Citat:
Ursprungligen postat av
Statsminister2030
Många artister som bara är produkter. Men de är nog glada ändå. Vad hade Aerosmith varit utan låtskrivarna som gjorde den stora igen? Desmond Child, Holly Knight, Diane Warren. Är säkert många diehards från 70talet som hatar det de blev men de sålde ju så det räckte och blev över.
Tyvärr gillar jag inte Sharon och hennes vansinniga beslut. Har skickat iväg många talangfulla musiker genom åren
Och det är ju bara pinsamt att Ozzy står som ensam låtskrivare på Bark at the moon. Inte I helvete att nån som bara kan ta ett par ackord på en gitarr skriver låtar som Bark at the moon och Rock 'N' Roll Rebel
Jag tycker egentligen Sharon får för mycket hat emot sig. Mycket av det hon gjorde mot bland andra Jake E. Lee och Bob Daisley var Ozzy själv med på. Han hade sina sämre sidor också.
Att anställa en dvärg bara för att ha han spela Ozzys betjänt under varje konsert, kalla honom Ronnie och fejk-hänga honom under Goodbye to Romance varje konsert under Diary of a Madman turnén var inte Sharons idé. Det var Ozzy rakt igenom.
Och den där stackars duvan på det där skivbolagsmötet var faktiskt en av Sharons bättre idèer som Ozzy förstörde för henne genom att bita ihjäl den.
Han var ju en boomer trots allt. Det är faktiskt något särskilt med just den generationen som gör den extra hemsk oavsett klassbakgrund. Men det är lätt att glömma och förlåta just nu.
Känns bisarrt nu att både Dio och Ozzy inte är vid liv längre. Men livets gång. Folk dör hela tiden som aldrig dött förut. Men jag var ändå inte förberedd på Ozzys bortgång. Det blev verkligen en käftsmäll för mig ändå.