2025-07-18, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Du menar att man har en fear & greed index för varje enskild kryptovaluta? lol

Jag menar att man åtskilt borde mäta bitcoins fear & greed. Detta fanns förr om åren, men jag har inte hittat någon å sistone.

I nuläget är det uppenbart ointressant att titta på en indikator som blandar ihop bitcoin- och altcoinmarknaden.
Citera
2025-07-18, 10:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du menar att man har en fear & greed index för varje enskild kryptovaluta? lol
Varför inte? Rimligt att ha en egen för Bitcoin samt topp 3, lite som när man tittar på olika dominans grafer.
Citera
2025-07-18, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Den är intressant så tillvida att den INTE flashar "Sälj" (dvs 85-95)

Även om den inte går på samma underliggande data så tror jag det går rätt mycket hand i hand med RSI på typ veckan. Båda indikatorerna säger ungefär samma sak.

Jo, det är sant. I verkligheten ligger parametern troligen ännu lägre för bitcoinmarknaden dock. Den är inte alls överhettad för tillfället.
Citera
2025-07-18, 11:12
Avslutad
Tvek på att vi går särskilt mycket högre än senaste ATH (123K). Tror vi går till max 130K sedan björnmarknad.

Kommer ta ut resterande under nästa pump.
Citera
2025-07-18, 11:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Tvek på att vi går särskilt mycket högre än senaste ATH (123K). Tror vi går till max 130K sedan björnmarknad.

Kommer ta ut resterande under nästa pump.
Eller så går vi "sidledes" (+/- 10k) i ett par månader igen, och tar sikte på nya ATH efter det. Rinse and repeat?

Så länge det är få eller inga indikatorer som signalerar topp, så tror jag det är bäst att sitta på händerna istället. Hur det eventuellt ser ut om några månader är något man tar beslut på om några månader, det borde du om någon lärt sig vid det här laget.
Citera
2025-07-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag menar att man åtskilt borde mäta bitcoins fear & greed. Detta fanns förr om åren, men jag har inte hittat någon å sistone.

I nuläget är det uppenbart ointressant att titta på en indikator som blandar ihop bitcoin- och altcoinmarknaden.

Citat:
Varför inte? Rimligt att ha en egen för Bitcoin samt topp 3, lite som när man tittar på olika dominans grafer.
Räcker med att titta på dominansen gällande BTC. Har hypen runt BTC svalnat så sjunker dominansen. Fear & greed är sämre verktyg.
Citera
2025-07-18, 11:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Räcker med att titta på dominansen gällande BTC. Har hypen runt BTC svalnat så sjunker dominansen. Fear & greed är sämre verktyg.
Dominansen betyder väldigt lite om Fear and Greed flashar "sälj" (eller "köp").
Citera
2025-07-18, 11:36
Medlem
Citat:
Eller så går vi "sidledes" (+/- 10k) i ett par månader igen, och tar sikte på nya ATH efter det. Rinse and repeat?

Så länge det är få eller inga indikatorer som signalerar topp, så tror jag det är bäst att sitta på händerna istället. Hur det eventuellt ser ut om några månader är något man tar beslut på om några månader, det borde du om någon lärt sig vid det här laget.
130-150k skulle vara nytt ATH.

Jag tror du kommer behöva nöja dig med det.

Farligt att bli för greedy.
Citera
2025-07-18, 11:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Det jag försöker säga är att tid är en faktor som du (och Mr Tyger) inte verkar förstå. Det är stor skillnad på att pumpa upp till 150k kommande dagar och sakta men säkert (precis som senaste halvåret) klättra upp mot 150k.

Den dagen vi är på dessa nivåer är den dagen man analyserar om det kan vara en topp eller om det fortfarande finns utrymme för uppgång. Varken förr eller senarse.
Citera
2025-07-18, 12:12
Medlem
Citat:
Det jag försöker säga är att tid är en faktor som du (och Mr Tyger) inte verkar förstå. Det är stor skillnad på att pumpa upp till 150k kommande dagar och sakta men säkert (precis som senaste halvåret) klättra upp mot 150k.

Den dagen vi är på dessa nivåer är den dagen man analyserar om det kan vara en topp eller om det fortfarande finns utrymme för uppgång. Varken förr eller senarse.
Jo precis, men jag tycker man borde nöja sig med 130k-150k det här året.

Jag är inte greedy iaf.
Citera
2025-07-18, 13:34
Avslutad
Citat:

Håller helt med om detta, tror dock det blir max 130K. Kommer att sälja resterande vid nästa ATH.

Leaston har som taktik att hålla ner i björnmarknad.
Citera
2025-07-18, 13:38
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Håller helt med om detta, tror dock det blir max 130K. Kommer att sälja resterande vid nästa ATH.

Leaston har som taktik att hålla ner i björnmarknad.

Hur länge tror du det då? Tills imorgon eftermiddag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in