Citat:
Nu känner jag också flera som blivit skadedr p.g.a rattfylla förare.
Jag själv till exempel, fick mitt knä krossat som 12åring och får leva med det hela livet.
Så jag tycker att vi skall minska antalet påverkade i trafiken.
Men det når man inte genom ofullständiga utredningar där nån enbart går på PEth värden.
Snarare ger det ett godtycke och en chimmär av att olycksrisken minskar samtidigt som "oskyldiga" människor straffas godtyckligt.
Vad jag ser i ditt korståg är snarare att du vill ha ett alkoholfritt samhälle.
Vilket skulle minimera antalet alkoholskador och alkoholrelaterade olyckor.
Men skulle skapa andra bekymmer, se på Afganistan och Iran. Eller se vad som hände I USA under förbudstiden.
Själv så jag att protesterna nått sitt syfte, fär transportstyrelsen förstått att enbart förhöjda PEth värden bevisar ett riskdrickande utan kräver en utredning.
Du har själv länkat till detta. Vad i det är obegripligt för dig, myndigheten pudlar och ändrar sitt förfarande efter adekvat kritik.
Men om du nu hatar alkohol så mycket så finns det 3 länder i välden där regeringen delar din ståndpunkt.
Jag tror säkert nåde Afganistan och Iran skulle gota dig som politisk flykting p.g.a Sveriges Alkoholpolitik.
Saudiarabien tror jag att du får svårare att få status som politisk flykting i.
Jag själv till exempel, fick mitt knä krossat som 12åring och får leva med det hela livet.
Så jag tycker att vi skall minska antalet påverkade i trafiken.
Men det når man inte genom ofullständiga utredningar där nån enbart går på PEth värden.
Snarare ger det ett godtycke och en chimmär av att olycksrisken minskar samtidigt som "oskyldiga" människor straffas godtyckligt.
Vad jag ser i ditt korståg är snarare att du vill ha ett alkoholfritt samhälle.
Vilket skulle minimera antalet alkoholskador och alkoholrelaterade olyckor.
Men skulle skapa andra bekymmer, se på Afganistan och Iran. Eller se vad som hände I USA under förbudstiden.
Själv så jag att protesterna nått sitt syfte, fär transportstyrelsen förstått att enbart förhöjda PEth värden bevisar ett riskdrickande utan kräver en utredning.
Du har själv länkat till detta. Vad i det är obegripligt för dig, myndigheten pudlar och ändrar sitt förfarande efter adekvat kritik.
Men om du nu hatar alkohol så mycket så finns det 3 länder i välden där regeringen delar din ståndpunkt.
Jag tror säkert nåde Afganistan och Iran skulle gota dig som politisk flykting p.g.a Sveriges Alkoholpolitik.
Saudiarabien tror jag att du får svårare att få status som politisk flykting i.
Nonsens, jag har aldrig hävdat att vi ska ha ett alkoholfritt samhälle. Men det är rimligt att drickandet minskar i takt med nya forskningsrön som visar på att det är skadligt från första glaset. Men i denna tråd handlar det ju inte om det utan om ökad risk för olyckor i trafiken vid högt och långvarigt bruk.