2025-07-18, 12:33
Medlem
BoaToas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
För att judar var utestängda från andra skrån. Och för att medeltida kristen teologi hävdade att det var syndigt att ta ut ränta, vilket hindrade många kristna från att bli finansiärer. Men det gick bra att låna från judar.

Menar du att judarna är utestängda från andra skrån idag också? För det är ju fortfarande inom lån, finans och bankverksamhet de är överrepresenterade.
Citera
2025-07-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilPaw
Ah, klassikern. "Jag förstår inte". Du förstår visst, det är därför du svarar. Det är därför du måste spela dum och försöka smeta på något som aldrig nämndes. Tricket är genomskinligt: låtsas inte förstå för att undvika att behöva bemöta själva poängen. Du gör precis som alla andra när direktiven inte hunnit ut än. Rörande att se hur förutsägbart det blivit. 😂

Berätta gärna vilka ord du inte förstår så jag kan dumförklara dig inför ditt lilla "gäng".

Judarna? Ta dina foliehattsteorier och placera dem i rätt forum istället.

Svara på TS istället för att håna judarna. Vad är din take på Trump-nyheten.

Förövrigt, någon som förstod ett enda ord från Alpoxen? Kan Alpoxen omformulera sina ord, eller är det någon som fattar? Är det reptilians som vanligt?
Ingen har haft svårt för att förstå mina inlägg. Dina däremot dryper av överlägsenhet trots att du uppenbarligen är dum i huvudet. Vad då take? Jag har ingen take. Jag läser det jag anser vara tillförlitliga källor. Att MAGArörelsen mår dåligt och får ont i magen bara de hör ordet Epsteinfallet är underhållande nog. Någon annan 'take' behöver jag inte för tillfället.
Citera
2025-07-18, 12:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ingen har haft svårt för att förstå mina inlägg. Dina däremot dryper av överlägsenhet trots att du uppenbarligen är dum i huvudet. Vad då take? Jag har ingen take. Jag läser det jag anser vara tillförlitliga källor. Att MAGArörelsen mår dåligt och får ont i magen bara de hör ordet Epsteinfallet är underhållande nog. Någon annan 'take' behöver jag inte för tillfället.
Klassisk sambandscentral‑teknik:

Steg 1: Förminska användaren personligen.
Steg 2: Ignorera helt sakfrågan användaren tog upp.
Steg 3: Spela neutral "läsare av tillförlitliga källor".
Steg 4: Försöka flytta fokus till MAGA‑rörelsen som en "kul" fiende.

Ska du inte ens försöka besvara TS eller det som du kritisiserade mig för i mitt inlägg? Jobbigt på kneget idag?

Till skillnad från Alpoxen så är jag emot pedofili. Jag är alltså starkt hatisk mot både Trump och Alpoxen ifall någon undrar 🫠
Citera
2025-07-18, 12:45
Medlem
Citat:
Klassisk sambandscentral‑teknik:

Steg 1: Förminska användaren personligen.
Steg 2: Ignorera helt sakfrågan användaren tog upp.
Steg 3: Spela neutral "läsare av tillförlitliga källor".
Steg 4: Försöka flytta fokus till MAGA‑rörelsen som en "kul" fiende.

Ska du inte ens försöka besvara TS eller det som du kritisiserade mig för i mitt inlägg? Jobbigt på kneget idag?

Till skillnad från Alpoxen så är jag emot pedofili. Jag är alltså stark hatiskt mot både Trump och Alpoxen ifall någon undrar 🫠

Ingen är intresserad. Jag hittar ingen sakfråga i dina inlägg. Jag konstaterar att du skrivit tre fullständigt poänglösa inlägg som bara är i vägen för folk som faktiskt är intresserade av just sakfrågan.
Citera
2025-07-18, 12:54
Medlem
Madagascars avatar
Från Guardian:
Donald Trump has directed his attorney general, Pam Bondi, to seek the release of grand jury testimony related to Jeffrey Epstein’s sex-trafficking case

Kommer det ske? När?

Vilken sorts information kan detta tänkas innehålla?
Citera
2025-07-18, 12:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
ok så bara tramsprat från dig då som vanligt? check!
Det finns inget trams i att sexuella övergrepp inspelade på band som donalds satt och skröt om hen gjorde.
Våldtäkt är inget trams heller, då detta är fastställt i domstol att en sådan har skett och i ärekränknings/förtal-målet.
Otrohet har Stormy bekräftat(En av många.).

Och alla vet varför de umgicks med Epstein, men tydligen är inte pedofili och sex med minderåriga ett problem.
Sen att du pratar om mig istället för sak, det berättar att du vet om detta och skäms riktigt jävla svårt för donalds alla övergrepp på kvinnor, tjejer och flickor.

Och tråden är nedlusad av källor, och har du redan ratat alla dom, så kommer det aldrig ändra något att ge det EN GÅNG TILL
Citat:
Ursprungligen postat av Jair.Bolsonaro
Vi får inte glömma att Trump är en mycket sjuk narcissist med gravt förvrängd självbild och stark övertro på sig själv. Låt oss anta att Clinton och andra demokrater var delaktiga i pedofilbrotten. Därutöver hade Epstein upplägget med en honungsfälla som lockat in pedofiler från båda sidor i motsatsförhållandena i olika grupperingar bland eliten. Under dessa omständigheter kalkylerade Trump att han var 100% safe eftersom MAD-doktrinen gällde Epsteinfallet. Han förutsåg att han lätt skulle släcka eldar här och där tills att han själv stängde ner fallet för gott. Full kontroll. Alla gör som den store ledaren beordrar. Vad han aldrig hade kalkylerat med var att egna basen skulle göra ett uppror. Den mycket sjuke narcissisten får till slut möta sitt öde.
Jo, och det verkar sig som om fansen har en gräns och att den går vid pedofili och sex med minderåriga.
Men man måste fråga sig varför inte sexuella övergrepp, otrohet och våldtäkter gjorde samma.
För vi pratar nu om en grupp som blev skogstokiga om en politiker hade en affär.

Tror du donalds kommer med något denna gången, eller är det bara ett försök att köpa tid och hen hoppas folk tröttnar och fråga efter detta.
Citera
2025-07-18, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ingen är intresserad. Jag hittar ingen sakfråga i dina inlägg. Jag konstaterar att du skrivit tre fullständigt poänglösa inlägg som bara är i vägen för folk som faktiskt är intresserade av just sakfrågan.
Manualen spelas ut till punkt och pricka.

Ja, så brukar det låta när någon inte har någon egen analys. "Ingen är intresserad". Du ser, Alpoxen.. att påstå att man "letar efter sakfrågan" medan man undviker att definiera den, är själva definitionen av en puppet. Men fortsätt gärna försöka övertyga pöbeln om att det är jag som är i vägen för er lilla teater. 😉

Du tar varken avstånd från pedofili eller kan markera ett enda ord från mina inlägg som du är skeptisk mot. Och gällande administratör för Alpoxen till nästa inlägg: den nuvarande är redan genomskådad.

Det är direkt vidrigt att du hyllar pedofili och Trump som du har gjort hittills i tråden. Fy fan för sådana som dig. Och sedan menar att JAG står i vägen för folk i denna tråd. Det är ett UNDER att du inte sitter bakom galler efter ditt hyllande av pedofili i tråden.
Citera
2025-07-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Trump är väl på listan om dom inte döljer det.

Varför tror du att ni trumpister som var 250 st vid tiden för valet numera bara är typ 10 st kvar här på forumet.
Din sekt är nästan försvunnen och detsamma kommer att hända i USA när folk ser viken oduglig pajas dom fått.
Listan är ju bara halv intressant. Ingen inbillar sig väl att samtliga besökare på ön ägnade sig att utnyttja kvinnor och barn. Det måste finnas mer öm man ska anklaga någon.
Citera
2025-07-18, 13:04
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Manualen spelas ut till punkt och pricka.

Ja, så brukar det låta när någon inte har någon egen analys. "Ingen är intresserad". Du ser, Alpoxen.. att påstå att man "letar efter sakfrågan" medan man undviker att definiera den, är själva definitionen av en puppet. Men fortsätt gärna försöka övertyga pöbeln om att det är jag som är i vägen för er lilla teater. 😉

Du tar varken avstånd från pedofili eller kan markera ett enda ord från mina inlägg som du är skeptisk mot. Och gällande administratör för Alpoxen till nästa inlägg: den nuvarande är redan genomskådad.

Det är direkt vidrigt att du hyllar pedofili och Trump som du har gjort hittills i tråden. Fy fan för sådana som dig. Och sedan menar att JAG står i vägen för folk i denna tråd. Det är ett UNDER att du inte sitter bakom galler efter ditt hyllande av pedofili i tråden.

Inte för jag har någon och göra med er konversation men jag måste hålla med om att dina inlägg enbart är långt babbel. Liksom vad pratar du om?? Är definitionen av en puppet en person som säger att de letar efter sakfrågan utan att definiera den? Ingen har någonsin i historien påstått det eller något snarlikt förutom du, som just nu hitta på det, för det lät smart i ditt eget huvud.
Citera
2025-07-18, 13:07
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Pam Bondi Justitieminister i USA meddelar att listan ligger på hennes skrivbord och att hon kommer fullfölja releasen.

Fråga: Vilka är på.lista. och vad kommer hända med förövarna/ pedofilerna ?

https://x.com/Kalshi/status/1893017381905076495?t=TszB_4QG5aGq4qQhFpcq3w&s=19

Den kommer såklart vara redigerad så att fettot och resten av idioterna i ledningen samt bidragsgivare inte finns med.
Citera
2025-07-18, 13:09
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Här har ni en del av den kommande listan i förtid:

Det finns sedan länge en lista som sammanställts utifrån domstolsdokument. Många kända namn på den. Här är en delmängd av den kommande listan som publicerats på en före detta CIA-agents hemsida, sammanställd av Ryan Dawson.

OBS: Ingen av namnen på listan har alltså stämt Dawson. Det säger en hel del...

Nämen herregud vilken antisemitisk lista!! 😯 Ring ADL omedelbums😏
Citera
2025-07-18, 13:11
Medlem
Om dom släpper listan och det visar sig att 150 Demokrater, 150 Republikaner och ca 500 kändisar finns på listan. Vad händer då?

Listan betyder ju egentligen ingenting då inget brott kan bekräftats utifrån den.
Epstein hade brett kontaktnät, så att någon finns på listan är inte konstigt i sig.

Men vad skulle det få för konsekvenser om halva makteliten visar sig vara på listan (vilket så antagligen är fallet)?
Senast redigerad av KetaminKajsa 2025-07-18 kl. 13:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in