2025-07-19, 15:06
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloD0ngy
För att citera Lotta i podden TV-fabriken häromåret: ”det är inte som att jag höll på lite med Erik för att jag är en sån fruktansvärd människa, utan jag är ju ihop med honom och jag vet att det var rätt. Det var rätt för honom och det var rätt för mig. Det var två människor som råkade va som gjorda för varandra och som har samma idé om vilket liv vi vill leva tillsammans.”

Baserat på Martinas egna utsagor i böcker, och kommentarer av Erik i diverse intervjuer, verkar deras äktenskap ha varit djupt dysfunktionellt med dagliga bråk om allt och ingenting. Jag säger inte att otrohet är ok, men jag klandrar heller inte Erik för att han blev kär i en annan och valde att lämna.

Nu känner jag varken Martina eller Lotta, men Lotta känns mer genuin och lättsam människa. Jag hade valt Lotta alla dagar i veckan.
Citera
2025-07-19, 15:20
Medlem
CaPtaiN-MiFFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longest-covid
Det är fortfarande en horungig sak att göra, och vem vet… bråken kan ha handlat om hans wandering eye och flirtande med andra
Du låter barnslig och ung.
Citera
2025-07-19, 16:17
Medlem
Longest-covids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaPtaiN-MiFFo
Du låter barnslig och ung.

Eller gammal och bitter?
Citera
2025-07-19, 18:03
Medlem
Citat:
För att citera Lotta i podden TV-fabriken häromåret: ”det är inte som att jag höll på lite med Erik för att jag är en sån fruktansvärd människa, utan jag är ju ihop med honom och jag vet att det var rätt. Det var rätt för honom och det var rätt för mig. Det var två människor som råkade va som gjorda för varandra och som har samma idé om vilket liv vi vill leva tillsammans.”

Baserat på Martinas egna utsagor i böcker, och kommentarer av Erik i diverse intervjuer, verkar deras äktenskap ha varit djupt dysfunktionellt med dagliga bråk om allt och ingenting. Jag säger inte att otrohet är ok, men jag klandrar heller inte Erik för att han blev kär i en annan och valde att lämna.

Men det är just det. Otroheten. Hade de gjort slut och väntat hade det varit ok, jag och många andra förstår att förhållanden tar slut. Men om de ljuger om något så grundläggande, vad ljuger de mer om? Jag tycker inte de är så härliga om det innebär att båda två är lögnare över tid. Det får ju stå för dig att du stöttar lögnare, men även i ett trasigt förhållande har man val. Val att inte ljuga. Val att vara ärlig och göra slut först. Det hade inte bara varit bättre för Martins men herregud, alla barn! Så om Lotta tycker det är rätt att ljuga över tid och att skada barn får det stå för henne och dig. Men jag tycker man kan vara ärlig. Lotta är äcklig lögnare.
Citera
2025-07-19, 18:11
Medlem
Citat:
Lider med Erik och Lotta nu när Martinas bittra ”Det är något som inte stämmer” ska upp på bio i hela Norden. Känns som att det kommer bli ännu en shitstorm där de får en massa hat för att de råkade bli kära i varandra. 12 år har passerat. Man kan tycka det är dags för Martina att gå vidare.
Hon har gått vidare. Har en ny man och bor mitt i stan. Varför hon vill göra film av sin bok är väl för att det ligger pengar i det samt att det finns folk som vill titta. Det är inte som att Erik och Lotta är de sista som kommer att bete sig såsom de betedde sig. Bra att andra blir varnade.
Citera
2025-07-19, 18:15
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Men det är just det. Otroheten. Hade de gjort slut och väntat hade det varit ok, jag och många andra förstår att förhållanden tar slut. Men om de ljuger om något så grundläggande, vad ljuger de mer om? Jag tycker inte de är så härliga om det innebär att båda två är lögnare över tid. Det får ju stå för dig att du stöttar lögnare, men även i ett trasigt förhållande har man val. Val att inte ljuga. Val att vara ärlig och göra slut först. Det hade inte bara varit bättre för Martins men herregud, alla barn! Så om Lotta tycker det är rätt att ljuga över tid och att skada barn får det stå för henne och dig. Men jag tycker man kan vara ärlig. Lotta är äcklig lögnare.
Där slog du huvudet på spiken ja. Essencen i Erik och Lottas otrohet var ju att de inte direkt gjorde slut med sina partners. Man kan ju träffa någon ny och då göra slut med sin nuvarande. Nu var det lite som om de både ville äta kakan och ha den kvar. Knulla runt med varandra under TV-inspelningar för att se om det skulle leda till något mer men samtidigt ha kvar nuvarande partner att kunna gå tillbaka till om det efter ett par månader skulle visa sig att det bara var en flört som dog ut. Det är det som gör att såväl Erik som Lotta är rejäla svin
Citera
2025-07-19, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nu känner jag varken Martina eller Lotta, men Lotta känns mer genuin och lättsam människa. Jag hade valt Lotta alla dagar i veckan.
Gör det men gör det för i helvete inte medan du är gift med en annan.
Citera
2025-07-20, 07:05
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Lider med Erik och Lotta nu när Martinas bittra ”Det är något som inte stämmer” ska upp på bio i hela Norden. Känns som att det kommer bli ännu en shitstorm där de får en massa hat för att de råkade bli kära i varandra. 12 år har passerat. Man kan tycka det är dags för Martina att gå vidare.

Pengarna måste in, Martinas bolag för en tynande tillvaro och saknar tillgångar. Syrran Bea kan hon nog inte låna några pengar av heller, för även hennes bolag är tömt på pengar. Det skaver säkert när deras exmän har en helt annan ekonomi (särskilt Henrik då som badar i pengar)
Citera
2025-07-20, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Pengarna måste in, Martinas bolag för en tynande tillvaro och saknar tillgångar. Syrran Bea kan hon nog inte låna några pengar av heller, för även hennes bolag är tömt på pengar. Det skaver säkert när deras exmän har en helt annan ekonomi (särskilt Henrik då som badar i pengar)

Ingen koll på Martinas ekonomi men Bea är ju läkare och bör kunna få en ok månatlig inkomst.
Citera
2025-07-20, 14:00
Medlem
Crerands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Ingen koll på Martinas ekonomi men Bea är ju läkare och bör kunna få en ok månatlig inkomst.

Bea lägger ju alla sina pengar på ”Polarmysteriet”. Där finns nog inte mycket att hämta. Även om en del av det finansieras av KI.
Citera
2025-07-20, 17:17
Medlem
CaPtaiN-MiFFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longest-covid
Eller gammal och bitter?
Vad vet jag. Men du framstår som just det jag beskrev. Känner igen mig så smått i min yngre naivitet och omognad..
Citera
2025-12-11, 18:01
Medlem
PiffEllerPuffs avatar
Av någon outgrundlig såg jag Martinas film "Det Är Något Som Inte Stämmer" häromdagen. Mina förväntningar var oerhört låga. Och jag måste säga att detta är nog en topp tre av de sämsta svenska filmer som gjorts. De enda svenska filmer som slår denna i uselhet är Reine & Mimmi i fjällen och Zingo.

Ett haveri från början till slut. Makalöst usel regi, manus och skådespeleri. Inte trovärdigt på en fläck. Det var varken komedi, drama eller drama-komedi, bara en kalkon. Det enda som var imponerande med filmen, var att de erfarna skådespelarna (och ofta duktiga stabila) Rooney och Rappaport var så in i vassen usla, man tappade hakan fler ggr än jag orkade räkna. Med deras erfarenhet och cv, trodde jag inte detta var möjligt. Rooney vara rent av en katastrof. Hoppas verkligen att han fick dåligt betalt.

Jag hoppas innerligt att filmen inte var bekostad i någon form av Svenska Filminstitutet, för då innebär det att denna smörja var bekostad av skattemedel. Det vore verkligen som att spotta svensken i ansiktet. Vi har rätt att få långt bättre kultur än denna dynga för våra skattepengar. Fy fan, säger jag, på ren svenska. Det enda positiva, var att laddade ner skiten och inte behövde betala en spänn (förutom via eventuell skatt). Håll Martina BORTA från filmens värld. Tack!
Senast redigerad av PiffEllerPuff 2025-12-11 kl. 18:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in