2025-07-19, 11:41
  #6109
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Problemet är nog snarare att Linn inte tog hotet på tillräckligt stort allvar. Det enda hon behövde göra var att dra ner på drickandet några veckor/månader för att få lägre värden på PEth.
Som upprepat förklarats för dig fanns inget ”hot” eftersom den obligatoriska markören CDT låg under gränsvärdet.

Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Läser man domen så finner man att det är den andra delen som är det relevanta, man ansåg att Transportstyrelsen inte hade argumenterat kring att mannen hade mellanliggande provvärden som inte var förhöjda och inte heller kring hur två operationer med viktminskning kan ha påverkat.
Du är lika oförmögen som hjorten16 att förstå att det grundläggande problemet är den bristfälliga utredningen. Det visar att ni två överhuvudtaget inte förstår den lagstiftning som ska skydda medborgarna mot maktövergrepp från samhället. Ni två avslöjar er själva som oerhört okunniga men samtidigt fanatiskt rabiata. Det är ett mycket stört beteende.
2025-07-19, 11:51
  #6110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Du förstår ännu inte juridik.

Fallen handlar inte om själva PEth testerna, det handlar om att motbevisa det andra parten försöker bevisa.

Att många har anlitat en totalt kass advokat får stå för dom själva, det är en orsak vi även har bra advokater, så bra att man kan utse en advokat dom flesta advokater själva skulle anlita ifall dom blev anklagade i Sverige, Johan Ericsson är en exempel på sådan advokat.

Vad dessa rätter bevisar är en mycket skicklig advokat, hur man tar in bevis för att bevisa sin oskuld, som i västerbotten, hans dagliga liv styrktes via hans chefer, rätten valde o gå på advokatens bevisning som starkare än TS.

Likande är det med kammarrättens, mer skickligt upplägg av advokater. man gick på sjukdom, operationer osv.

Dessa domar har alltså en röd linje till varför dom vann, och det handlade inte om själva PEth värdet, då denna ansågs vara rätt, det handlade om att bevisa dessa tester inte berätta hela sanningen.

Och det är detta du saknar, du har inte snabbheten, inte den breda kunskapen, inte ens IQ till att lägga ihop vad som utgör en utgång i ett mål.
Det du saknar är förmågan att förstå en frågeställning.

Ingen har ifrågasatt själva PEth värdet( Det är din bristande läsförmåga som fått dig att uppfatta det så).
Det är det faktum att vissa utredningar varit bristfälliga då enskilda PEth värden ansetts som självstående bevis. Där transportstyrelsen själva pudlat och ändrat sina riktlinjer då det numer krävs en mer gedigen utredning.
Igen bevisar du bara din oförmåga att förstå kritiken och sakfrågan, samt skjuter dig i foten igen.
Är du helt bakom flötet?
Det epitetet du sätter på mig bevisar du gång efter annan gälla dig själv.
Försök förstå sakfrågan innan du börjar argumenterar.
2025-07-19, 12:00
  #6111
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Som upprepat förklarats för dig fanns inget ”hot” eftersom den obligatoriska markören CDT låg under gränsvärdet.

Du är lika oförmögen som hjorten16 att förstå att det grundläggande problemet är den bristfälliga utredningen. Det visar att ni två överhuvudtaget inte förstår den lagstiftning som ska skydda medborgarna mot maktövergrepp från samhället. Ni två avslöjar er själva som oerhört okunniga men samtidigt fanatiskt rabiata. Det är ett mycket stört beteende.

Du är oförmögen att förstå att även efter domen i Kammarrätten (som ev. har överklagats, vi får se) så kommer man fortsätta att använda PEth >0,3 som del av bedömningen vid återkallande av körkort. Vidare vill Transportstyrelsen efter sin större översyn även ta bort kravet på CDT och GT som obligatoriska markörer, vilket redan tillämpas med hänvisning till rättsläget som säger att PEth duger lika bra och dessutom föredras PEth av Transportstyrelsen för deras syfte då CDT och GT har en del brister.

Du avslöjar dig själv som rabiat, okunnig och med ett fult beteende där du slänger ur dig upprepade personangrepp.
2025-07-19, 12:09
  #6112
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Du är oförmögen att förstå att även efter domen i Kammarrätten (som ev. har överklagats, vi får se) så kommer man fortsätta att använda PEth >0,3 som del av bedömningen vid återkallande av körkort. Vidare vill Transportstyrelsen efter sin större översyn även ta bort kravet på CDT och GT som obligatoriska markörer, vilket redan tillämpas med hänvisning till rättsläget som säger att PEth duger lika bra och dessutom föredras PEth av Transportstyrelsen för deras syfte då CDT och GT har en del brister.

Du avslöjar dig själv som rabiat, okunnig och med ett fult beteende där du slänger ur dig upprepade personangrepp.
Nej, du har helt fel och jag har aldrig invänt mot att PEth >0,3 används som ett verktyg av vården. Du visar åter att du är oförmögen att förstå sakfrågan. (Du visar också att du har dålig fantasi eftersom du, dock helt grundlöst, skickar tillbaka mina ord till mig. Kan du inte bättre?)

Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det du saknar är förmågan att förstå en frågeställning.

Ingen har ifrågasatt själva PEth värdet( Det är din bristande läsförmåga som fått dig att uppfatta det så).
Det är det faktum att vissa utredningar varit bristfälliga då enskilda PEth värden ansetts som självstående bevis. Där transportstyrelsen själva pudlat och ändrat sina riktlinjer då det numer krävs en mer gedigen utredning.
Igen bevisar du bara din oförmåga att förstå kritiken och sakfrågan, samt skjuter dig i foten igen.
Är du helt bakom flötet?
Det epitetet du sätter på mig bevisar du gång efter annan gälla dig själv.
Försök förstå sakfrågan innan du börjar argumenterar.
Inläggen av fakbab och hjorten16 är intressanta för de visar det störda tankemönster som ”legitimerar” att läkare och tjänstemän åsidosätter vad som gäller för uppgiften och istället agerar egenmäktigt och godtyckligt. Om läkare och tjänstemän visar samma tankemönster sätts hela systemet ur spel.
2025-07-19, 12:12
  #6113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det du saknar är förmågan att förstå en frågeställning.

Ingen har ifrågasatt själva PEth värdet( Det är din bristande läsförmåga som fått dig att uppfatta det så).
Det är det faktum att vissa utredningar varit bristfälliga då enskilda PEth värden ansetts som självstående bevis. Där transportstyrelsen själva pudlat och ändrat sina riktlinjer då det numer krävs en mer gedigen utredning.
Igen bevisar du bara din oförmåga att förstå kritiken och sakfrågan, samt skjuter dig i foten igen.
Är du helt bakom flötet?
Det epitetet du sätter på mig bevisar du gång efter annan gälla dig själv.
Försök förstå sakfrågan innan du börjar argumenterar.
Nej det är ditt knä som spökar, kan du bevisa oväder är på gång?

Genom att det finns domar redan innan Kammarrättens dom som frikänt trots förhöjda värden menas att man inte alltid går på förhöjda värden, det berätta även TS själva, det är ovanligt dessa vinner!

Men förstår du juridik förstår du även varför man vunnit över TS o TS har inte ens bekymrat sig över att överklaga.
Det menas att ensamt förhöjda värden aldrig varit en enskild laglig grund för återkallelse. Menas man har haft dåliga juridiska ombud som hjälp för att driva sitt ärende, medans dessa som vunnit har haft bra. Skulle det varit lagligt med 2 förhöjda värden skulle domarna vara konstanta, nu har inte domarna varit konstant.
Har inte sett om TS fört statistik över dessa som vunnit trots förhöjda värden? mest troligt för man inte denna statistik, men uppenbart handlar det om fler än två.
2025-07-19, 12:24
  #6114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Nej det är ditt knä som spökar, kan du bevisa oväder är på gång?

Genom att det finns domar redan innan Kammarrättens dom som frikänt trots förhöjda värden menas att man inte alltid går på förhöjda värden, det berätta även TS själva, det är ovanligt dessa vinner!

Men förstår du juridik förstår du även varför man vunnit över TS o TS har inte ens bekymrat sig över att överklaga.
Det menas att ensamt förhöjda värden aldrig varit en enskild laglig grund för återkallelse. Menas man har haft dåliga juridiska ombud som hjälp för att driva sitt ärende, medans dessa som vunnit har haft bra. Skulle det varit lagligt med 2 förhöjda värden skulle domarna vara konstanta, nu har inte domarna varit konstant.
Har inte sett om TS fört statistik över dessa som vunnit trots förhöjda värden? mest troligt för man inte denna statistik, men uppenbart handlar det om fler än två.
Du missar totalt trådstarten och kritiken som framförts mot transportstyrelsen.
Den handlar om att riktlinjerna varit bristfälliga och att vissa texter varit rent felaktiga. Dessa har resulterat i att personer ansett sig felaktigt bemötta etc.
Samt att det framkommit kritik om att vissa utredningar varit bristfälliga.
Det är "Skandalen"et resulterade i att generaldirektören fick förklara sig för regeringen och att transportstyrelsen förändrade sina riktlinjer samt tog bort felaktiga texter.
Det har aldrig handlat om något ifrågasättande av PEth värden i sig själv.
Utan det faktum att de användes felaktigt och summariskt i vissa utredningar.
Så problemet hos dig är att du missförstår grundfrågan och i stället dribblar bort dig i detaljer.

Försök förstå grundfrågan, men det krävs kanske lite bättre läsförståelse och kanske något högre IQ än vad du besitter.
2025-07-19, 12:26
  #6115
Medlem
Totiuss avatar
Med tanke på den pågående ”diskussionen” finns det skäl att påminna om att saken som tråden handlar om är att Transportstyrelsen lurat vården och domstolarna att tro att några PETh-värden över 0,3 är en tillräcklig grund för att dra in körkort.

Det finns ingen vetenskaplig evidens för detta och det som har hänt är därför både en medicinsk och en rättslig skandal.
2025-07-19, 12:26
  #6116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, du har helt fel och jag har aldrig invänt mot att PEth >0,3 används som ett verktyg av vården. Du visar åter att du är oförmögen att förstå sakfrågan. (Du visar också att du har dålig fantasi eftersom du, dock helt grundlöst, skickar tillbaka mina ord till mig. Kan du inte bättre?)

Inläggen av fakbab och hjorten16 är intressanta för de visar det störda tankemönster som ”legitimerar” att läkare och tjänstemän åsidosätter vad som gäller för uppgiften och istället agerar egenmäktigt och godtyckligt. Om läkare och tjänstemän visar samma tankemönster sätts hela systemet ur spel.
Precis, sen förstår de inte när de överbevisar sig själva utan blandar bort sig i detaljer.
2025-07-19, 12:31
  #6117
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Precis, sen förstår de inte när de överbevisar sig själva utan blandar bort sig i detaljer.
Ja, och de sätter också dessa detaljer i lösryckta eller fel sammanhang. På så sätt förvanskar de verkligheten till oigenkännlighet.
2025-07-19, 12:31
  #6118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du missar totalt trådstarten och kritiken som framförts mot transportstyrelsen.
Den handlar om att riktlinjerna varit bristfälliga och att vissa texter varit rent felaktiga. Dessa har resulterat i att personer ansett sig felaktigt bemötta etc.
Samt att det framkommit kritik om att vissa utredningar varit bristfälliga.
Det är "Skandalen"et resulterade i att generaldirektören fick förklara sig för regeringen och att transportstyrelsen förändrade sina riktlinjer samt tog bort felaktiga texter.
Det har aldrig handlat om något ifrågasättande av PEth värden i sig själv.
Utan det faktum att de användes felaktigt och summariskt i vissa utredningar.
Så problemet hos dig är att du missförstår grundfrågan och i stället dribblar bort dig i detaljer.

Försök förstå grundfrågan, men det krävs kanske lite bättre läsförståelse och kanske något högre IQ än vad du besitter.

Du har inte ens belägg för detta, dessa 40st som återkallats via enbart förhöjda värden behöver inte utgöra att dessa är fel, personerna kan ha konstanta höga o förhöjda värden över en lång tid, bara det bevisar ensamt att personen har ett missbruk, varav TS hänvisa en expertgrupp utvärdera dessa.

Om jag kan läsa mellan raderna förstår jag även att dessa inte kommer återfå körkortet pågrund av något fel, utan måste ändå genom gå tester som krävs för att återfå.
2025-07-19, 12:44
  #6119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Du har inte ens belägg för detta, dessa 40st som återkallats via enbart förhöjda värden behöver inte utgöra att dessa är fel, personerna kan ha konstanta höga o förhöjda värden över en lång tid, bara det bevisar ensamt att personen har ett missbruk, varav TS hänvisa en expertgrupp utvärdera dessa.

Om jag kan läsa mellan raderna förstår jag även att dessa inte kommer återfå körkortet pågrund av något fel, utan måste ändå genom gå tester som krävs för att återfå.
Du har fortfarande inte förstått huvudfrågan och poängen.
Transportstyrelsen fick kritik och efter den kritiken har de ändrat sina riktlinjer för att ligga i linje med vad expertisen anser vara korrekt.
Fattar du inte det blir du gå tillbaka till särskolan där du hör hemma.
Har inget med ev. upprättelse dessa personer vars utredningar inte uppfyller de nya kraven som borde varit med från början.
Sen kan ingen i efterhand veta om utfallet för dessa blev rätt eller fel du utredningen hade brister.
Uppenbarligen har du grundläggande problem med att förstå och analysera en text.
Därav går du bort dig I detaljer som gör att det blir för svårt för dig att greppa verkligheten.
Lycka till pucko.
2025-07-19, 13:14
  #6120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Bara för att du lätt kan påverkas o ledas av media utgör inte att alla är lika lätt ledda, du skulle passa bra o bo i ryssland o tycka Putin gör helt rätt enbart för han tvingar media att berätta han gör rätt.

Mer belägg än några journalister skrivande har du inte, förstå domar o domstolar gör du uppenbart inte.
Detta är mest skrämmande, hur journalister kan leda ett folk i tror på saker, oavsett vad det handlar om.
Att du som 12åring förstörde knä, bevisar mer att TS har rätt än fel, sedan är det ingen annan som bryr sig över din skada mer än du själv som lider, där du uppenbart vill fler barn ska lida som du lider, handlar det om att du inte fick någon upprättelse? du anklagar systemet för du nu har ont? det är systemets fel.
Du har fortfarande svårt att ta till dig fakta.
En rak fråga till dig har du förstått den förändringen gjort i sina riktlinjer och text runt användningen av PEth.

Dessutom har du någon gång funderat på vad vi andra skrivit??

Du har alltså inte förstått att kritiken som du själv delgivet handlar om att transportstyrelsen och inte TS(Som i dessa sammanhang brukar indikera Tråd Startaren). har hanterat modern teknik(PEth värde) slarvigt i undermåliga utredningar.
De har själva förstått det och pudlat.
Sen får vi se om det blir ytterligare åtgärder, men grundproblemet har åtgärdats.


Tyvärr är du så inskränkt att du inte kan få en förståelse av en händelse, utan fastnar i detaljer vilket gör att du inte förstår helheten.
Du är typfallet som en "Stark ledare" typ Putin med en propaganda apparat kan påverka.
__________________
Senast redigerad av SkogsSaab 2025-07-19 kl. 13:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in