2025-07-21, 15:15
Medlem
De största sveken / problemen är väl:

-Lexbase m fl (Staten gjorde inte som de lovat att ta vara på ens rättigheter via IMY/Datainspektionen. En scam deluxe)

-Hål I CV aspekten. Var kommer detta ifrån egentligen ? jag trodde väl lite att man skulle ses som en hjälte om man var pappeledig och sen ledig 1-2 år till som lite small business / nomad / influence whatever reste runt lite på sina ihopsparade pengar. Att alla gen z vilel göra det ? Men icke. Har man hål 18 månader stora problem utanför universitetsstäders arbetsmarknader och 36 mån+ nästan omöjligt att komma tillbaka i yrket med samma examen i alla fall utanför universitetsstäders arbetsmarknader. Med barn och skild kan man inte flytta.

-Summa effekten: the american dream / den s k perfekta svenska drömmen / gör din plikt -kräv din rätt går snett så ofta att det känns som scamming.
Citera
2025-07-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleuret2345
jupp

Frågan är vad tycker DU om det ?

Att du verkar cp, alternativt är någon slags rättshaverist.
Citera
2025-07-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ja de plockar grönkål här tror jag det var de ligger på 160 kr / tim nu sa Rumänierna som ville köpa mitt barns mobil jag talade med.
Kan det vara bra för ryggen att böja sig så hela tiden ? Om jag får ok av sjukgymnast visst men hur skyddar man sig från solen dagar det inte är molnigt. Jag vill ju inte ha hudcancer som arbetsskada ? Vill du?

Jag är inte lat. Jag gapar inte efter mycket (men är trygghetssökande och ville ha marginaler). Jag tar vara på mina rättigheter bäst jag kan och tänker inte utföra något slavarbete som straff för jag gjort exakt det jag blev ombedd av staten

jag levde den s k perfekta svenska drömmen:

4,5 betyg högstadie → 4,9 på gymnasiet → Topputbildning
Villa (10 mkr idag) + sommarhus (7 mkr)
Jobbade 50-60 tim/vecka som chef
Allt perfekt enligt "samhällskontraktet"

Sen kom Lexbase och raderade 10 år av mitt liv, and counting...
du är ju inte fattig direkt vilket är bra. Testa och sök jobb i typ Tyskland eller Danmark. Kommer nog gå bättre. Eller kör något eget. Sen att samhällskontraktet är brustet vet jag redan. Man har förstört som fan för företagsamheten så det blir jobbigare för folk som bidrar till ett starkare Sverige genom all krånglig byråkrati
Citera
2025-07-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Att du verkar cp, alternativt är någon slags rättshaverist.
Jadu, jag ser att du har varit medlem i över 3 år och inte lyckats starta ett enda ämne? Vad är grejen? Är det intellektet som brister eller bara lathet?
Citera
2025-07-21, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
För mig så sa de redan i första kursen på ekonomiprogrammet på universitetet att organistationer i allmänhet kan ses som organiserade anarkier enligt skandinavisk organisationsforskning. Vad jag vet så är kunskap om propaganda med i kursböckerna i svenskaböckerna i grundskolan. Det verkar inte räcka för att väcka folk.
Jo men om du agerar så har du lämnat din lojalitet mot Svenska staten bakom dig och lever inte efter att det de säger är sant och skyddar sig om du följer deras instruktioner. Du tror allt är propaganda och scam och utnyttjande. Ja vars, jag säger inte du har fel men uppenbarligen var jag och flera med mig för lojala då.
Citera
2025-07-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal

Ser du några hål i mina förslag?
Låter väl ganska korrekt det hela
" Du har ju själv barn, hur många gånger har du inte redan ljugit för dem" inte mycket. De är smarta. De hatar redan staten så att säga.
Blir väl så när 1. de ser att deras pappa aldrig går till jobbet 2. undrar varför och 3. jag svarar.
Sen sköter deras IQ resten
IQ är f ö en fantastisk sak som det pratas för lite om.. Att jag blev så här lurad var pga tillfällig IQ-sänkning p g a allt kom samtidigt med flytt till ny stad, vårdnadstvist, arbetsmarknadsproblem. Det blev för mycket och jag kunde inte se klart. Det blev för smärtsamt att agera på den informationen som kanske fanns där ändå att från 13 år till ca 35 års ålder har jag kämpat med skola och chefsjobb och allt jag jobbat för (mitt livsprojekt) i över 20 år finns inte längre kvar... Det blev enklare för mig att lösa ut inkomstförsäkring med chefslön från storstad 22 månader och hålla skenet uppe med låga boende kostnader i småstad. Grillkvällar och vila i poolen i villan och faktiskt mer pengar att leva på än med jobbet än att starta en yrkesutbildning som kock och fimpa 20+ års strävande.
Senast redigerad av kalleuret2345 2025-07-21 kl. 15:38.
Citera
2025-07-21, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minotaur04
du är ju inte fattig direkt vilket är bra. Testa och sök jobb i typ Tyskland eller Danmark. Kommer nog gå bättre. Eller kör något eget. Sen att samhällskontraktet är brustet vet jag redan. Man har förstört som fan för företagsamheten så det blir jobbigare för folk som bidrar till ett starkare Sverige genom all krånglig byråkrati
Danskarna gillar inte heller hål i CVt
Citera
2025-07-21, 15:58
Medlem
Citat:
Ja de plockar grönkål här tror jag det var de ligger på 160 kr / tim nu sa Rumänierna som ville köpa mitt barns mobil jag talade med.
Kan det vara bra för ryggen att böja sig så hela tiden ? Om jag får ok av sjukgymnast visst men hur skyddar man sig från solen dagar det inte är molnigt. Jag vill ju inte ha hudcancer som arbetsskada ? Vill du?

Jag är inte lat. Jag gapar inte efter mycket (men är trygghetssökande och ville ha marginaler). Jag tar vara på mina rättigheter bäst jag kan och tänker inte utföra något slavarbete som straff för jag gjort exakt det jag blev ombedd av staten

jag levde den s k perfekta svenska drömmen:

4,5 betyg högstadie → 4,9 på gymnasiet → Topputbildning
Villa (10 mkr idag) + sommarhus (7 mkr)
Jobbade 50-60 tim/vecka som chef
Allt perfekt enligt "samhällskontraktet"

Sen kom Lexbase och raderade 10 år av mitt liv, and counting...

Snälla, sluta försöka skryta med dina 4,9 på gymnasiet och chefsjobb. Vem fan bryr sig om gymnasietbetyg, eller för den delen ingenjörsutbildning i data. Du är helt klart en autistisk rättshaverist och det är givetvis anledningen till att ingen arbetsgivare vill ta i dig med tång.

Villa för 10 milj i småstad. Ja, jo. Tips: sälj sommarhuset, lev loppan på avkastningen och pensionera dig istället.
Citera
2025-07-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Snälla, sluta försöka skryta med dina 4,9 på gymnasiet och chefsjobb. Vem fan bryr sig om gymnasietbetyg, eller för den delen ingenjörsutbildning i data. Du är helt klart en autistisk rättshaverist och det är givetvis anledningen till att ingen arbetsgivare vill ta i dig med tång.

Villa för 10 milj i småstad. Ja, jo. Tips: sälj sommarhuset, lev loppan på avkastningen och pensionera dig istället.
10 milj villan är såld. sommarhuset också. reserverna tömda. sålt de sista märkeskläderna på Tradera nu. Det är inget skryt det är meritokrati:

Staten säger : Skaffa er meriter och bra betyg och examen och ni är så gott som garanterade jobb.

Staten och lärarna i skolan och SYO konsultenten säger INTE Skaffa er meriter om ni vill och bra betyg och examen och sånt om ni tror på det systemet och det sannolikt ger er jobb och bra liv.
Citera
2025-07-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graFFe
Vad är det för lexbasefälla och knapptryckning där du syftar på? Är genuint intresserad.
Polisen skulle spela Allan och startade förundersökning om olovlig körning istället för att ha kontakt med mig så jag kunde visa kvitton på inbetald fordonsskatt
Polisen tryckte på förundersökning och jag var tvungen att skicka överklagan till domstol för att få bort ärendet och bli friad.
Lexbase snappade upp detta
Google snappade upp detta och jag hamnade med Lexbase med sökträff 2 eller 3 på mitt (unika) namn.
Citera
2025-07-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filthytest
You blonde swedish ain't worth a shit
Well, if you think IQ is worthless, a quick glance at the global IQ distribution map might change your mind, or not, if you’re set on sticking to your... unique worldview.
Citera
2025-07-21, 16:54
Avslutad
Fy fan va många skadeglada självgoda idioter i denna tråden, men det förstod jag direkt när jag läste TS.

Men jag är helt på din sida TS, har själv ett glapp nu på tror det är 10 år, pga utbrändhet, psykisk ohälsa, är i din ålder och jag har gett upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in