Citat:
De hängda dockorna symboliserar mycket riktigt nazismens folkmord på judar. Genom överskriften och figuren med palestinasjal görs det tydligt att det handlar om att jämföra folkmordet på judar med det med palestinier.
Eftersom folkmordet på palestinier förstås inte uppmuntras så är det är inte heller en uppmaning till mord på judar, oavsett mordmetod.
Det är beklämmande på många sätt att folk inklusive dig använder metoden att helt sonika hitta på en fultolkning som passar deras agenda att kunna sätta en antisemitstämpel på verket.
Det inkluderar chefredaktörer, höga politiker, professorer, jurister och opinionsbildare. Man är antingen inte kapabel att tolka konstnärliga verk som är mer avancerade än baksidan på ett mjölkpaket eller tycker sig ha rätt att tolka allt som man vill, dvs till det sämsta för motståndaren och i vilket fall som helst så struntar man i om man är sanningsenlig och ärlig eller inte, för man har rätt i alla fall.
Alla intellektuella bland högerväljare och israelvänner i Sverige borde vara lika djupt bekymrade som jag över vad som håller på att hända och vilka företrädarna för dessa grupper är och hur villigt och uppenbart de använder lögnen som vapen och hur renons på vanlig empati de är.
Eftersom folkmordet på palestinier förstås inte uppmuntras så är det är inte heller en uppmaning till mord på judar, oavsett mordmetod.
Det är beklämmande på många sätt att folk inklusive dig använder metoden att helt sonika hitta på en fultolkning som passar deras agenda att kunna sätta en antisemitstämpel på verket.
Det inkluderar chefredaktörer, höga politiker, professorer, jurister och opinionsbildare. Man är antingen inte kapabel att tolka konstnärliga verk som är mer avancerade än baksidan på ett mjölkpaket eller tycker sig ha rätt att tolka allt som man vill, dvs till det sämsta för motståndaren och i vilket fall som helst så struntar man i om man är sanningsenlig och ärlig eller inte, för man har rätt i alla fall.
Alla intellektuella bland högerväljare och israelvänner i Sverige borde vara lika djupt bekymrade som jag över vad som håller på att hända och vilka företrädarna för dessa grupper är och hur villigt och uppenbart de använder lögnen som vapen och hur renons på vanlig empati de är.
Så du menar att konst ej tolkas av betraktaren, utan är att jämföra med naturvetenskap. Där det bara finns ett rätt svar på en hypotes? Förstår jag dig rätt, är det detta när du menar att min tolkning av spektaklet är att liknas vid en fultolkning som ska passa min agenda att sätta en antisemit stämpel?
Dan Parks dömdes ju för hets mot folkgrupp när han placerade en burk med texten cyklon-b utanför judiska församlingen i göteborg. Helt rätt ska tilläggas.
Vad jag kan se i media verkar de flesta politiker fördömma detta och kalla det antisemitism. Verkar bara vara folk på vänsterkanten och inom palestinarörelsen som tycker annorlunda. Som vanligt är man nyttiga idioter, se hur det gick i Iran 1979 som exempel på hur det går när man lierar sig med religösa extremister.
Var anser du gränsen för konst går? Jag anser att den passerats med råge i Umeå.