2025-07-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Mika ska vara 38 år enligt nyheten och det finns en bosatt i Hallstavik.
Jag slog in namnet i Eniro och fick fram det jag skrev. Men det kan ju finnas fler med det namnet.
Citera
2025-07-19, 00:03
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Jag slog in namnet i Eniro och fick fram det jag skrev. Men det kan ju finnas fler med det namnet.

Du skulle provat en sökmotor istället.
Citera
2025-07-19, 00:55
Medlem
Får per automatik fördomar mot män som turistar i pattaya i juli...
Citera
2025-07-19, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Och var är Bellman?
Jag killgissar på våning sex och upprullade i stora mängder plast så han luktar lite mindre.

Den långa Google översatta texten var lite som ett korsord att lösa.
Citera
2025-07-19, 05:16
Medlem
Elvira-Madigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killmekatzy

"The manager told investigators that during the victim’s stay, he frequently brought different women to his room.... "

https://www.khaosodenglish.com/news/...sh-mans-death/
Citera
2025-07-19, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killmekatzy
Något speciellt som händer där då?
Citera
2025-07-19, 07:54
Medlem
Horor eller ej, svensken var svårt sjuk och gjorde det mesta av sin sista tid här på jorden. Hur han dog och omständigheterna är oklara men av det jag vet och vill tro så var det en olycka av något slag.
Ber er att sluta spåna och hitta på utifrån fördomar. De är människor vi talar om här och ni vet inte vad dom gått igenom. Det är bara tragiskt att unga personer dör.

Mvh lillasyster
Citera
2025-07-19, 08:10
Medlem
Båda dödsfallen kan vid första anblicken se ut som rätt normala dödsfall, sådant händer hela tiden överallt i världen. Man hittar folk som dött pga de använt droger eller rent av begått självmord. Bara i Sverige hittar man hundratals sådana kroppar varje år.

Men det är inte helt vanligt att i samma byggnad hitta två döda inom loppet av 2 timmar.

Det som kanske är mest intressant nu är väl om polisen hittar några mer spår, obducentens utlåtande och så den här kvinnan vad hon skulle kunna berätta om vad som hände.

Men just för att kvinnan kommer ut från ett av rummen och där finns två rum med två lik, så blir det svårt koppla ihop de båda fallen. Jag misstänker att det är slumpen som gjorde att två dog i samma byggnad och att de båda dödsfallen inte har någonting med varandra att göra.

Möjligen skulle det kunna vara kopplat till drogförsäljning och att de båda dog av någon drog som båda köpt då.
Citera
2025-07-19, 08:29
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrimligKvinna
Horor eller ej, svensken var svårt sjuk och gjorde det mesta av sin sista tid här på jorden. Hur han dog och omständigheterna är oklara men av det jag vet och vill tro så var det en olycka av något slag.
Ber er att sluta spåna och hitta på utifrån fördomar. De är människor vi talar om här och ni vet inte vad dom gått igenom. Det är bara tragiskt att unga personer dör.

Mvh lillasyster

Tack för info. Hoppas ni kan sörja ifred och beklagar sorgen.

Skönt att han fick leva ut sina dagar i Pattis, få förunnat.
Citera
2025-07-19, 08:40
Medlem
Galejans avatar
Citat:

Mvh lillasyster
Vi struntar i vad dom har gått igenom. Flashback är ett skvallerforum. Här skvallras det och spekuleras. Anhöriga har alltid valet att inte läsa. Tråden är tydligt rubriksatt så det går inte att missa att det gäller den här saken. Går anhöriga ändå in och nyfiket läser så får man skylla sig själva om man blir ledsna, det struntar vi i.

Jag tror fortfarande att det handlar om horor och ett rån som gått fel. Knockoutdroppar som överdoserats och sedan har kvinnan (eller trannyn) stuckit med värdesakerna. Artikeln som Intermittentexplosiv länkar verkar stödja den tesen.
Senast redigerad av Galejan 2025-07-19 kl. 08:42.
Citera
2025-07-19, 09:11
Medlem
Citat:

Mvh lillasyster
The way to go! Det finns sämre sätt att dö.

Alla mina tillfälliga bekanskaper i dylika sammanhang har behövt visa leg för att få komma in på hotellen. Har den rutinen följts, så kan inte kvinnan vara så svår att finna.
Citera
2025-07-19, 09:22
Medlem
Det lilla jag fattar är

1 Olycka - Kvinnan flyr för hon vill inte bli misstänkt. Thailändska prostituerade och thailändska rättsväsendet träffas brukar det betyda att den prostituerade får betala antingen i pengar, tjänster eller i fängelsetid.

2 Mord/dråp - där kvinnan är GM eller vittne.

3 Nödvärn - där kvinnan försvarade sig

Citat:
Ursprungligen postat av Hackett.
Något speciellt som händer där då?

Det är lågsäsong för svenskar i Thailand. Pattaya är väl fortfarande prostitutionens Mecka för utlänningar i Thailand. Dessutom hade det möjliga BO besök av flera unga kvinnor medan han var där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in