2025-07-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Kateryna Kisten. Skådespelerska. Hon har lärt sig svenska bra. Med stark brytning. Mycket om hennes arbete, om inspelningar. Anekdoter.

Zelenskij är en bra talare får vi veta. Spelar Queen-låt, nåt smäktande ukrainskt. Krig och konst sägs hänga nära samman. Konsten är en metod att göra det obegripliga begripligt. Krig, där finns inga känslor, bara kompakt smärta. I krig finns ingen dialog.

Betyg: skådespelare är sig lika, för att syssla med kreativitet är de förvånande lika
Hon kändes väldigt inkvoterad, jag tycker att det behövs mer för att vara sommarpratare än att man är från Ukraina. Kan inte betygsätta för jag stängde av efter 10 minuter.

Överlag har det mesta den sista veckan varit riktigt uselt med undantag för Lotta Engberg som jag gjorde mig på förvånansvärt gott humör och får en stark trea!
Citera
2025-07-22, 10:38
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Hon kändes väldigt inkvoterad, jag tycker att det behövs mer för att vara sommarpratare än att man är från Ukraina. Kan inte betygsätta för jag stängde av efter 10 minuter.

Överlag har det mesta den sista veckan varit riktigt uselt med undantag för Lotta Engberg som jag gjorde mig på förvånansvärt gott humör och får en stark trea!

Ja, senaste veckan var inget vidare. Lotta Engberg har jag dock inte hört än. Har semester och är i Norge nu så lyssnar i efterhand på nätet, inte på radio.

Ukrainskan var väl ok, men jag vet inte, det var väl bra sett utifrån hennes förutsättningar kanske, men jag hade svårt att hålla fokus.

I övrigt har jag lyssnat igenom en del i sommararkivet. Måns Herngrens från mitten av 1980-talet skapade ju lite kaos när det sändes, men oj så snällt det framstår i dag, men Gösta Bohman blev ju sur .

I dag tisdag är det.operasångerskan Christina Nilsson. Ännu en och en halv timme om hur fantastiskt det är i kulturvärlden?
Citera
2025-07-22, 18:43
Medlem
Citat:

Tomas Stenström. Missförstådd småligist. Det är ett missförstånd, han menade inte att göra illa. Förebyggande våld, slå folk på käften. Stirra in i väggen. Köra moped. Slå sig själv för att känna att man lever. Slå sönder saker. Övergiven sommarstuga. Som ägs av nån. Ha, ha, ha, ha, Tomas bara skrattar. Zzzzzzzzzzzz... ljuga för polisen...

Framstod ju mest som en illa uppfostrad liten fjant, därtill narcissist.
Ett 90 min långt misslyckat försök att framstå som ball rocker med tuff bakgrund, svårt tillkämpade anekdoter om uppväxt och spelningar:
bråkade minsann med lärare då han var 10, och någon i bandet spräckte läppen. Och blev inte sydd på akuten! 😲
Rock n roll!!
Och bisarrt krystad blir berättelsen om hur han av en stor tuff kille hade blivit tvingad att uppträda med en Ultima Thule låt i den lokala bygdegården.
Inte mycket känns trovärdigt. Han som tex hade slagits med flickvännens stora starka onda styvfar. 🤔
Han kunde spöa på en vuxen man men vek ned sig för en annan pojke?
Skaver svårt.
Mer sannolikt så gillade han Ultima T men efterkonstruerar nu ifall historien skulle börja komma ikapp.
Han var ju mån om att nämna att han tog avstånd från deras sk nationalistiska musik och att han är mot främlingsfientlighet etc.

Sedan vämjeligt hur han försöker plocka nån sorts djuphetspoäng med att återge en händelse från spelning i Globen då nån fyllskalle bakom kulisserna ramlat 8 meter ner i golvet, och försöker få det till nån sorts personligt existentiell upplevelse:
”Så faller en person från himlen, när vi spelar i ett religiöst rus”
🤮🤮

Genomgående dumdrygt, helt humorbefriat, trist och menlöst.
Den bestående känslan är att man nästan vill slå honom hårt i ansiktet.

Ids ej betygsätta.
Citera
2025-07-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Ett 90 min långt misslyckat försök att framstå som ball rocker med tuff bakgrund, svårt tillkämpade anekdoter om uppväxt och spelningar:
bråkade minsann med lärare då han var 10, och någon i bandet spräckte läppen. Och blev inte sydd på akuten! 😲
Rock n roll!!
Och bisarrt krystad blir berättelsen om hur han av en stor tuff kille hade blivit tvingad att uppträda med en Ultima Thule låt i den lokala bygdegården.
Inte mycket känns trovärdigt. Han som tex hade slagits med flickvännens stora starka onda styvfar. 🤔
Skaver svårt.
Mer sannolikt så gillade han Ultima T men efterkonstruerar nu ifall historien skulle börja komma ikapp.
Han var ju mån om att nämna att han tog avstånd från deras sk nationalistiska musik och att han är mot främlingsfientlighet etc.

Sedan vämjeligt hur han försöker plocka nån sorts djuphetspoäng med att återge en händelse från spelning i Globen då nån fyllskalle bakom kulisserna ramlat 8 meter ner i golvet, och försöker få det till nån sorts personligt existentiell upplevelse:
🤮🤮

Ids ej betygsätta.
Ja, en av många sista veckan som har varit så dålig att jag har varit tvungen att stänga av och inte kan betygsätta!
Citera
2025-07-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ja, senaste veckan var inget vidare. Lotta Engberg har jag dock inte hört än. Har semester och är i Norge nu så lyssnar i efterhand på nätet, inte på radio.

Ukrainskan var väl ok, men jag vet inte, det var väl bra sett utifrån hennes förutsättningar kanske, men jag hade svårt att hålla fokus.

I övrigt har jag lyssnat igenom en del i sommararkivet. Måns Herngrens från mitten av 1980-talet skapade ju lite kaos när det sändes, men oj så snällt det framstår i dag, men Gösta Bohman blev ju sur .

I dag tisdag är det.operasångerskan Christina Nilsson. Ännu en och en halv timme om hur fantastiskt det är i kulturvärlden?
Haha, blev nästan sugen på att lyssna på Måns sommarprat!

Christina Nilsson sommarprat var en stark tvåa men iaf bättre än mycket annat sista veckan!
Citera
2025-07-22, 23:31
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Haha, blev nästan sugen på att lyssna på Måns sommarprat!

Christina Nilsson sommarprat var en stark tvåa men iaf bättre än mycket annat sista veckan!

Började lyssna på Christina, men nåt kom emellan. Måns Herngrens sommarprat är väldigt oskyldit, men Gösta Bohman tog det inte på rätt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Rock n roll!!
Skaver svårt.

🤮🤮

Ids ej betygsätta.

Det var som sagt inge vidare. Jag vet ju inte, men tror att han fick mycket "hjälp" av producenten. Eller så tycker han bara väldigt mycket om historien om sig själv. Hur gammal är han egentligen?

När jag gjorde lumpen var det en kille från Blekinge som påstod att om nån kom bakifrån så var han alltid beredd att gå till motattack. Det var oerhört skämmigt/pinsamt att lyssna på honom. Just det här avsnittet var bitvis lite likadant, det kändes skämmigt emellanåt.
Citera
2025-07-23, 16:39
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
I dag var det Andes Eriksson som ägde Rosa Bussarna som körde genom Afrika. Han verkar vara kroniskt positiv, väldigt företagsam, särdeles driftig och ... puh! En mänsklg dynamo. OK avsnitt. Men...

... P1 sommar måste skärpa till sig med producenterna. Det är så tydligt att sommarpratarna läser innantill. Och jag är övertygad om att många avsnitt är producerade med vänster hand, vilket får en del sommarpratare att framstå som mindre intressanta än de kanske är eller i vart fall kan fås att framstå som.
Citera
2025-07-24, 14:30
Medlem
Studsbolls avatar
Vilket kackel på No-Nose Gina Derawi. Hennes inre musselresa är nog bara för de som trampar i samma stollespår. Förmodligen försöker hon vara rolig, men det märkte jag inte av.
Citera
2025-07-24, 14:39
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Yvonne Hirdman. Kvinnokamp. Genus. RFSU. 100 procent ego. Å å å tjejer... Sekler av medvetna orättvisor och medveten diskriminering. Riktig äkta kärlek med en gift man. Kul för Yvonne Hirdman!

Tomas Stenström. Missförstådd småligist. Det är ett missförstånd, han menade inte att göra illa. Förebyggande våld, slå folk på käften. Stirra in i väggen. Köra moped. Slå sig själv för att känna att man lever. Slå sönder saker. Övergiven sommarstuga. Som ägs av nån. Ha, ha, ha, ha, Tomas bara skrattar. Zzzzzzzzzzzz... ljuga för polisen...

Båda var inte bra.

Yvonne Hirdman Var bra, fin insyn i 70-talets kvinnokamp, skeptisk till dagens feminism och ogillar dagens transgender bla. Bla bla.
Citera
2025-07-24, 19:31
Medlem
Anders erikssons sommarprat tyckte jag var en av dom bättre 2025. Han måste ha så många otroliga historier att berätta med rosabussarna. Har han skrivit någon bok ?
Citera
2025-07-24, 22:53
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Yvonne Hirdman Var bra, fin insyn i 70-talets kvinnokamp, skeptisk till dagens feminism och ogillar dagens transgender bla. Bla bla.

Hon är bra på att prata. Men jag är inte intresserad av det hon pratar om. Men smaken är ju olika, som tur är. Allt gott!
Citera
2025-07-24, 22:57
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melbax
Anders erikssons sommarprat tyckte jag var en av dom bättre 2025. Han måste ha så många otroliga historier att berätta med rosabussarna. Har han skrivit någon bok ?

Tror det finns böcker om Rosa bussarna, men de är nog inte skrivna av Anders Eriksson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in