Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Språkväggen gömmer mycket av att det är så stora IQ skillnader och precis som nämnts tidigare i tråden så innebär det också att språkproblemen varit en ursäkt för att det inte går så bra för barnen, ungdomarna, de vuxna eller de äldre som kommer från områden där IQ ligger så väsentligt mycket lägre än vad det gör i Sverige och andra civiliserade delar av världen.
Det mest intelligenta jag sett en somalier göra är att köra en taxi, buss / spårvagn. Jag blir fan imponerad då!
I övrigt när jag betraktar och observerar somalier såväl barn som vuxna och även gamla. Intelligentbefriade beteenden som lyser lång väg. Ja, så illa ibland att jag betraktar de som har Downs Syndrom som mer resonabla och smartare.
Min bedömning och nu killgissar jag är att ungefär 75% av somalierna som kommit till Sverige har inte en chans att etablera sig i vårt samhälle. Deras enda möjlighet är att leva såsom i hemlandet eller leva på bidrag resten av livet.
Sedan återstår 25% som med många år i svensk skola möjligen skulle kunna leva som en vanlig svensk. Men vägen dit är både lång och svår, speciellt för andra generationen som samtidigt slits mellan hemvärld och det svenska samhället.
Jag tycker att Sverige måste ta konsekvenserna av att fört en urusel migrationspolitik och se till att 75% av somaliterna återvänder hem till Somalia, de kan få ett startbidrag om 50.000 - 100.000 kr och vi skulle spara enorma pengar på köpet. Med såpass stort startkapital i Somalia kan de utföra mirakel för sitt hemland och för sig själva.
Framförallt så MÅSTE Sverige och det här är inget snack om saken, se till att utvisa alla kriminella somalier och särskilt de somalier som är extremister i religion eller i handling (terrordåd). Alternativt låsa in dem för resten av livet.
Liknande resonamang finns för fler invandrargrupper givetvis, men varje land har sina egna egenskaper så jag föredrar att ta en invandrargrupp i taget.
Instämmer i det mesta.
Det uppseendeväckande är att Somalier som utvandrat till Minneapolis ofta blivit framgångsrika företagsledare och är välsedda där.
Det beror väl antagligen på att det uppmätta IQ-värdet för somalier är just ett genomsnittsvärde.
När agnarna sållas från vetet har de driftiga, hårt arbetande somalierna med högt IQ utvandrat till USA där ”a selfmade man” kan bli framgångsrik.
På samma sätt som den andra gruppen, som vet med sig att de inte vill eller klarar sånt, har valt att komma till bidragslandet Sverige.