2025-05-05, 22:30
  #1693
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Absolut kommer en del muslimer rösta för detta och det kommer att försvaga S, V, MP o C och det är bra. Hela vänstern o vänsterliberalerna kommer att hata hemskolning.

Men hemskolning kommer att ge nationalismen en chans och även påverka den övriga skolan.

Folk kan gå ihop och turas om att vara lärare till barnen. Sen kommer ju nationella prov ju vara på svenska som alla barn måste göra. Med frågor som MED har varit med om att bestämma.

Hur kommer hemskolning att ge nationalismen en chans?

Ett parti på 0,2% ska trumfa igenom hemskolning i riksdagen. Tvek på det.
Citera
2025-05-05, 23:00
  #1694
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Hur kommer hemskolning att ge nationalismen en chans?

Ett parti på 0,2% ska trumfa igenom hemskolning i riksdagen. Tvek på det.

Just nu driver inte MED frågan om hemskolning. Nationalismen förtrycks idag i vänsterskolan.

Frågan har stor potential att dra röster men MED kanske vill ligga på 1%. Och då hoppas jag SD tar frågan som tillsammans med sänkt matmoms kan bli en vinnare.

Men SD är kanske lite för mycket sossar för att gilla hemskolning.
Citera
2025-05-05, 23:57
  #1695
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Just nu driver inte MED frågan om hemskolning. Nationalismen förtrycks idag i vänsterskolan.

Frågan har stor potential att dra röster men MED kanske vill ligga på 1%. Och då hoppas jag SD tar frågan som tillsammans med sänkt matmoms kan bli en vinnare.

Men SD är kanske lite för mycket sossar för att gilla hemskolning.

Nyktert av MED.

Tror inte det finns någon röstpotential.

Du har fortfarande inte förklarat hur hemskolning skulle hjälpa nationalism.
Citera
2025-07-17, 15:01
  #1696
Avslutad
Brukar säga att jag står MED nära och att jag hade röstat på dem om de var ett riksdagsparti (som de aldrig kommer att bli så därför kommer jag aldrig att rösta på dem), men det har infunnit sig en del frågor pga framför allt händelserna i MÖ (därav första frågan):

Är MED fortfarande lika stora Israel-rövslickare som SD, eller har de nyktrat till på senare tid?

Hur ser MED på EU numera?
Citera
2025-07-17, 16:42
  #1697
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Brukar säga att jag står MED nära och att jag hade röstat på dem om de var ett riksdagsparti (som de aldrig kommer att bli så därför kommer jag aldrig att rösta på dem), men det har infunnit sig en del frågor pga framför allt händelserna i MÖ (därav första frågan):

Är MED fortfarande lika stora Israel-rövslickare som SD, eller har de nyktrat till på senare tid?

Hur ser MED på EU numera?
Det verkar som de börjar tveka på EU.

Det har varit mycket gnäll på EU från deras sida på X senaste tiden.
Citera
2025-07-22, 13:25
  #1698
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Är MED fortfarande lika stora Israel-rövslickare som SD, eller har de nyktrat till på senare tid?

Hur ser MED på EU numera?
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det verkar som de börjar tveka på EU.

Det har varit mycket gnäll på EU från deras sida på X senaste tiden.
MED har tagit ställning för Israel sedan 2023. Nu senast i år skrev f.d. partiledaren Sadé en debattartikel tillsammans med Jehoshua Kaufman, där man försvarade Israel mot anklagelser om folkmord (Sydsvenskan).
Citat:
[...] anklagelser om folkmord riktade mot Israel är lika befängda som de är hårresande. Däremot rör det sig om ett tragiskt krig under helt exceptionella omständigheter mot en fiende som har som uttalat mål att förinta Israel, med metoder som vi för inte alltför länge sedan fick en särskild inblick i.

Vad gäller EU så är MED för EU, men verkar vilja att EU ska banta ned sig (Medborgerlig samling).
Citat:
Medborgerlig Samling vill tillbaka till ursprungstanken där EU verkar för frihandel och fred. Därför kräver Medborgerlig Samling en folkomröstning om Sveriges EU-medlemskap om det inte omförhandlas.

I EU-parlamentet kommer Medborgerlig Samling verka för att EU ska sluta lägga sig i mer av våra liv, sluta bakbinda Sverige med fler lagar och stoppa EUs maktutvidgning, växande bidragsflora och ökande byråkrati.
Citera
2025-07-22, 13:27
  #1699
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
MED har tagit ställning för Israel sedan 2023. Nu senast i år skrev f.d. partiledaren Sadé en debattartikel tillsammans med Jehoshua Kaufman, där man försvarade Israel mot anklagelser om folkmord (Sydsvenskan).


Vad gäller EU så är MED för EU, men verkar vilja att EU ska banta ned sig (Medborgerlig samling).
En folkomröstning om EU är precis vad jag vill.
Citera
2025-07-22, 13:29
  #1700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Brukar säga att jag står MED nära och att jag hade röstat på dem om de var ett riksdagsparti (som de aldrig kommer att bli så därför kommer jag aldrig att rösta på dem), men det har infunnit sig en del frågor pga framför allt händelserna i MÖ (därav första frågan):

Är MED fortfarande lika stora Israel-rövslickare som SD, eller har de nyktrat till på senare tid?

Hur ser MED på EU numera?

MED är mycket mer pro-israel än SD, bara kolla deras medlemmar på facebook. Det är hur mycket postande som helst om att Israel är världens bästa land.

EU är de extremt splittrade kring, de har många som är emot EU men fler som är fega och inte vågar röra frågan. Tror även att många högt uppsatta medlemmar drömmer om att få jobba inom EU i Bryssel och därför vill hålla dörren öppen.
Citera
2025-07-22, 13:31
  #1701
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
MED har tagit ställning för Israel sedan 2023. Nu senast i år skrev f.d. partiledaren Sadé en debattartikel tillsammans med Jehoshua Kaufman, där man försvarade Israel mot anklagelser om folkmord (Sydsvenskan).


Vad gäller EU så är MED för EU, men verkar vilja att EU ska banta ned sig (Medborgerlig samling).

MED = blåsta borgare. MED är inget parti för mig. Jag är partilös och kommer att rösta med plånboken val 26 = på M.
Citera
2025-07-22, 13:35
  #1702
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
MED är mycket mer pro-israel än SD, bara kolla deras medlemmar på facebook. Det är hur mycket postande som helst om att Israel är världens bästa land.

EU är de extremt splittrade kring, de har många som är emot EU men fler som är fega och inte vågar röra frågan. Tror även att många högt uppsatta medlemmar drömmer om att få jobba inom EU i Bryssel och därför vill hålla dörren öppen.

Har försökt försvara Israel enligt linjen: de har Pride och frihet, men efter att de började svälta och skjuta ihjäl kvinnor och barn så är det omöjligt. Försvarar men sådant så är man en gris. Blundar man för sådant så är man en gris.

Tror som du om MED och EU, många vill jobba där. Hur det nu ska gå till med MED som plattform, ett parti på 0,1% ..?
Citera
2025-07-22, 13:53
  #1703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger

Tror som du om MED och EU, många vill jobba där. Hur det nu ska gå till med MED som plattform, ett parti på 0,1% ..?

Många i MED är människor som gjort sig för svåra att jobba med i andra partier. Jag har själv varit medlem. Men insåg snabbt att det var en soppa. Alla har olika tolkningar av vilken politik partiet ska driva. Skulle dom lyckas växa så kommer media att slita sönder dom pga alla nedgrävda lik.
Citera
2025-07-22, 13:54
  #1704
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
EU är de extremt splittrade kring, de har många som är emot EU men fler som är fega och inte vågar röra frågan. Tror även att många högt uppsatta medlemmar drömmer om att få jobba inom EU i Bryssel och därför vill hålla dörren öppen.
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Tror som du om MED och EU, många vill jobba där. Hur det nu ska gå till med MED som plattform, ett parti på 0,1% ..?
Nästan alla småpartier hoppas på att de ska bryta igenom snart och att det då ska bli mandat åt dem. Det är en förutsättning för att driva alla partier som inte är explicit revolutionära (dessa har en annan logik men det här inte hit). EU har varit en sådan fråga där flera partier har bytt fot så fort de har fått komma in i korridorerna, just för att det blir en betald plats för deras egna yrkespolitiker. Nu påstår MED att de är mot yrkespolitiker, men vi får se om de står fast vid det när de blir invalda (om det nu någonsin händer vilket jag tvivlar på).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in