Citat:
Ursprungligen postat av
Zappazen
Ok. Men du glömmer att både lampan, rummet och intelligensen redan existerar i vår värld. Hade någon påstått att lampan tändes pga magi hade det behövts bevisas att magi existerar som ett objektivt faktum. Samma med ufo. Finns inga objektiva bevis att ufos, i meningen utomvärdsliga intelligenta objekt, existerar. Ljusblixtarna kan vara en konsekvens av naturliga fenomen. Finns ingen anledning att blanda in ufos.
Även om du delvis pratar magi här (det är inte nämnt någonstans, men jag vet att skeptiker gärna introducerar gud, troll och magi ungefär som att det är någon sorts debunk) så låt oss hålla diskussionen saklig.
Beatriz nämner att ljusblixtarna har synts väldigt frekvent kring atombombstester.
Om ljusblixtarna syns slumpmässigt över natthimlen eller världen, är denna "slutsats" givetvis helt ogrundad.
En annan fråga som jag förutsätter kommer förklaras är hur definitonen av dessa ljusfenomen är gjord / avgränsad och hur detaljerade de är rent visuellt, exempelvis: Formationer?
Eftersom Dennis pratar om något som är OMDANANDE tänker jag mig att datan är delviv KONKLUSIV och således bör det vara mer än någon fläck på en lins, men samtidigt förstår jag de som tänker magi och tomtar därför att det är en mycket enklare dialog även om den här helt osaklig.