Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-07-22, 08:58
Avslutad
https://youtu.be/phjUCFuiH_Q?feature=shared
Titta om ni vill skratta åt Måns i Let’s Dance.
Ser han påtänd ut av kokain redan här?
Stor komik i hans ansiktsuttryck och ryckiga, stela rörelser.
Citera
2025-07-22, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Nu lämnade han ju prover frivilligt och dom sjönk efter tid på alkoholen så förstår inte problemet?

Oavsett om det är CDT eller Peth så är väl det viktiga att dom sjunker - vilket dom tydligen gjorde. Endast i trafikfrågor kan man bli straffad vid förhöjda alkohol värden, inte i några andra fall.

Nej, det står inte hur mycket man har druckit Individuellt och har aldrig hört att det används av domstolen tidigare.
Att banta är inte svårt men att hålla vikten är .
Citera
2025-07-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Om han bara var ute efter att vinna, tror du inte att han skulle ha stämt henne för förtal för länge sedan? Men det gör han inte. Och det enda uppenbara skälet är hans barn. Hur förklarar du det?
Det gör han inte för att förtalet är sant
Citera
2025-07-22, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
Hur kan du se att han inte är en ärlig och ansvarande person?

Måste han MZ erkänna något missbruk för dig?

Hur kommer du fram till ynklig narcissist, som inte bryr sig om någon, men han älskar ju absolut sina barn men inte sin fd fru längre. Ni med flera äktenskap bakom er här i tråden hade ni inte lovat att älska var och en av dem till the bitter end!?!? Men det gjorde ni inte!!

Hans beteende visar att han inte är ärlig eller ansvarstagande. Men det blir mer och mer tydligt att han inte har någon självinsikt.

Om han hade självinsikt och förstod hur han framstår, OCH om han förstod vad ansvarstagande och omtanke om barnen verkligen innebar, så skulle han skriva in sig på en rehab-klinik i minst 6 månader. Istället för att ta på sig offerkoftan i media skulle han stå för det han gjort och säga ja, jag har flera missbruk, jag är så ledsen för allt jag gjort Ciara och barnen, jag har betett mig väldigt illa, men nu ska jag ta tag i det på riktigt.

Men han tycks inte förstå varken hur han framstår eller vad han behöver göra.

Och - det sista du skrev tyder på att du är bitter för att du blivit lämnad. Eller kanske bitter för att Ciara gått vidare. Hur som helst, du vet ingenting om vad vi har för civilstatus, och det hör inte hit alls.
Citera
2025-07-22, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nej, de kan de inte. Och om den ena föräldern hindrar den andra från att träffa sina barn kan det först utdömas vite, därefter begäras hämtning samt att man kan bli åtalad för egenmäktighet med barn.
Jo det kan dom.
Citera
2025-07-22, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Oj! Kunde du utläsa allt det genom att han framförde en standardlåt på sin repertoar?
Ja! Är det inte imponerande
Citera
2025-07-22, 09:32
Medlem
Citat:
Men om det nu ska va fair play så kan väl båda testa sig inför umgänge med barnen det går ju att mäta både alkohol och kokain bakåt i tiden Det har ju trots allt pratas om båda föräldrarnas dryckesvanor och i MZ fall även andra droger jag vet inte hur det ligger till för C med andra droger.

Eftersom C framställs som en mycket ansvarstagande förälder så tänker jag att hon inte har något att dölja.

Att en del här i tråden tycker att man minsann ska kunna få dricka vin som en vanlig människa i den icke muslimska världen osv. Vilket tydligen hör till vardagen i UK och i en del andra länder.

Vill bara tipsa er om att myndigheterna kanske inte tycker som er!

Läs länken nedan om en helt vanlig svensk tjej som blev av med körkortet trots att hon inte var alkoholist.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/linn-fick-indraget-korkort-efter-peth-test/
Uppenbarligen finns ingen oro över C alkoholvanor
Citera
2025-07-22, 09:40
Avslutad
Citat:
Jag förstår dig och det gör säkert en hel del i den här tråden även om de inte vill erkänna det, hyckleri.

Men de är själva inne på tredje äktenskapet typ om det nu stannar där.
Ingen har några förpliktelser mot någon ja även om det kan verka fel så händer det att man backar ut ur ett förhållande som inte blev det man drömde om.

Det är såna här inlägg som visar på den typiska IQ-nivån bland Måns pensionärsfans. Du skrev även att Måns ”inte är skyldig att älska Ciara”.
Då reder vi ut det igen.

1. Kritiken Måns fått från kollegor och vänner i branschen, plus på Flashback, handlar inte om att han ”slutat älska henne”.
Måns var otrogen under hela äktenskapet samtidigt som han alltså var gift och fortsatte bedyra sin kärlek för henne, ljuga för henne osv.
Det är inte att ”backa ut”.

2. Han har gjort likadant i tidigare relationer mot Marie och Azra, skrivit låtar om att han är beroende av kicken han får av otrohet. Uttalat sig att han på ett sätt borde vara i ett öppet förhållande eftersom han försöker knulla allt som rör sig när han är upptagen, men att han inte vill eftersom han inte står ut med tanken på att hans partner skulle ligga med andra.

3. Ciara tog ut skilsmässa. Två ggr från Måns. Första gången övertalade han henne ge det en sista chans genom att tillfälligt flytta till Sverige. Men han var otrogen, knarkade och var aggressiv så hon tog ut skilsmässa igen. Det är Ciara som lämnat Måns.

4. Vår civilstatus har inte med tråden att göra men själv har jag bara varit i gift en gång med personen som jag är gift med. Aldrig skilt mig, aldrig varit otrogen i ett äktenskap. Kysste nån annan i ett tidigt ”förhållande” vid 18 års ålder men det är allt. Inte i närheten av att ha legat med tusentals andra i flera relationer och ett helt äktenskap.
Citera
2025-07-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Hans beteende visar att han inte är ärlig eller ansvarstagande. Men det blir mer och mer tydligt att han inte har någon självinsikt.

Om han hade självinsikt och förstod hur han framstår, OCH om han förstod vad ansvarstagande och omtanke om barnen verkligen innebar, så skulle han skriva in sig på en rehab-klinik i minst 6 månader. Istället för att ta på sig offerkoftan i media skulle han stå för det han gjort och säga ja, jag har flera missbruk, jag är så ledsen för allt jag gjort Ciara och barnen, jag har betett mig väldigt illa, men nu ska jag ta tag i det på riktigt.

Men han tycks inte förstå varken hur han framstår eller vad han behöver göra.

Och - det sista du skrev tyder på att du är bitter för att du blivit lämnad. Eller kanske bitter för att Ciara gått vidare. Hur som helst, du vet ingenting om vad vi har för civilstatus, och det hör inte hit alls.

Tillägg och förtydligande: Han behöver inte gå ut i media alls, utan tvärtom, bete sig som en vettig människa, under radarn. Men eftersom han verkar älska strålkastarljuset borde han använda det till att framstå som klok istället för det han gör nu. Men så klok är han ju uppenbarligen inte.
Citera
2025-07-22, 09:58
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
https://youtu.be/phjUCFuiH_Q?feature=shared
Titta om ni vill skratta åt Måns i Let’s Dance.
Ser han påtänd ut av kokain redan här?
Stor komik i hans ansiktsuttryck och ryckiga, stela rörelser.
Han slickar sig om läpparna hela tiden också. Definitivt hög av kokain.
Citera
2025-07-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Tillägg och förtydligande: Han behöver inte gå ut i media alls, utan tvärtom, bete sig som en vettig människa, under radarn. Men eftersom han verkar älska strålkastarljuset borde han använda det till att framstå som klok istället för det han gör nu. Men så klok är han ju uppenbarligen inte.
Åh, bra att du tog upp det. En snabb tillbakablick: om det gäller honom, så borde det också gälla för henne: Hur var det med hennes inlägg i mars? Det är helt sant, eller hur? Hon behöver inte gå ut i media, utan snarare bete sig som en vettig människa, under radarn.
Hoppsan... Kort sammanfattat.
Citera
2025-07-22, 10:15
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelvatten123
Det gör han inte för att förtalet är sant
Exakt. Det skulle bli ett ännu värre nederlag för MånsPetter. Har inte läst vad hon skrev men är mer än övertygad ändå att hon endast skrev en bråkdel av hur illa det varit. Tror knappast att det behövdes överdrivas eller ljugas i inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in