Citat:
Ursprungligen postat av
a-mortal
Ser du några hål i mina förslag?
Låter väl ganska korrekt det hela
" Du har ju själv barn, hur många gånger har du inte redan ljugit för dem" inte mycket. De är smarta. De hatar redan staten så att säga.
Blir väl så när 1. de ser att deras pappa aldrig går till jobbet 2. undrar varför och 3. jag svarar.
Sen sköter deras IQ resten
IQ är f ö en fantastisk sak som det pratas för lite om.. Att jag blev så här lurad var pga tillfällig IQ-sänkning p g a allt kom samtidigt med flytt till ny stad, vårdnadstvist, arbetsmarknadsproblem. Det blev för mycket och jag kunde inte se klart. Det blev för smärtsamt att agera på den informationen som kanske fanns där ändå att från 13 år till ca 35 års ålder har jag kämpat med skola och chefsjobb och allt jag jobbat för (mitt livsprojekt) i över 20 år finns inte längre kvar... Det blev enklare för mig att lösa ut inkomstförsäkring med chefslön från storstad 22 månader och hålla skenet uppe med låga boende kostnader i småstad. Grillkvällar och vila i poolen i villan och faktiskt mer pengar att leva på än med jobbet än att starta en yrkesutbildning som kock och fimpa 20+ års strävande.