdom.

Bra poäng - men då borde han redan fått ett par transplantationer. Han såg utmärglad och skrumpen ut så det borde varit något mer än Parkinson. Kanske något annat vitalt organ som inte går att byta ut...
Citera
2025-07-23, 10:10
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Man ser i facebookflödet att det inte bara är hårdrockare som vill RIPa Ozzy, Changes och Mama I'm coming home verkar plötsligt vara ett par av hans stora hits, det tar jag som att det är samma fans som började gilla Scorpions när dom blev ett smörband.

Jag såg aldrig Ozzy som en Gud som många nu verkar ha gjort hela livet, han var en medioker sångare men en enorm personlighet. Han sabbade för sabbath men ses ändå som om det var han som var Black Sabbath(Tony är Black Sabbath), han var knappt tredje bästa sångare i Sabbath, hade inte Ozzy vänt Sabbath ryggen och släppt in Dio hade dom aldrig blivit mer än ett band i mängden precis som dom var innan Heaven and Hell. Jag blir dock inte av med något tårliknande i ögonvrån att han gått bort, det finns få hårdrockspersoner som är så allmänt kända och älskade som Ozzy.

Passande låtar att minnas honom till finns det flera av men jag tycker Lita Ford uttryckte sig bra;
"Close My Eyes Forever takes on a whole different meaning now.."

Black Sabbath var knappast "en i mängden" på 70-talet. Och det mycket tack vare Ozzys röst och inte bara de andra tre. Och på 70-talet var Ozzy knappast medioker. År 1975 i synnerhet var han nog en bättre sångare än Robert Plant. Då är du inte medioker.
Citera
2025-07-23, 10:14
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Vila i frid. En legend, hans musik har betytt mycket för mig, älskar Bark at the moon plattan

Jake E Lee är för övrigt en av världens bästa gitarrister som fått alldeles för lite uppmärksamhet

https://www.youtube.com/watch?v=-zqa...cJCfwAo7VqN5tD
Ozzy ser ut som en zombie redan då. Står helt still och bara låter munnen gå. Så han har nog varit på samma sätt hela sitt liv. Lee är en bra gitarrist.

Men vila i frid Ozzy.
Citera
2025-07-23, 10:18
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverigeHarKlusterB
Black Sabbath var knappast "en i mängden" på 70-talet. Och det mycket tack vare Ozzys röst och inte bara de andra tre. Och på 70-talet var Ozzy knappast medioker. År 1975 i synnerhet var han nog en bättre sångare än Robert Plant. Då är du inte medioker.
Då minns du galet. Jag var hårdrockare 1975 och Black Sabbath var t o m knappt ett band i mängden, dom hade väldigt smal musik som inte föll alla på läppen. Jag tycker att du kan försöka hitta försäljningssiffror från de åren och jämföra vad som hände när Dio tog över. Ozzy var inte en av de största sångarna, han hade en speciell röst och sångstil men jämfört med t ex Dio och Gillan var han medioker.
Citera
2025-07-23, 10:20
Medlem
Han hann med sin sisra konsert och blev stolt i himmel.. Bock-lista...
Citera
2025-07-23, 10:25
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Då minns du galet. Jag var hårdrockare 1975 och Black Sabbath var t o m knappt ett band i mängden, dom hade väldigt smal musik som inte föll alla på läppen. Jag tycker att du kan försöka hitta försäljningssiffror från de åren och jämföra vad som hände när Dio tog över. Ozzy var inte en av de största sångarna, han hade en speciell röst och sångstil men jämfört med t ex Dio och Gillan var han medioker.

Det fanns i princip ingen annan Metal än Black Sabbath 1975. Judas Priest hade inte släppt Sad Wings of Destiny ännu. Det enda som fanns då var mig veterligen bara Black Sabbath, Deep Purple, Led Zeppelin, Sir Lord Baltimore, Pentagram, Atomic Rooster, Lucifers Friend och Budgie. Det går inte att vara en i mängden i en nisch vars utövare då kunde ränknas på bägge händerna.

Så nu fabulerar du bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in