Citat:
Ursprungligen postat av
HelloD0ngy
För att citera Lotta i podden TV-fabriken häromåret: ”det är inte som att jag höll på lite med Erik för att jag är en sån fruktansvärd människa, utan jag är ju ihop med honom och jag vet att det var rätt. Det var rätt för honom och det var rätt för mig. Det var två människor som råkade va som gjorda för varandra och som har samma idé om vilket liv vi vill leva tillsammans.”
Baserat på Martinas egna utsagor i böcker, och kommentarer av Erik i diverse intervjuer, verkar deras äktenskap ha varit djupt dysfunktionellt med dagliga bråk om allt och ingenting. Jag säger inte att otrohet är ok, men jag klandrar heller inte Erik för att han blev kär i en annan och valde att lämna.
Men det är just det. Otroheten. Hade de gjort slut och väntat hade det varit ok, jag och många andra förstår att förhållanden tar slut. Men om de ljuger om något så grundläggande, vad ljuger de mer om? Jag tycker inte de är så härliga om det innebär att båda två är lögnare över tid. Det får ju stå för dig att du stöttar lögnare, men även i ett trasigt förhållande har man val. Val att inte ljuga. Val att vara ärlig och göra slut först. Det hade inte bara varit bättre för Martins men herregud, alla barn! Så om Lotta tycker det är rätt att ljuga över tid och att skada barn får det stå för henne och dig. Men jag tycker man kan vara ärlig. Lotta är äcklig lögnare.