2025-06-16, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almika
Stämningsansökan

https://gofile.io/d/fCsljD

Funkar inte att ladda ner, kan någon dela med sig på annan sida än gofile?
Citera
2025-06-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkV60blackR
Hoppas miffott som körde bilen får långt straff....

Han förnekar ju allt.....Trodde han poliserna är helt slut i huvudet eller!?

De kollar nogrannt upp allt framförallt i närområdet.....Den misstänkte föraren tog inte upp att de hade vart på ICA i Vallda (köpte ägg där bland annat), ingen koll på att ägg kastades på andra bilar, inte tagit nån narkotika men framförallt sa han att han körde lagligt.....

Inte mkt som går ihop där ....Kompisarna som överlevde kommer ju aldrig säga sanningen.....Såvida dom är rädda för honom eller om det är nära vänskap låter jag vara osagt

Enligt polisens tekniker eller nån de anlitade ansåg de att bilen kom över 99 km)h när de träffade trädet.....

Finns bara en slutsats att dra: Skyldig till vållande till annans död, ringa narkotikabrott samt vårdslöshet i trafik .

Skyldig så det står härliga till
Om du kör ihjäl dina vänner kan du väl vara man nog att stå för det..inte ljuga om allt ,förnedrande för de efterlevande.
Citera
2025-06-22, 19:40
Medlem
Diskettstation98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Äkta whitetrashpundare. Hög som ett hus på kokain och opiater. Kör i 160 på en 50-väg i sin raggarstrajpade gamla BMW. Köpt ägg i ICA som kastas mot andra bilar och eventuellt hus längs vägen.

Fy fan för såna människor

Det tänker jag varenda gång jag kör förbi guldramarna och den jävla plywood-ängeln vid olycksplatsen. Jag är av princip emot den sortens yttryck för sorg och ser det som en oönskad importerad kulturyttring, och när det rör sig om ett gäng med påtända äggkastare som bombat av blir jag extra upprörd. Fan folk kan väl gå till en minneslund och sörja och inte hålla på med manifesterande och skit. Tur att de (väl) var vanliga protestanter som brukar vara någorlunda återhållsamma och inte katoliker eller värre.
Citera
2025-07-22, 20:01
Medlem
Det fanns inte kokain i blodet utan en restprodukt som kroppen skapar i efterhand, vad jag kan utläsa av proverna.. Kan de, alltså J och den andre som visade positivt på restprodukt tagit något under midsommar?
På korten från ica är alla med inne i butiken. J är inte den som betalar eller håller i äggkartongen när de lämnar. Alla var alltså med på buset.
Även om J är förare finns det ett ansvar i gruppen för buskörningen. Kan grupptryck spelat in är en tanke jag får, jag förstår ansvaret som förare men jag kan inte låta bli att tänka att de var medvetna om vad de gjorde allihopa.
Citera
2025-08-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blublu

Även om J är förare finns det ett ansvar i gruppen för buskörningen. Kan grupptryck spelat in är en tanke jag får, jag förstår ansvaret som förare men jag kan inte låta bli att tänka att de var medvetna om vad de gjorde allihopa.

Bara en person är förare, bara en har ansvaret.
Om en 18-åring är så jagsvag och osäker att denne låter andra bestämma färden borde föräldrarna bromsat körkortet några år tills förståndet hunnit ikapp. Är man äldre ändå och ändå inte bestämmer bakom ratten är man en mes och en fara för omgivningen.
Vi måste bort från ursäkten "grupptryck" när det gäller bilkörning.

Allmänt:

Låst artikel i GP i dag:

Citat:
Föraren om sekunderna innan dödskraschen i Vallda
162 kilometer i timmen. Så fort ska det ha gått på 50-vägen strax innan kraschen som ledde till att två unga män miste livet.
Föraren anklagas även för att ha varit påverkad av kokain.
– Jag får inte kontroll på bilen, berättar den åtalade mannen om sekunderna innan dödsolyckan i Vallda.

https://www.gp.se/krim/foraren-om-sekunderna-innan-dodskraschen-i-vallda.bbd5e992-cbcd-4ece-9201-e7d722402976
Citera
2025-08-21, 16:04
Medlem
LarryKoopas avatar
Att läsa FUP gör ju en förbannad, att läsa hur J sitter och ljuger under förhören när han har orsakat att två av hans vänner är döda.
Köra i 160 på den vägen är ren idioti, hoppas verkligen att han får ett kännbart straff.
Citera
2025-08-21, 20:38
Medlem
Jag blir så jävla trött på föräldrar som blundar. Inte skulle min lilla pojke hålla på med droger. Det är andra som försöker smutskasta honom. Jo-l var narkomani. Punkt slut. Har sett hans uppväxt. Sen att der inte var meningen med att krock förstår vi alla med hade inte hans föräldrar l-nnat och L-na varit så jävla blå ögda hade det kanske inte hänt. Så kanske han hade fått hjälp i tid.Men problem finns inte i deras fina familj. Istället drar dom hals över huvud till Glommen istället för att möta problemet. Smart tänkt. Problemen försvinner om vi flyttar *E
Citera
2025-08-21, 20:38
Medlem
Hur kan det vara någon annans fel!
Herregud tänkt om fler resonerar på det viset.
Inget av argumenten för att rättfärdiga Js handlingen i ovan kommentar, killarna som Js tog livet av är skyldiga till äggkastning och ägginköp medans J är skyldig till mord genom att vårdslöst framför ett fordon i 160 km/h

Men att läsa fup:en så är det rätt tydlig att inte J är mogen eller begåvad nog att ta ansvar för fordon i allmän trafik!
Citera
2025-08-22, 20:38
Medlem
MrsUniversums avatar
JO#L var 24 år vid tillfället och umgicks med tre år yngre kompisar. Visar på omognad.

Och kväll efter kväll nöjeskasar de på vägarna i 1000 mil på bara några månader. Killarna med JO#L i täten är uppenbart tomma i bollen. Åka och sitta trångt i en gammal bil och kasta ägg på andra bilister.
Att sedan JO#L tror att vi andra ska gå på hans ihopdiktade story att han ej körde fort. Nänä.

BILEN HADE ALDRIG KUNNAT NÅ SÅ LÅNGT IN I SKOGEN OCH KNÄCKA TRÄD I endast 50 -60 km /tim. NEJ! Bilen måste ha färdats i MINST 100 km /tim.

Djupt tragiskt från början till slut. Vilka loosers de är allihopa. White trash är bara förnamnet.
Citera
2025-08-23, 16:36
Medlem
MrsUniversums avatar
SKAMMEN… Genom att förneka det sanna händelseförloppet håller Jo#l SKAMMEN på avstånd.
Då kan ingen försoning eller äkta läkning ske med vare sig honom själv eller de drabbades familjer.

Jo#l är kvar i förnekelsen vad han orsakat, genom att omoget och oansvarigt vidhålla att han körde i 50-60 samt ej intagit narkotika. Och vad detta ledde till.

Att Jo#l fortfarande så pass lång tid förnekar gör att han ännu ej bearbetat och själv tagit in hela vidden av händelsen och vad han förorsakat.

Var uppriktig Jo#l, se sanningen och skammen i vitögat. Skammen och erkännandet har en viktig funktion, nämligen läkning. Det handlar om ÖDMJUKHET.
Senast redigerad av MrsUniversum 2025-08-23 kl. 17:03.
Citera
2025-09-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsUniversum
SKAMMEN… Genom att förneka det sanna händelseförloppet håller Jo#l SKAMMEN på avstånd.
Då kan ingen försoning eller äkta läkning ske med vare sig honom själv eller de drabbades familjer.

Jo#l är kvar i förnekelsen vad han orsakat, genom att omoget och oansvarigt vidhålla att han körde i 50-60 samt ej intagit narkotika. Och vad detta ledde till.

Att Jo#l fortfarande så pass lång tid förnekar gör att han ännu ej bearbetat och själv tagit in hela vidden av händelsen och vad han förorsakat.

Var uppriktig Jo#l, se sanningen och skammen i vitögat. Skammen och erkännandet har en viktig funktion, nämligen läkning. Det handlar om ÖDMJUKHET.

Han blir nog ödmjuk i fängelset..
Borde väl närma sig rättegång snart? Tror inte J är en ond människa,bara omogen,noll konsekvenstänk och en känsla av att han står över andra och är odödlig..
Nu måste han ta konsekvenserna på samma sätt som de drabbade familjerna,skillnaden är att hans liv fortsätter..
Citera
2025-09-18, 15:31
Medlem
Rättegång planerad till 14-16 januari 2026.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in